کد خبر 1035038
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
نفت لیبی

شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد تولید نفت این کشور تا بیست و سوم ژانویه ۷۵ درصد کاهش یافته و به ۳۲۰۱۵۴ بشکه در روز رسیده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، شرکت ملی نفت  لیبی در روز شنبه اعلام کرد تولید نفت این کشور تا بیست و سوم ژانویه به ۳۲۰۱۵۴ بشکه در روز رسیده است. این کشور قبل از مسدود شدن یک‌هفته‌ای مبادی صادرات نفت از بنادر آن و بسته شدن میادین نفتی اش در شرق و جنوب، روزانه ۱.۹ میلیون بشکه در روز نفت تولید می کرد.

بیشتر بخوانید:

امارات در لیبی به دنبال چیست؟

آمریکا از سرگیری صادرات نفت لیبی را خواستار شد

 شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد زیان های مالی ناشی از این حصر تا بیست و سوم ژانویه، ۲۵۶.۶ میلیون دلار تخمین زده شده است. این شرکت هشدار داد در صورت ادامه این شرایط، تولید نفت تا ۷۲ هزار بشکه در روز کاهش می یابد.

 شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد تولید گاز این کشور با ۵۰ میلیون فوت مکعب در روز تغییری نکرده است. پالایشگاه زاویه در غرب لیبی فعالیت معمول خود را ادامه می دهد و  برای مصرف داخلی سوخت تولید می کند.

 این شرکت اعلام کرد ذخایر کافی سوخت در مناطق شرقی و مرکزی وجود دارد ولی تأسیسات ذخیره سازی در غرب و جنوب به خاطر جنگ با مشکلات لجستیکی مواجه هستند.

 از شنبه گذشته به دستور ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی خلیفه حفتر صادرات نفت از بنادر شرقی و مرکزی این کشور متوقف شده است. حفتر اکثر میادین نفتی و بنادر لیبی را تحت کنترل دارد.

 وی تحت حمایت امارات متحده عربی، مصر، اردن و روسیه است، در حالی که مخالفان او توسط ترکیه حمایت می شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس