مشرق - میلیون‌ها نفر از مردم عراق در راهپیمایی جمعه استقلال شرکت کردند و یکصدا خروج اشغالگران آمریکایی را خواستار شدند.

در این راهپیمایی که به دعوت گروه‌های مختلف عراقی برگزارشد، ‌ میلیون‌ها عراقی از نقاط مختلف به پایتخت آمدند تا یکصدا شعار مرگ بر آمریکا سر بدهند.

مردم و مسوولان عراقی پس از اقدام بیشرمانه دولت آمریکا در به شهادت رساندن فرماندهان ایرانی و عراقی مقاومت، عزم خود را برای اخراج نیروهای آمریکایی جزم کرده‌اند.

پس از تصویب خروج نیروهای آمریکایی از عراق توسط پارلمان این کشور، ‌ حالا گروههای مقاومت هم مصمم هستند به این حضور اشغالگرانه پایان بدهند؛ چه با تحصن و تظاهرات و چه با تهدید و زور.

مقتدی صدر که از دعوت‌کنندگان اصلی این تظاهرات بوده است، در بیانیه‌ امروز خود ۳ محور اصلی را اعلام کرده است: بسته شدن تمام پایگاههای نظامی آمریکا در خاک عراق، بسته شدن تمام مقرهای شرکت‌های امنیتی آمریکایی، بسته شدن آسمان عراق به روی جنگنده‌ها و هواپیماهای جاسوسی آمریکا. صدر حتی به نحوه تعامل ترامپ و سخن گفتن او با ملت عراق نیز هشدار داده است.

قمار ترامپ با خون حاج قاسم و ابومهدی حالا روی دیگری را به دولت آمریکا و رئیس جمهور قماربازش نشان داده است. تحلیل اشتباه از اوضاع عراق و برخی تجمعات ماههای گذشته این کشور، ترامپ را به این نتیجه رساند که حذف سرداران مقاومت، ضربه آخر را به مقاومت و اتحاد دو ملت و دو کشور بزند.

اما ترامپ در این قمار، حساب تاثیر خون پاک این سرداران را در بیداری ملت‌ها نکرده بود. حالا چند هفته است مردم عراق، ایران، لبنان، سوریه و دوستداران مقاومت از کشمیرتا اروپا و آمریکا را بی‌قرار مبارزه و مقاومت کرده است.

همانطور که حاج قاسم ایستاد و پایان حکومت داعش در جهان را اعلام کرد، از امروز شمارش معکوس پایان اشغالگری آمریکا در منطقه آغاز شده است.

امروز شرایط به گونه‌ای است اگر نظامیان آمریکایی با پای خودشان از منطقه خارج نشوند، به قول سید حسن نصرالله، افقی و در تابوت به کشورشان بازخواهند گشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    0 0
    وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس