اعترافات یک مفتی داعش؛ ارتباط با طرف‌های سعودی و صدور فتوای تخریب مساجد

شورای عالی قضایی عراق اعلام کرد، یک مفتی داعش پس از دستگیری اعتراف‌های فراوانی از جمله ارتباط و پول گرفتن از اتباع سعودی و صدور فتواهای کشتار مردم و انفجار مساجد و مرقد یونس پیامبر(ع) داشته است.

به گزارش مشرق، دستگاه قضایی عراق روز چهارشنبه اعترافات «شفاء النعمه» ملقب به «ابوعبدالباری» از مسئولان به اصطلاح هیئت شرعی داعش را  منتشر کردند.

این مفتی داعش یک هفته پیش توسط نیروهای ویژه پلیس فدرال عراق در شهر موصل مرکز استان نینوی دستگیر شد. او از سرکرده‌های رده نخست داعش و مسئول صدور فتوای منفجر ساختن مسجد یونس پیامبر (ع) در شهر موصل و همچنین فتواهای مربوط به اعدام شماری از علما و روحانیون به دلیل خودداری از بیعت با این گروه تروریستی به شمار می آید.

نیروهای امنیتی عراق  پس از دستگیری این مفتی که بسیار چاق است، برای جابه‌جایی او دچار مشکل شدند و به ناچار از وانت برای انتقال او استفاده کردند.

بیشتر بخوانید:

گروه تروریستی داعش از ژوئن سال ۲۰۱۴ تا زمان آزادسازی موصل به وسیله نیروهای عراقی در ژوئیه ۲۰۱۷ کنترل این شهر را در دست داشت.

بنا به بیانیه شورای عالی قضایی عراق النعمه در برابر قاضی دادگاه تحقیق ویژه مسائل تررویسم در نینوی گفت: «من فارغ التحصیل سال ۱۹۸۴ از دانشگاه اسلامی مدینه در عربستان سعودی و یک سلفی هستم. به مدت سه ماه در مدرسه الراشدین در عجمان  امارات مشغول به کار شدم و پس از آن به کشور بازگشتم».

به گفته شورای عالی قضایی عراق النعمه از زمان آغاز حوادث سال ۲۰۰۳  و حمله آمریکا به عراق پست‌های متعددی را از جمله در اداره اوقاف نینوی و خطیب و امام جمعه یکی از مساجد جامع موصل را داشت.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، النعمه می‌گوید: «من به نظام سیاسی عراق اعتقاد نداشتم و نیروهای امنیتی عراق را مرتد می‌دانستم. در تشکیل گروه‌های مسلح و به خصوص گروه جبش المجاهدین، جیش محمد و الجیش الاسلام  مشاکت داشتم و از آنجایی که درس فقه و عقیده خوانده بودم فتواهایی درباره مباح بودن قتل نیروهای امنیتی صادر کردم. زمانی که با کمک و مشارکت شماری از ائمه جوامع در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ ترورها و انفجارها در موصل رخ داد و تا سال ۲۰۱۴ ادامه داشت».

وی افزود: «سال ۲۰۰۷ برای ادای مناسک عمره به شهر مکه رفتم و با ابومصطفی النجماوی (تروریسم موصلی مقیم لندن که یک تندرو عقیدتی است) ملاقات کردم با او در مسائل دینی بحث کردم و اوضاع موصل و جزئیات حضور نیروهای عراقی و وفاداری آنها به آمریکایی‌ها را برای او شرح دادم.

برای او از نقش گروه های جهادی گفتم و او به من مبلغ شش هزار دلار پول داد و خواست که آن را برای گروه‌های مسلح هزینه کنم. هنگامی که موصل برگشتم با عناصر گروه‌های مسلح دیدار کرده و آن مبلغ را بینشان توزیع کردم».

النعمه گفت: «همان سال بار دیگر به عربستان برای ادای مناسک حج به مکه رفتم و با النجماوی هم ملاقات داشتم. او مرا به  شیخ عبدالله الغنیمان یک تبعه سعودی معرفی کرد که اطلاعاتی از من و باورهایم داشتم. او هم به من چهار هزار دلار پول داد».

وی با اشاره به اینکه با این پول مدره «عبدالله النعمه» را در موصل تاسیس کرده و به شماری از تروریست‌هایی که دارای افکار سلفی بودند درس داد، افزود: «یکی از محصلانم، همراه شخصی ابوبکر البغدادی شد و تعداد دیگری هم از سرکرده‌های داعش که پست‌های متعددی داشتند و حملات (تروریستی) بسیاری مرتکب شدند در این مدرسه درس خواندند».

شفاء النعمه در ادامه از حوادث سال ۲۰۱۴ و حمله داعش به شهرهای عراق گفت و آن را «موفقیت عملیات فتح» خواند و افزود: «خطبه‌های تحریک آمیز من کاملا علنی بود من به مبارزه با نیروهای امنیتی و پیوستن جوانان به صفوف داعش دعوت می‌کردم.»

وی افزود: «من به عنوان مسئول دفتر آموزش در استان نینوی منصوب شدم و همچنین در مرکز امام الیقین در ساختمان دانشگاه موصل هم تدریس می‌کردم. جایی که در آنجا دانشجویان مرکز پس از گذراندن یک دوره فشرده فارغ التحصیل شده و به عنوان مسئول امور شرعی در دفاتر متعدد داعش منصوب می‌شدند و هر دوره حدود پنجاه تروریست از آنجا فارغ التحصیل می‌شدند».

النعمه گفت: «من علاوه بر کار خود به عنوان رئیس دادگاه دفتر دیوان شرعی وابسته به دادگاه موصل منصوب شدم آن زمان شرط گذاشته بودم برای اینکه کسی مرا نشناسد و در آنجا احکام و مجازات‌های متعددی را اعم از شلاق، جریمه و سنگسار برای  شهروندان موصل صادر می‌کردم».

عبدالباری گفت: «در سال ۲۰۱۵ به دیوان آموزش داعش بازگشتم. من رابطه نزدیکی با تروریست معروف به ذوالقرنین مسئول این دیوان دارم. او تبعه مصری است و فیزیک و ریاضیات تدریس می کرد. به او پیشنهاد دادم شیوه تدریس را عوض کند، اما یک فرد اردنی که پدرش در حال حاضر عضو پارلمان اردن است جانشین وی شد».

بر اساس بیانیه شورای عالی قضایی عراق النعمه در ادامه به تدریس در دانشگاه موصل ادامه داد تا اینکه به دلیل اختلاف‌های عقیدتی و فقهی از آنجا برکنار شد و به تدریس در دوره‌های شرعی بازگشت تا وقتی که دیوان آموزش با دیوان مساجد ادغام شد. او مردم را به پیوستن به داعش دعوت می‌کرد و فتواهایی را درباره مجازات مردمی که به مسجد نمی‌آیند صادر می‌کرد.

النعمه می‌گوید: من همچنین فتوای اخراج مسیحیان، لزوم توبه نیروهای امنیتی و تحویل سلاح آنها، مباح بودن کشتار شهروندان شیعه و  مباح بودن فروش زنان ایزدی و قتل مردانشان را صادر کردم».

وی  همچنین اعتراف کرد که به عناصر داعش فتوای وجوب انفجار مساجد جامعه موصل را صادر کرد که مرقد انبیاء و اولیای الهی در آنجاست و از جمله آنها مسجد جامع یونس پیامبر بود که در آگوست 2014 هدف انفجار تروریستی قرار گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    2 0
    مفتی خیکی حرف مفت زیادزده مردک حرامزاده نجس!
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
    0 0
    الان این زن و دخترانش کجا هستند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس