گزینه ریاست فدراسیون فوتبال تاکید کرد که حضورش در انتخابات به دلیل توصیه نخبگان فوتبال بوده نه وزارت ورزش.

 به گزارش مشرق، حسین قریب در گفت‌وگو با  فارس، در خصوص حضورش در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به اینکه‌ در سال‌های اخیر متاسفانه تیم‌های ملی ما در رده‌های سنی مختلف نتایج لازم را نگرفتند و به دلایل مختلف یکی پس از دیگری حذف شدند و نتوانستند انتظارات جامعه را برآورده کنند، جامعه کارشناسان و افکار عمومی خواهان تغییر در مدیریت فدراسیون و ساختار آن بودند. من نیز برای پاسخگویی به این خواسته عمومی در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کردم.
وی درباره برنامه‌هایش برای ریاست فدراسیون عنوان کرد: آنچه که مدنظرم بود را اعلام و برای تحقق آن زمان‌های خاصی را پیش‌بینی کردم. برنامه‌های من در قالب برنامه‌های کوتاه مدت،‌ میان مدت و بلندمدت ترسیم شده است. این برنامه‌ها همانند حلقه‌های زنجیر به هم متصل است، یعنی اگر نتوانیم برنامه‌ کوتاه مدت را خوب و همه جانبه دنبال و اجرا کنیم، تاثیرات منفی روی برنامه‌های میان مدت و بلند مدت خواهد گذاشت.
قریب تاکید کرد: سال 91 سال شلوغ و حساسی برای فوتبال ایران است. در صورتی که مجمع به من رای بدهد، هم باید برنامه‌هایی که از فدراسیون کنونی مانده را دنبال کنند و هم آنچه که در برنامه‌هایم اعلام کردم را پیاده کنم.
گزینه ریاست فدراسیون در پاسخ به اینکه آیا پس از انتشار برنامه‌اش اعضای مجمع با او تماس گرفتند یا خیر، گفت: به صورت مستقیم و غیرمستقیم تماس‌هایی برقرار و از روش تهیه برنامه استقبال شده است. افرادی که تماس گرفتند از مدل مفهومی استراتژیکی که در برنامه‌های ارائه شده از آن استفاده شده و شاید برای اولین بار در مباحث فوتبال به آن توجه شده و ما این مفاهیم را وارد کردیم، خیلی استقبال کردند.
قریب ادامه داد: این برنامه مسئولیت‌های اجرایی مرا در صورتی که انتخاب شوم، بسیار بیشتر می‌کند. برنامه‌ای که اعلام کردم از قالب مباحث تئوریک، ‌نظری و علمی روز مدیریت استراتژیک برخوردار است و این موضوع سطح توقعات را افزایش می‌دهد. یکی از نکات مهم مفاهیم استراتژیک، همفکری، کار جمعی و گروهی است. علاوه بر کارهای گروهی، یکی از مؤلفه‌های دیگر مفاهیم استراتژیک این است که باید در زمان‌های مشخص، چند کار به صورت موازی دنبال شود.
مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال تصریح کرد: اگر این نکات فنی و تکنیکی رعایت شود، ضریب تحقق برنامه استراتژیک افزایش پیدا می‌کند. در دو روز گذشته بیشتر کارشناسان و دست‌اندرکاران فدراسیون و اعضای مجمع از ارائه این برنامه علمی تقدیر کردند و من هم امیدوارم در صورت انتخاب، در مرحله اجرا با نظر کارشناسان به موارد خوبی برسیم.
قریب درباره اینکه گفته می‌شود وزارت ورزش و حمید سجادی به او توصیه کردند در انتخابات فدراسیون شرکت کند، عنوان کرد: موج اصلی حضورم در انتخابات را دست اندرکاران جامعه ورزش و نخبگان و مدیران ارشد فوتبال راه‌اندازی کردند. با توجه به شرایطی که در فوتبال وجود دارد و در سطح ملی و باشگاهی با مشکلات و بی‌برنامگی‌هایی مواجه هستیم، نخبگان فوتبال از من خواستند در انتخابات شرکت کنم.
وی افزود: به دلیل مشکلاتی که وجود داشت، اهالی فوتبال به من گفتند فردی که مدیریت می‌داند، می‌تواند این مشکلات را پشت سر بگذارد چرا که مشکلات موجود فقط با برنامه‌ریزی و چشم‌انداز بلند مدت حل می‌شود. آنها با توجه به سابقه‌ای که از من داشتند، اصرار کردند وارد صحنه انتخابات فدراسیون شوم و من با وجود اینکه درگیر کارهای دیگر بودم در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت نام کردم. توصیه‌ای که به من برای ورود به انتخابات شد، از سوی اهالی و نخبگان فوتبال بود نه وزارت ورزش.
نامزد ریاست فدراسیون فوتبال یادآور شد: پس از اینکه به این نتیجه رسیدم که در انتخابات شرکت کنم، کلیات برنامه‌ام را با وزارت ورزش و جوانان در میان گذاشتم. مسئولان این وزارتخانه نیز با توجه به اینکه همه برنامه‌ها را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بررسی کرده بودند، از برنامه من استقبال کردند. کیفیت برنامه‌ها مورد نظر وزارت ورزش بود. البته هر فردی که روز دوشنبه در انتخابات پیروز شود همانگونه که مدیران وزارتخانه گفته‌اند از حمایت وزارت ورزش برخوردار خواهد بود.
قریب در پاسخ به سؤالی درباره حضور منتقمی در فهرست پیشنهادی او و کفاشیان به عنوان نائب رئیس و اظهار نظر کفاشیان مبنی بر اینکه منتقمی را به خاطر وزارت ورزش انتخاب کرده، گفت: اعتقاد دارم فدراسیون باید در تعامل بسیار نزدیک با وزارت ورزش باشد. ورزش ما بخش زیادی از منابع خود را از وزارتخانه و شرکت‌های دولتی می‌گیرد و بدون هماهنگی با نهادهای دولتی که تبلور آن را در وزارت ورزش می‌بینیم، فدراسیون نمی‌تواند به موفقیت برسد.
گزینه ریاست فدراسیون فوتبال اظهار داشت: انتخاب منتقمی می‌تواند این رابطه را هماهنگ‌تر کند. برای هماهنگی و تعامل بیشتر این کار را انجام دادم. این موضوع تدبیر مدیریتی من بود. کسی که تدبیر مدیریتی داشته باشد، باید از فرصت‌های محیطی‌اش کمال استفاده را کند. انتخاب منتقمی تدبیر مدیریتی من برای هماهنگی و تعامل با وزارت ورزش بود وگرنه توصیه و بحث خاصی از سوی وزارتخانه در این باره وجود نداشت.
قریب در پاسخ به اینکه شانس خود را برای ریاست برای انتخاب شدن چقدر می‌داند گفت: همه چیز در روز دوشنبه مشخص می‌شود و اعضای مجمع به هر که رای بدهند مورد احترام و قبول است.
وی در پاسخ به اینکه کفاشیان گفته او شانس اول انتخابات است و محمدی گفته شانسش از کفاشیان بیشتر و از قریب خیلی بیشتر است، خاطرنشان کرد: انشاءالله باید تا دوشنبه صبر کنیم و همه چیز در آن روز مشخص می‌شود.
قریب در پاسخ به اینکه آیا از لغو  برنامه 90 در هفته گذشته خوشحال شده یا خیر، گفت: قرار بود من در این جلسه شرکت کنم و آمادگی این کار را داشتم و مشکلی از این بابت نداشتم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس