کد خبر 1033768
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۶
محمد ایمانی

دولت گفت که چرخ سانتریفیوژها و اقتصاد هم‌زمان می‌چرخد اما این‌طور نشد یا سطح اورانیوم غنی‌شده کشور به شدت کاهش یافت و رآکتور اراک بسته شد.

به گزارش مشرق؛ سخن مهم اخیر رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت قوی‌شدن می‌تواند مصادیق متعددی داشته باشد؛ به‌نحوی که از اقتصاد، سیاست، تقنین، فرهنگ و... مشمول این موضوع می‌شود اما در شرایط فعلی آنچه بیش از ذکر مصادیق مهم می‌نماید، اصل قدرت گرفتن مردم و مسئولان در برابر دشمنان نظام اسلامی است؛ خاصه آنکه در پی ناکارآمدی دولت فعلی و نمایندگان حامی دولت در مجلس به میزانی مشکلات کشور فزونی یافته است که شاید بیش از هر زمان دیگر این گزاره رهبری یعنی ضرورت «قوی‌شدن» احساس می‌شود.

محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای اصولگرا باور دارد که نخستین گام قوی‌شدن، بی‌اعتمادی به دشمن است. او در تشریح این موضوع گفت: «اقتضاء منطق قدرت، بی‌اعتمادی به دشمن است که این موضوع جهاد کبیر است.

ما تا زمانی که به طاغوت اعتماد داریم و دشمنِ مستکبر را معتمد می‌دانیم، نمی‌توانیم راه قدرت را بپیماییم. از یاد نمی‌بریم که همین آقایان روزی به اوباما اعتماد کردند و سپس کشورهای اروپایی و مشخصا فرانسه را امین خود دانستند و در نهایت دل به ژاپن بستند و در تمام این سال‌ها فرصت‌های بی‌نظیر به قدرت رسیدن ایران را از دست دادیم. در حوزه اقتصاد هم به گفته خود دولت با تورم 52 یا 53درصدی مواجه شدیم و بالاترین افزایش قیمت خودرو و مسکن را شاهد بودیم.

دولت گفت که چرخ سانتریفیوژها و اقتصاد هم‌زمان می‌چرخد اما این‌طور نشد یا سطح اورانیوم غنی‌شده کشور به شدت کاهش یافت و رآکتور اراک بسته شد. بسیاری از اعضای اتاق بازرگانی گله دارند که دولت حتی برای آنها یک جلسه تشکیل نمی‌دهد تا درددل‌های اعضا را بشنود. وقتی تمام این اتفاقات رخ می‌دهد و تولید از بین می‌رود و به همه گفته می‌شود که منتظر گشایش‌های برجامی باشید، بدون شک قدرتمند نمی‌شویم.  انگار که به یک ورزشکار بگوییم که شش سال هیچ تحرکی نکن تا روزی دستور به ورزش دهیم؛ قطعا آن ورزشکار نمی‌تواند هیچ توفیقی به دست آورد. ما پیش از این دولت جهانی غیر از غرب هم داشتیم؛ ما آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین را هم جهان می‌دانستیم اما در سال‌های اخیر تمام جهان در چندکشور غربی خلاصه شده است. از یاد نمی‌بریم که ما حتی توانستیم به آمریکای لاتین تراکتور صادر کنیم و به داخل ارز بیارویم. وقتی چنین رویکردی وجود ندارد، طبیعتا نمی‌توانیم به قدرت برسیم».


ایمانی با تأکید بر عداوت‌های دشمنان انقلاب اسلامی یادآور شد: «به فرموده رهبر انقلاب همان‌هایی پای میز مذاکره نشسته بودند که سردار سلیمانی را ترور کردند. وقتی می‌بینیم که سردار سلیمانی برای همه و حتی برای آنهایی که تا چندسال پیش شعار می‌دادند که نه غزه، نه لبنان محبوب شده است، درمی‌یابیم که ایستادگی دربرابر قدرت‌های ستمگر باعث اطمینان قلوب مردم می‌شود. جالب است در مقابل آنهایی که روزگاری شعار مذاکره سر می‌دادند اکنون محبوبیتی کمتر از 10درصد دارند».

این فعال رسانه‌ای درباره نقش مجلس در قدرتمند شدن نظام، کشور و مردم گفت: «مجلس تعریف و هویت مشخصی دارد. مجلس ریل‌گذار برنامه‌های آینده است و بر اساس قوانینی که در آن وضع می‌شود، راهبردها تعیین می‌شوند. علاوه بر این وظیفه مهم نظارت بر دولت و وزرا نیز بر عهده مجلس است. تا وقتی که مجلس وکیل‌الدوله باشد یعنی سرنوشتش به تصمیمات و اراده دولت گره خورده باشد نمی‌توان انتظار داشت نهادی در خدمت قدرتمند شدن نظام، کشور و مردم باشد. مردم باید با آزادی کحامل نمایندگانی را انتخاب کنند که آنها هم آزاد باشند و در قید و بندهای دولت نباشند. 

مجلس فعلی آنقدر منفعل است که یک گزارش واقعی از دولت نمی‌خواهد. کسی در مجلس پیدا نمی‌شود که پیگیر اخذ گزارشی درباره روند برجام از دولت باشد و بپرسد که آن برجامی که آنقدر بر سرش ادعا می‌شد، اکنون کجاست؟ اگر مجلس انقلابی و عملگرا باشد می‌تواند اعتماد عمومی مردم را به دست آورد و با وحدتی دشمن‌شکن برنامه‌های کشور را به درستی تعیین کند. امید این است که مردم برای اصلاح‌ نابسامانی‌ها اولا در این دوره انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند و ثانیا با انتخاب افراد انقلابی زمینه سیلی محکم ملت ایران به گوش دشمنان را ایجاد کنند».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    2 0
    با این کاندیدایی که امروز ما میبینیم مجلس یعنی انا لله وانا الیه راجعون
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    4 0
    چرا میگین زیر 10 درصد والله این دولت زیر 1 درصد هم طرفدار نداره خصوصا در یکی دوسال اخیر مردم باتمام وجود مدام به اینها نفرین میکنن این حرف منو یادگار داشته باشین تا اینکه یه نفر ازینا ازدنیا بره ببینین چندنفر در تشییع جنازه اینا شرکت میکنن!؟ واگه راست میگن وجرات دارن اینارو مثل سردار سلیمانی دریه محیط باز وغیر امنیتی خاک کنند.
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    0 0
    آیا زمان آن نرسیده برای برداشتن مهمترین گام کاهش تعهدات هسته ای یعنی خروج از NPT و اعلام و نشان دادن قدرت هسته ای ایران به دشمنان خود جهت کاهش فشار انجام شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس