حشد الشعبی

پایگاه خبری العربی الجدید خبر داد نیروهای کتائب حزب الله متعلق به الحشد الشعبی در حال ایجاد پایگاهی بزرگ‌تر از پایگاه قبلی خود در نزدیکی مرز با سوریه هستند که هدف بمباران آمریکایی‌ها قرار گرفت.

به گزارش مشرق، منابع امنیتی عراق در نیروهای گارد مرزی این کشور و شاهدانی از اهالی شهرک «القائم» در دورترین نقطه غرب عراق نزدیک مرز با سوریه گفتند گروه کتائب حزب الله عراق از گروه‌های زیر مجموعه الحشد الشعبی اقدام به تاسیس یک پایگاه جدید نزدیک مرز با سوریه کرده است.

بیشتر بخوانید:

پایه‌گذار حشدالشعبی عراق چگونه شهید شد + عکس

تاثیر حمله به عین‌الاسد بر محاسبات و موقعیت آمریکا در دنیا

کتائب حزب الله این پایگاه را جایگزین پایگاه سابق خود در القائم خواهد کرد که  در بیست و نهم دسامبر گذشته (هشتم دی ماه) هدف بمباران جنگنده‌های آمریکایی قرار گرفت و با شهادت حدود سی نیروی کتائب و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر و تخریب پادگان همراه شد.

آمریکا در پاسخ به حمله راکتی افراد ناشناس به پایگاه نظامی (k۱) در کرکوک که با کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی همراه بود نیروهای کتائب حزب الله را بدون هیچ سندی به این حمله متهم کرد و در واکنش به آن پادگان کتائب در القائم را بمباران کرد.

همزمان آمریکا به گشت زنی‌های هوایی خود در منطقه مرزی میان عراق و سوریه در محور التنف-القائم تا استان دیر الزور که طرف مقابل آن صحرای منطقه جزیره موصل و البعاج در غرب نینوا است ادامه می‌دهد.

یک مقام نیروهای گارد مرزی عراق به پایگاه خبری «العربی الجدید» گفت: «کتائب حزب الله یک پایگاه جدید را در مسیر عکاشات به القائم برگزیده تا مقر اصلی آن در منطقه مرزی میان عراق و سوریه باشد».

کتائب حزب الله چون زیر مجموعه سازمان الحشد الشعبی است که بخشی از نیروهای مسلح عراق را تشکیل می‌دهد با نام «یگان ۴۵» توسط دولت عراق معرفی می شود.

به گفته این منبع، مقر جدید کتائب حزب الله یک پایگاه سابق و قدیمی ارتش عراق است و حالا کتائب در حال بازسازی آنجاست تا آن را جانشین پایگاه قبلی خود کند که در ماه گذشته توسط آمریکا تخریب شده است.

این مقام نیروهای گارد مرزی عراق گفت: پایگاه جدید کتائب بسیار بزرگ‌تر از قبلی است که توسط آمریکا بمباران شد و احتمالا ظرف کم‌تر از دو هفته آینده اعضای کتائب به آنجا منتقل شوند.

اواخر ماه گذشته آمریکا در حمله هوایی به پایگاه نیروهای کتائب حزب الله در القائم در استان الانبار در غرب عراق ده‌ها نفر از این نیروها شهید و زخمی شدند. در واکنش به آن صدها نفر از مردم خشمگین عراق به سفارت آمریکا در منطقه الخضراء حمله کردند و قریب به ۳۲ ساعت کارکنان آنجا را در محاصره نگاه داشتند و پس از آن هم سفارت آمریکا کارکنانش را تخلیه کرد. به دنبال این اتفاق آمریکا در یک حمله هوایی سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس »فرمانده کتائب حزب الله را در نزدیک فرودگاه بغداد طی یک حمله هوایی ترور کرد.

«علی الفریجی» یک فرمانده الحشد الشعبی در گفت‌وگو با العربی الجدید با بیاین اینکه حمله آمریکا به پادگان کتائب حزب الله به موجودیت این گروه پایان نداده است، گفت: در حال حاضر اعضای کتائب در پایگاه‌هایی جایگزین در نزدیک مرز مستقر هستند .

وی افزود: مقر قبلی کتائب خانه‌های متروکه همجوار یکدیگر بود که توسط یک دیوار امنیتی احاطه شده بود و افراد کتائب از سال ۲۰۱۷ در آنجا مستقر بودند.

الفریجی گفت: پادگان‌های واقع در نزدیکی مرز که متعلق به الحشد است ماموریت مشارکت در تامین امنیت نوار مرزی عراق و سوریه را برعهده دارند و آنجا شامل انبارهای سلاح و مهمات نیست، بلکه مقرهایی برای استقرار نیروهای الحشد است.

شاهدان عینی پادگان جدید کتائب حزب الله را بزرگ‌تر و وسیع‌تر از قبلی خواندند و گفتند که در همان منطقه مثلثی شکل نزدیک به التنف و بوکمال در سوریه واقع است تا معلوم شود کتائب در وهله نخست در پاسخ به آمریکا اقدام به ایجاد این پادگان کرده است.

التنف روستایی است که در صحرای سوریه  در منطقه مثلث مرزی بین سوریه، عراق و اردن قرار دارد. این روستا به دلیل اینکه در محور بغداد به دمشق واقع است و نزدیکی آن به نقطه مرزی مشترک سوریه، عراق و اردن از اهمیت استراتژیک ویژه‌ای برخوردار است. بقایای عناصر داعش هنوز در این منطقه فعالیت می‌کنند، نیروهای آمریکایی هم از سال ۲۰۱۶ در پایگاهی در التنف متمرکز شده‌اند.

آمریکا با حضور نیروهای الحشد الشعبی در این نقاط مرزی مخالف است، زیرا آزادی عمل و حرکت نیروهای آمریکایی را محدود می‌کند و آنها را در تیررس الحشد الشعبی قرار می‌دهد علاوه بر اینکه از طریق همین گذرگاه القائم صدها نفر از عناصر گروهک داعش به مناطقی در الانبار می‌روند و آمریکا از این تروریست‌ها به عنوان اهرم فشاری برای باج گیری از عراق استفاده می‌کند.

این درحالی است که «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر هم با صدور فراخوانی از مردم عراق خواسته است روز جمعه این هفته با برپایی تظاهرات میلیونی در بغداد و دیگر استان‌ها خروج نیروهای آمریکایی را از کشورشان خواستار شوند.

نیروهای کتائب حزب الله هم تهدید کردند اگر نیروهای آمریکایی با راه‌های دیپلماتیک از عراق خارج نشوند با انقلاب مردم عراق روبرو می‌شوند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    8 1
    مشرق خیال کردم حشد الشعبی یایگاههای آمریکا درعراق درهم کوبیده است
    • ح IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      10 5
      زدن آمریکا جرات میخواد که فعلن هیشکی نداره
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    10 16
    بسازيد بسازيد خرجش دو تا بمب ديگست
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    15 3
    در مقابل کشتن بیش از 30 نفر از اعضایش یکجا و شهادت معاونش به همراه سردار شهید ما, این شد پاسخ دندان شکن حشد؟
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    79 6
    وقتی همه مردم مخالف باشند آمریکا مجبور هست به خواسته مردم احترام بگذارد
    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
      37 4
      آمریکا از مردم و تظاهرات نمی ترسد از موشک خوردن به پایگاه هاش می ترسه
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
      8 2
      اتفاقا آنچه ترامپ پلشت را مچاله کرد حضور بینظیر مردم ایران و منطقه در اعتراض به جنایت وحشیانه اش بود. موشک فقط فریاد انتقام مقدس و خشم مردم بود.
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
      3 0
      با حمایت مردم و حمله به پایگاههای آمریکایی سربازانشان فرار را بر قرار ترجیح میدهند چون در حالت کاملا شکننده قرار دارند.
    • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
      4 1
      اتفاقا آمریکا از راهپیمایی و تظاهرات مردم بیشتر می ترسد
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
      3 2
      19:30 :))))) از هر دوتاش مثل سگ می ترسه..
    • عبدالله مومن IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      4 1
      با افقی فرستادن سربازان آمریکا به کشورشان . دیگر مزدوری به عراق نخواهدآمد
    • ایرانی IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      0 0
      در پاسخ به 19:30 اگه ایشون دقت کنن رهبر عزیزمون فرمودن مردم سوخت موشک های شلیک شده به پایگاههای آمریکا بودند. متوجه شدید دوست عزیز؟ اگر 22 بهمن هم مردم بیشتری بیان درصورتی که آمریکا گورشو گم نکنه از منطقه سوخت موشک های بعدی هم اونروز تامین میشه و میره پایگاههای دیگه و انتقام شهدای دیگه هم گرفته میشه . یا علی
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    4 3
    اگر به این پایگاه دوباره حمله هوایی کردن بدون درنگ پایگاه هایشان در تاجی و عین الجسد و بغداد و کرکوک منهدم کنید با موشک .... این ها که خون بدهند قدر خون را میدانند
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    34 2
    بکشید ما را بیدار تر می شویم..
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    8 6
    پدافند تور ام دو و سوم خرداد + ام کیو نه چین و باور ۳۷۳ باید استفاده بشه اونجا + پهپاد هایی که می تونند پایگاه های آمریکا رو تو سوریه و عین الجسد بزنند
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    33 4
    عراق باید با خرید جنگنده جی ۱۰ و ۱۱ چین فدرت هوایی را تقویت کند و خرید پدافند آنتی ۲۵۰۰
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    2 2
    همینطور حملات باید کوچک اما مستمر باشد روی اعصاب آمریکایی ها باشد همیشه منتظر برای مرگ بمانند انتظار بسیار کشنده تر از هرچیزی است باید همه روزه انتظار مرگ را بکشند
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    8 1
    اینم شد پاسخ چهارتا موشک بزنید این تروریستی رو بکشید
  • US ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    1 6
    گروه های خونخوار از عراق نظیر داعش و حشدالشعبی که مزدور بیگانگان هستند تا عراق و منطقه را به خاک و خون نکشند ول کن نیستند.
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    5 0
    چرا انتقام ابو مهدی رو نمیگیرید؟؟
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    3 1
    دوباره میزنند ما هم که بودجه نداریم دیگه
  • کاوه IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    1 4
    عراق که فقط حشد الشعبی نیست . ملت عراق شامل کردها سنی ها و شیعیان هستش در صورتی که همه اینها بخوان امریکا رو میشه بیرون کرد والا حشد الشعبی که در همه عراق محبوبیت نداره که بخواد امریکا را بیرون کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس