کد خبر 1032279
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸
مهدی محمدی نمایه

بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی لابد خیلی ها انتظار داشتند نرمشی ببینند یا چراغ سبزی مشاهده کنند. رهبری این امید را ناامید کرد.

به گزارش مشرق،  «مهدی محمدی» در تحلیل بیانات روز گذشته رهبر انقلاب در نماز جمعه در کانال تلگرامی خود نوشت:

 واکنش های اپوزوسیون به نماز جمعه روز گذشته رهبر انقلاب به طور کلی دو بخش بود. عده ای گفتند ایشان حرف خاصی نزد و عده دیگری گفتند به مسائلی که آنها انتظار داشتند، نپرداخت. آنها که به دنبال حرف خاص در سخنان ایشان می گردند در واقع انتظار داشته اند رهبری در خطبه جمعه، دست خود را از حیث برنامه هایی که در طی ماه های آینده در داخل و منطقه اجرا خواهد شد، رو کند یا حرفی بزند که آنها بتوانند از آن برای تشدید التهاب و بحران نمایی در جامعه استفاده کنند. آیت الله خامنه ای پس از بیش از ۵۰ سال سیاست ورزی، طبعا حرف های خاص خود را به این شکل پشت تریبون نمی گوید. آن برنامه ها را، آنها که باید ببینند در عمل خواهند دید و درباره برخی از آنها شاید تا ابد هم سخنی گفته نشود. آرام کردن جامعه و ندادن بهانه ای به دست اپوزوسیون که بتوانند با اتکا به آن وضعیت کشور را ویژه و بحرانی جلوه بدهند هم هنری است که احتمالا در این روزها فقط از آیت الله خامنه ای بر می آید. او هیجان زده نمی شود و درست در زمانی که همه انتظار شعارهای پرهیجان دارند، بر اصول و راهبردها تاکید می کند.


عده ای هم معترضند که چرا رهبری به مسائلی که آنها علاقه مند بوده یا انتظار داشته اند، نپرداخته است. این هم از ویژگی های آیت الله خامنه ای است که زیر بمباران پروپاگاندای مخالفان راه خود را گم نمی کند، مسئله خویش را تشخیص می دهد و در بازی هایی که مخالفان اساسا با هدف درگیر کردن بزرگانی چون او راه انداخته اند یا اساسا مشارکت نمی کند یا صورت مسئله را چنان تعریف می کند که آنها حس کنند هیچ کاسب نیستند. من درک می کنم که این وضعیت بسیاری از طراحان پروژه های تبلیغاتی علیه ایران را عصبانی کرده ولی خب نباید انتظار داشته باشند کسی که مردی به عظمت قاسم سلیمانی سرباز و شاگرد او بود، در بازی دلقک ها و خبرچین ها بیفتد.


بگذارید چند کلمه هم درباره تکراری بودن بگویم. گرچه سخنان رهبر انقلاب برای هر کسی که گوشی برای شنیدن داشته باشد نه تنها تکراری نبود بلکه بسی نکته های نغز داشت اما از یک نگاه راهبردی گاهی اینکه شما در مقام رهبر یک کشور مقاوم، نشان بدهید نه محاسبات و نه حتی ادبیاتتان تحت فشار عوض نشده، به خودی خود موضوعیت دارد. امریکایی ها فشار می آورند و خود را به در و دیوار می کوبند که همین یک چیز را به دست بیاورند و هر بار که بحرانی خلق می کنند منتظرند ببینند در موضع امام جامعه تردید و تزلزلی رخ می دهد یا نه. آیت الله خامنه ای بهتر از هر کس دیگر در ایران می داند که ثبات یا تزلزل رهبری، شاخص اثرگذاری یا عدم اثرگذاری فشار دشمن است و دشمن در صورتی که احساس ضعف و تزلزل کند، به صغیر و کبیر این کشور رحم نخواهد کرد. اینکه منطق بنیادین سخنان رهبری عوض نمی شود برای این است که نباید بشود و شاید اساسا این جمعه و جماعت برای همین است که دشمن دریابد در آن دلی که باید بلرزد و تغییر کند، همه چیز آرام و استوار و بلکه مستحکم تر از قبل است. بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی لابد خیلی ها انتظار داشتند نرمشی ببینند یا چراغ سبزی مشاهده کنند. رهبری این امید را ناامید کرد. منطق استراتژیک این تکرار، از بسیاری از آن نوآوری ها که افراد هیجان زده در پی آنند، استوارتر و عمیق تر است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 24
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    حقا که نایبی ان منتظر را
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
      74 10
      خدا حفظش کنه
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
      33 31
      خداوند سایه ایشان را بر سر ما مستدام بدارد ایشان بسیار نکته سنج هستند و همه جوانب را در نظر میگیرند . ما جوانان کمی شورمان زیاد است که حضرت آقا فرمودند بایستی صرف قوی تر شدن شود .
    • IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
      3 1
      خوب اگر رهبر هم مثل بقیه فکر میکرد و زود عکس العمل نشان میداد الان رهبر نبود نبوغ و تجربه سیاسی رهبر را تقریبا کسی در دنیا ندارد
  • پری مجرد48ساله IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    درود بر رهبر فرزانه انقلاب
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    76 34
    اندیشکده های آمریکایی صهیونیستی خودشون می دونند که رهبری چه فرمایش کرد. فقط حضور ایشان در نماز جمعه حاوی پیام مهمی بود که دشمن فکرش هم نمی کرد. مردم برای نماز تا این حد حاضر شوند. گیرنده پیام خودش فهمیده.
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    25 44
    حرف شما درست. اما یک عده متاسفانه در جبهه خودی توقعات را از شب های قبل بالا بردند و از اعلام خبری مهم حتی در حد ظهور حضرت (عج) مطالبی پخش کردند. همین باعث شد برای برخی سخنان تکراری به نظر برسد.
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
      31 6
      مرگ بر دشمنان داخلی و خارجی زیاد نجوشید
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
      18 4
      چون مردم دوست دارند گام های بعدی انتقام زودتر گرفته شود و حضرت آقا خودشان این موضوع را بهتر می‌دانند .خطبه ایشان برای هدایت این انرژی و شور مردم در جهت قویتر شدن بسیار مدبرانه بود .
  • عبدالله IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    69 25
    درود بر زمینه ساز ظهور حضرت مهدی ع حضرت ایت الله خامنه ای .
  • کاشان IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    53 40
    رهبر عزیزم دوستت داریم و پشتیبان شما هستیم تا آخرین نفس نه تنها من بلکه کودک شش ساله ام
  • محمد IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    74 43
    پیام صریح ایشان یک کلمه بود قدرتمند شدن ایران
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
      60 24
      چندتا عمله اسرائیلی یا آلبانی با قوی تر شدن ایران مخالفن و منفی دادن!!
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    32 15
    سخنان داهیانه و مدقانه بود احسنت به زمان شناسی رهبری
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    56 6
    باید ایران بسیار بسیار قوی بشه باید ایران انقدر قوی باشد که هیچ دشمن احمقی جرات تهدید ایران را هم نداشته باشد زنده باد ایران
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
      30 12
      سکینه و آرامش ایشان در اوج احساسات مردمی از نشانه های عقلانیت ایشان است. اگر رهبری بخواهد احساساتی عمل کند مملکت را دچار بحران کرده است.
  • NZ ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    33 16
    یکی از بهترین سخنرانی های مدبرانه و قاطع رهبری بود. البته بی ادبی بعضی ها نمایان بود. امیدواریم مثل بعضی ها در سه دهه قبل با غیب شدن خودشان را خرابتر از خراب نکنند.
  • مهرناز IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    37 14
    هیچ کس نه در ایران " نه درخارج از ایران ندیدم " که مانند رهبر ایران " امام خامنه ای سخنرانی کند " مطالب را چنان با منطق وزیبائی در ذهن مخاطبین خود قرارمی دهد" که جای هیچ گونه شک وتردیدی " برای هیچ احدی " نمی گذارد.
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    30 4
    سخنان اقا تكرارى نبود أو به امتحان الهى قبل از ظهور اشاره كرد وبه مردم اين نويد را داد كه سربلند بيرون آمديد ودر مورد اهانت به حاج قاسم كه از نظر من نفس زكيه بود وعزيز امام زمان واكنش نشان داد خون او حوادثى بوجود خواهد آورد كه به ظهور متصل مى شود اين بود حرف اقا
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    27 3
    *********** نباید انتظار داشته باشند کسی که مردی به عظمت قاسم سلیمانی سرباز و شاگرد او بود، در بازی دلقک ها و خبرچین ها بیفتد. *********** احسنت به نویسنده وآفرین برخداوندی که امام مطمئن و مقتدر ما فرمودند همانا وهمانا خدا باماست وازنیل روزگار فتنه وفراعنه متوهم با عصای موسوی امام خامنه ای عبور خواهیم کرد .البته باهمراهی وتبعیت کامل قلبی وعمللللی.انشالله
  • محمدكاظم IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    25 3
    يعنى بعضى انتظارداشتنديك رهبرمقتدر، مرجع وفقيه عالى، ومديربزرگ وسرشاراز تجربه پنجاه ساله مبارزه وسياست، احساسى شود ودر مقام پاسخ به امثال ترامپ حرفهاى تند بزند؟ هيهات!! بزرگى،هيمنه،صلابت، رهبرى، اراده، وآرامش همان بود كه اقا به نمايش گذاشت براى دنيا ،
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    24 5
    آفرین. این یادداشت خوبی بود.
  • CA ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    6 3
    تحلیل خیلی دقیقی نبود. رهبری یک بشارت دادند در زمینه نظامی و یکی در زمینه اقتصادی. وضعیت مردم رو مطلوب عنوان کردند. گرید نظام بعد این سخنرانی هم در زمینه اقتصادی و هم نظامی دو پله صعود کرد. و دست غیب خداوند را بیان کردند. عنوان ایام الله رو گذاشتند. تقویم کردند این دو روز و مانند موسی تکر دادند. طبق فرمایش ایشون الان ما باید مفتخر به این پیروزی باشیم.
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    2 2
    ببخشید تا به حال هیچ پیامی از من چاپ نشده حت متوجه لایکها ودیسلایکها هم نمی شم نمیدونم چه طور پیام بدم
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
      1 0
      برای دیدن لایک ها باید پایین صفحه ، نسخه دسکتاپ رو بزنید .
  • س IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    4 1
    جانم فدای رهبرم. لعنت به شبکه های آمریکایی و بی بی سی که تیترهای دروغ میزنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس