کد خبر 1032154
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
‌

نمازگزاران در حالی به مصلی تهران پیوستند که دست نوشته‌هایی خطاب به ترامپ در محکومیت جنایت تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی در دست داشتند.

به گزارش مشرق،  در حالی که ساعاتی تا آغاز رسمی مراسم نماز جمعه تهران باقی مانده بود، مصلّی تهران با استقبال گسترده مردم روبرو شد.

بنا بر این گزارش، تصاویر ورودی‌های مصلّی امام خمینی(ره) حاکی از آن است محل برگزاری نماز جمعه امروز تهران، شاهد حضور انبوه جمعیت نمازگزار بود.

خطبه‌های نماز جمعه تهران ظهر امروز از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایراد و پس از آن نماز جمعه به امامت ایشان اقامه شد.

*مصلّی مرهم داغ‌های سخت این روزهای پرالتهاب شد

انبوه جمعیت در خیابان‌های منتهی به مصلی تهران دیده می‌شد که علی‌رغم آغاز نماز جمعه همچنین به این جمعیت اضافه شد.

نمازگزاران در حالی به مصلی تهران پیوستند که دست نوشته‌هایی خطاب به ترامپ در محکومیت جنایت تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی در دست داشتند.

*آمریکا زیر پای تهرانی‌ها

مردم همچنین در بدو ورود خود در مصلی برای حضور در نماز جمعه، با زیرپا گذاشتن پرچم آمریکا، انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام کردند.

لگدمال کردن پرچم آمریکا توسط نمازگزاران تهرانی

شایان ذکر است، عمده ورودی‌های مصلی تهران دقایقی پس از آغاز سخنان رهبر انقلاب، به علت انبوه جمعیت و تکمیل ظرفیت بسته شد.

*حضور روسای قوا در نماز جمعه

این گزارش حاکی است مقامات و مسئولان کشوری و لشکری در این نمازجمعه حضور داشتند که از جمله آن می‌توان به حضور حسن روحانی رئیس جمهور و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین آیت‌الله ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه اشاره کرد.

*شعارهای کوبنده مردم در حمایت از رهبری و انقلاب 

در اثنای خطبه‌های رهبر معظم انقلاب مردم شعارهایی همچون «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، «ای رهبر آزاده؛ آماده‌ایم آماده»، «ابوالفضل علمدار، خامنه‌ای نگهدار»، «نه سازش، نه تسلیم؛ نبرد با آمریکا»، «مرگ بر منافق» و «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر منافق فتنه‌گر» سر دادند.

*بازتاب سخنرانی رهبر انقلاب در رسانه‌های داخلی و خارجی

خطبه‌های نماز جمعه تهران که توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ایراد شد، به‌صورت زنده از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، و حساب‌های KHAMENEI.IR پخش شد.

در عین حال خبرگزاری‌های بین‌المللی همچون «رویترز» به پوشش سخنرانی رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران پرداختند؛ همچنین بنگاه خبرپراکنی انگلستان موسوم به BBC نیز در کانال تلگرامی خود اقدام به انتشار لحظه به لحظه خطبه‌های رهبر معظم انقلاب کرد.

همچنین  شبکه «تی.آر.تی» ترکیه ضمن پوشش نماز جمعه تهران، در صفحه توئیتر خود به نقل از رهبر معظم انقلاب، عنوان کرده است که  آن روزی هم که موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایگاه آمریکایی را در هم کوبید و آن روز یکی از ایام الله است.

بر این اساس، شبکه خبری «اسکای نیوز» نیز بیانات امروز رهبر ایران در خطبه‌های نماز جمعه را پوشش داد.

«المیادین» نیز در گزارشی حضور مردم در خطبه­‌های نماز جمعه امروز تهران را بسیار گسترده توصیف و تأکید کرد که سخنان رهبر انقلاب ایران، در این کشور فصل الخطاب است.

شبکه «الجزیره»‌ نیز به نقل از رهبر انقلاب آورده است: «سیلی سپاه به آمریکا ضربه به هیبت ابرقدرتی آمریکا بود».

همچنین خبرگزاری «اسپوتنیک» با تیتر «رزمندگان بیرون مرز»، به نقل از رهبر انقلاب نوشته: «نیروی قدس باید به عنوان یک سازمان انسانی شناخته شود. [آنها] رزمندگان بدون مرز [هستند]».

 البته شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» سخنرانی رهبر انقلاب در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران را پوشش داد و تیتری با عنوان «آیت‌الله خامنه‌ای ترور سردار سلیمانی را اقدامی شرم‌آور خواند» منتشر کرده است.

همچنین «نیویورک تایمز» در این رابطه تیتری با عنوان  «غرب نخواهد توانست ایرانیان را به زانو درآورد» منتشر کرده است.

«السومریه نیوز» هم عنوان «رهبر ایران، ترور سردار سلیمانی را ننگی برای دولت آمریکا دانست» را در سرتیتر اخبار خود آورده است.

*استقبال رسانه‌های جهانی عرب زبان از سخنان امروز رهبر انقلاب

از نکات مورد توجه خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران بیان سخنانی توسط رهبرمعظم انقلاب به زبان عربی بود که رسانه‌های جهان عرب همگام با سایر رسانه‌های بین‌المللی جهان، مشارکت گسترده مردم ایران و این خطبه‌ها را بازتاب دادند.

*موج فضای مجازی در حین خطبه‌های رهبر انقلاب

از جملات مهم رهبر معظم انقلاب که در فضای مجازی مورد استقبال بسیار کاربران قرار گرفت جملات ایشان درباره مذاکره با اروپایی‌ها بود که در این مورد فرمودند: «جنتلمن‌های پشت میز مذاکره همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند.در یک کلمه بگویم راه مقابله با توطئه های دشمن این است که ملت ایران قوی  شود..».

در این میان و پس از خطبه‌های مقام معظم رهبری، هشتگ «ملتِ مقاومت علیه آمریکا» در توئیتر در حال داغ شدن است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس