کنستانتین کاساچف

رئیس کمیته روابط خارجی شورای فدراسیون روسیه از بیانیه یک سویه انگلیس، فرانسه و آلمان درباره برجام و درخواست آنها برای پایبندی ایران به تعهداتش شدیدا انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، «کنستانتین کاساچف» سناتور ارشد روس از بیانیه مشترک تروئیکای اروپایی که در آن از ایران خواسته‌اند به همه تعهدات خود ذیل برجام بازگردد و در برابر اقدامات آمریکا سکوت پیشه کرده‌اند شدیدا انتقاد کرد.

رئیس کمیته خارجی شورای فدراسیون روسیه گفت: «در بیانیه مشترک آلمان، فرانسه و انگلیس این سه کشور به تعهدات خود در برجام تاکید کرده‌اند. این خبر خوب است. اما خبر بد این است که پاریس، برلین و لندن از ایران خواسته‌اند که به تعهدات خود عمل کند. چرا این بد است؟ به خاطر اینکه بیانیه فاقد درخواستها و مطالبات مشابه از ایالات متحده آمریکاست.» 

بیشتر بخوانید:

واکنش گستاخانه آمریکا و اروپا به توقف محدودیت‌های عملیاتی ایران در برجام

به گفته کاساچف، «با خروج یک جانبه از توافق هسته‌ای، آمریکا تعهداتش را به عنوان یک طرف معاهده و یک عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل نقض کرده است.»

وی تاکید کرد، «با منطق غربی، مهم نیست که چه اتفاقی برای برجام رخ داده و چرا به این روز افتاده است، فقط ایران باید به تعهداتش پایبند باشد و اگر آن را رعایت نکند تنها طرفی است که باید مورد سرزنش قرار گیرد. این منطق مشکوک است. آمریکا آشکارا در حال استفاده از این جهان کمی قطبی است که خودش آن را خلق کرده و از آن لذت می‌برد.»

«آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه در بیانیه‌ای خواستار پایبندی کامل ایران به توافق هسته‌ای شدند.

در این بیانیه که توسط دفتر رئیس جمهور فرانسه منتشر شده، آمده است: «ما از ایران می‌خواهیم تا تمامی اقدامات ناسازگار با توافق را بازگردانده و به پایبندی کامل (به برجام) بازگردد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما از ایران می‌خواهیم تا از اقدام خشونت‌آمیز یا اشاعه خودداری کرده و آماده تعامل با ایران درباره این دستورالعمل بوده تا ثبات در منطقه حفظ شود.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مسعود دیپلمات IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    5 0
    کسی نیست بگوید که ما 5 قرارداد برجام نداریم که اگر یکی از آنها باطل شد خدشه به بقیه وارد نشود! پس اگر یکی از طرفین از برجام خارج شود، کل قرارداد باطل می شود. پس چرا اینقدر کل کل می کنید؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس