والیبال

تیم ملی والیبال ایران در دیدار نهایی مسابقات انتخابی المپیک در چین به مصاف تیم میزبان رفت و با برتری در این مسابقه المپیکی شد.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال ایران در فینال رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ قاره آسیا، از ساعت ۱۵:۳۰ امروز (یک‌شنبه) ۲۲ دی ماه ۱۳۹۸ در شهر جیانگمن به مصاف تیم ملی چین، میزبان این مسابقات رفت که توانست با پیروزی ۳ بر صفر (۲۵-۱۴، ۲۵-۲۳ و ۲۵-۱۴) در این دیدار، مقتدرانه راهی بازی‌های المپیک شود.

در این دیدار بازیکنان تیم ملی ایران با لباس قرمز رنگ و برای گرامیداشت جان باختگان سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی، با مچ بندهای مشکی وارد زمین شدند.

طبق تصمیم ایگور کولاکوویچ به عنوان سرمربی، تیم ملی ایران با ترکیب سعید معروف (کاپیتان)، سید محمد موسوی، میلادعبادی‌پور، شهرام محمودی، پوریا فیاضی، علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) بازی را آغاز کرد و تیم ملی چین نیز، با ترکیب کینگ‌یائو دای، چوآن جیانگ، یائوچن یو، ژیجیا ژانگ، لنگ‌هایی چن، لیبین لیو و جیانگ تنگ (لیبرو) مقابل حریف خود قرار گرفت. 

فیلم/ خلاصه فینال والیبال انتخابی المپیک؛ ایران ۳-۰ چین

* ست نخست؛ ۲۵ بر ۱۴ به سود ایران
تیم ملی والیبال شروع قدرتمندی در آغاز ست نخست داشت و موفق شد با عملکرد خوب در سرویس، دفاع و حمله نخستین تایم استراحت فنی را با نتیجه ۸ بر ۳ پیروز نزد سرمربی رود. ملی پوشان والیبال با ایجاد اختلاف امتیاز عالی اجازه خود نمایی را از چینی‌ها گرفتند و دومین تایم استراحت فنی را نیز ۱۶ بر ۶ با پیروزی پشت سر گذاشتند. تیم ایران در ست نخست کار سختی مقابل چین نداشت و موفق شد با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ به برتری دست یابد.

* ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران
شاگردان ایگور کولاکوویچ در ابتدای ست دوم نیز شروع خوبی داشتند و با نتیجه ۵ بر یک پیش بودند اما در ادامه چینی‌ها با زدن چند اسپک اختلاف امتیاز را جبران کردند تا بازی برابر ۵ شود. در ادامه تیم ملی بار دیگر کنترل بازی را در دست گرفت و با نتیجه ۸ بر ۵ نخستین تایم استراحت فنی را با پیروزی پشت سر گذاشت. چین یک بار دیگر سعی در جبران اختلاف امتیاز ایجاد شده داشت و موفق نیز شد با دفاع بازیکنانش اختلاف را کاهش دهد تا دومین تایم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به سود تیم ملی همراه شود. دفاع‌های دیدنی شفیعی مانع پیشتازی چین شد تا ایران ۲۲ بر ۱۹ همچنان پیش بیافتد. در نهایت تیم ملی ست دوم را با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود خود به پایان رساند.

*ست سوم؛ ۲۵ بر ۱۴ به سود ایران
تیم ملی والیبال که فقط یک ست تا صعود به المپیک فاصله داشت در شروع ست سوم، ۲ بر صفر عقب افتاد اما در ادامه، اجازه پیشتازی را از چین گرفت و با کسب ۴ امتیاز متوالی با نتیجه ۴ بر ۲ پیش افتاد. تیم ملی ایران نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۳ نزد سرمربی خود رفت. بلندقامتان ایران با برتری در سرویس، دفاع، حمله و دریافت هیچ فرصتی به میزبان ندادند تا چینی‌ها مقابل چشمان هموطنانشان در خانه در آستانه خداحافظی از المپیک قرار گیرند. دومین تایم استراحت فنی نیز با نتیجه ۱۶ بر ۱۱ ایران همراه شد. چین دیگر توان رقابت با ایران را نداشت و در نهایت ست سوم نیز با برتری ۲۵ بر ۱۴ به پایان رسید.

تیم ملی والیبال ایران برای دومین بار متوالی به عنوان قدرت بلامنازع قاره کهن، جواز حضور در المپیک ۲۰۲۰ را کسب کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پری مجرد48ساله IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    7 6
    شاباش شاباش شاباش شاباش شاباش شاباش شاباش شاباش شاباش شاباش شاباش شاباش شاباش شاباش
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
      1 0
      به کمونیست پرستان برمیخوره خوشحالی نکنید.
    • IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
      1 0
      ای بابا از این جماعت خیر نمیبینیم دو روز دیگه میگن با شورت اجباری در ایران سرکوب شده بودیم
  • پری مجرد48ساله IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    5 2
    سروقامتان والیبال ایران با اقتدار دیوارچین رو فروریختند به ملت ایران تبریک و شادباش میگم
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    5 5
    با تدبیر و امید تفاوت را لمس کنید
  • ساناز اسدی IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    3 5
    از اینکه تیم والیبال ایران به المپیک صعود کرده خوشحال و خرسندم ولی اگر بخواهیم در المپیک بدرخشیم باید مربی بهتری رو به جای کولاکویچ بیاریم
  • پریناز IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    4 7
    بعد از دو هفته خبرهای غم آلود با پیروزی والیبال شاد شدیم
  • نازنین IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    3 4
    مرسی بچه ها مرسی معروف مرسی موسوی مرسی میلاد عبادی پور مرسی حضرت پور عالی بودید خدا بهتون اجرجزیل بده
  • مهدی IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    0 0
    دمتون گرم
  • ایرانی GB ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    0 0
    درود بر عزم تان , شیر مردان ایران زمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس