کد خبر 1030091
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
عین اسد

پایگاه عین‌الاسد، عملاً از نظر دولت عراق، پایگاه آمریکایی‌ها نیست زیرا مجلس عراق دستور به تخلیه فوری نیروهای خارجی از خاک عراق داده بود؛ لذا حضور آمریکایی‌ها غیرقانونی بود.

به گزارش مشرق، ایران به‌طور صریح و آشکار از خاک خود و با اعلام خبر آن و پذیرش مسوولیت حمله، به پایگاه آمریکاحمله کرد و نه به‌صورت پنهانی یا از طریق گروه‌های مقاومت. معنای این حرکت جمهوری اسلامی از نظر سیاسی کاملاً مشخص است. مقامات جمهوری اسلامی قبلاً بارها اعلام کرده بودند که اگر بخواهند حمله‌ای کنند، مسوولیت آن را صریحاً می‌پذیرند و پنهانی و غیرمستقیم عملیاتی را انجام نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید:

 چرا عین‌الاسد؟ زیرا ایران نمی‌خواست به پایگاه‌های آمریکایی در خاک کشورهای همسایه حمله و به حاکمیت آنها تعرض کند اما به آنها اخطار داده است که اگر از پایگاه‌های آمریکادر خاک آنها به ایران تعرض شود، دیگر امنیتی برای آن پایگاه‌ها وجود ندارد و ایران به آنها حمله می‌کند.

اما پایگاه عین‌الاسد، عملاً از نظر دولت عراق، پایگاه آمریکایی‌ها نیست زیرا مجلس عراق دستور به تخلیه فوری نیروهای خارجی از خاک عراق داده بود؛ لذا حضور آمریکایی‌ها غیرقانونی بود.

براساس اظهارات برخی مقامات ایران این موضوع به اطلاع مسوولان عراقی رسانده شده بود و چون حمله آمریکایی‌ها در خاک عراق به فرمانده ایرانی صورت گرفته بود، پاسخ نیز باید در همین منطقه داده می‌شد.

ارتش آمریکا از نظر مصوبه مجلس شورای اسلامی یک گروه تروریستی است که وجود آن در اطراف ایران مخل امنیت ملی ماست؛ همانطور که پایگاه‌های موشکی سابق شوروی در خاک کوبا، مخل امنیت ملی آمریکابود و آن کشور تهدید به حمله اتمی به شوروی کرد.

دلیلی برای حمله به ناوهای آمریکایا شناورهای آن کشور در خلیج فارس و دریای عمان هم نبود زیرا فعلا قرار نیست که امنیت دریایی به خطر بیفتد و قیمت نفت بالا رود، مگر آنکه آمریکایی‌ها از دریا به ایران حمله کنند که وضعیت متفاوت خواهد شد. در مجموع تا اینجا پاسخ ایران بسیار حساب‌شده و دقیق و با رعایت کلیه جوانب سیاسی و حقوقی بود، تا اینکه حرکت بعدی آمریکا چگونه باشد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    0 0
    ارتش متجاوز آمریکا باید از کشورهای اسلامی خارج بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس