دستگیری

پس از عبور آشکار آمریکا از یک خط قرمز واضح که منجر به شهادت مظلومانه اما پر افتخار سردار سلیمانی شد، قطعا دیگر مراعاتی برای تردد امن نیروهای مسلح، فرماندهان و تجهیزات ارتش آمریکا وجود نخواهد داشت.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، شهادت سپهبد سلیمانی و ترور ناجوانمردانه این فرمانده دلیر و همیشه حاضر در جبهه های نبرد قطعا با اثرات کوتاه و طولانی مدتی در منطقه غرب آسیا همراه خواهد شد چراکه از این پس خطوط محاسباتی جدیدی ترسیم خواهد شد و شرایط متفاوتی برای آمریکایی ها رقم خواهد خورد که برای درک بهتر ابعاد و مصادیق آن، باید کمی و فقط کمی دیگر صبر کرد.

بیشتر بخوانید:

انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون شهید سلیمانی و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند

برای بسیاری از ایرانیان، حاج قاسم سلیمانی مدتی بعد از شروع درگیری ها در سوریه و عراق تبدیل به نامی آشنا شد ولی فرمانده نیروی قدس سپاه از سالها قبل و حتی قبل از آغاز دهه 80 شمسی، شخصیتی شناخته شده برای دوستان و دشمنان منطقه ای و جهانی جمهوری اسلامی ایران بود. حاج قاسم با افزایش فتنه ها و هجوم انواع تروریست های مسلح و بی رحم، در عراق و سوریه و لبنان حضور داشت که بسیاری از این سفرها در روز روشن و در شرایطی بود که آمریکایی ها و اسراییلی ها می دانستند که شخص اول نیروی قدس سپاه در منطقه است.

خود این شهید بزرگوار نیز چندین بار این مسئله که پهپادهای جاسوسی در بسیاری از مواقع برای شناسایی او در آن منطقه پرواز می کردند، اشاره کرده بود اما شجاعت بی نظیر و برنامه های چند لایه، اجازه می داد این کشورها و ملت ها از حضور، دانش و ایمانش بهره مند باشند.

علاوه بر اقدامات حفاظتی که همواره در حدی رعایت می شده، مقامات ارشد آمریکایی ها و اسراییلی ها می دانستند و محاسبه می کردند بهای سوء قصد به فرمانده نیروی قدس سپاه چیست. در حقیقت آن خطوط قرمز و ابزارهای بازدارندگی، به نوعی مقابل ترور یا هر نوع اقدام مستقیم علیه سرلشکر سلیمانی ایستادگی می کرد. امروز اما ایشان با برنامه و ضربه مستقیم آمریکا، با مظلومیت به شهادت رسیده و آمریکا نیز به صورت علنی این مسئله را بر عهده می گیرد.

اگرچه از این پس، بسیاری از خطوط قرمز پیدا و پنهان تغییر و دگرگونی خواهد داشت اما به عنوان مثال می توان از مصادیق مشهور و ملموسی یاد کرد که پس از این، ایران در مقابل آمریکا به آنها اعتنایی نخواهد کرد؛ همان مصادیقی که تاکنون جان نیروهای نظامی و اعتبار بسیاری مقامات آمریکایی را در گرو توجه ایران به آن قرار داده بود.

نگاهی به ماجرای هواپیمای ایساف و جزیره فارسی

دو ماجرای مشهور و مهم در سالهای پیش ایران و آمریکا را در مسیر تنش نظامی قرار دارد. یکی از این ماجراها قصه معروف تفنگداران دریایی در جزیره فارسی است. سه شنبه، 22 دی ماه سال 1394 دو شناور آمریکایی در نزدیکی جزیره فارسی توسط نیروی دریایی سپاه متوقف شدند اما این شناورها بر اساس اطلاعات موجود بر روی گیرنده های جی پی اس نصب شده بر روی شناورها 2 کیلومتر در حریم دریایی ایران وارد شده بودند.

ورود بی اجازه به حریم یک کشور مشخصا مجوز برخورد سخت و کشنده را به نیروهای مسلح آن کشور می دهد. زمانی که این تجاوز صورت بگیرد عملا هیچ گونه بند و مرز قانونی وجود نداشته و نیروی نظامی می تواند اجرای آتش به قصد نابودی طرف مقابل را اجرا کند.

در مقابل نیروی دریایی سپاه به دلایل مختلف از جمله تداوم حفظ امنیت خلیج فارس (به عنوان اصلی ترین نیروی حافظ آن) از زوایه کاهش تنش با قصه برخورد کرده و با توقیف شناور و بازداشت تفنگداران متجاوز هم به وظیفه خود در بحث دفاع سرزمینی و حفاظت از مرزها عمل کرده و هم با نشان دادن اعترافات و اسناد دست آمریکا را در این ماجرا رو کرده و یک پیروزی بزرگ تبلیغاتی نیز کسب کرد. سپاه اعلام کرد که غیر عمدی بودن مسئله برای آنها اثبات شده و به همین دلیل بازداشتی ها آزاد شدند اما نباید از این نکته گذشت که سپاه حق اجرای آتش را به دلیل عبور شناورهای آمریکایی از خط قرمز داشت.

شهریور سال 1393 یک اتفاق مهم دیگر بین ایران و این بار به نوعی تمام سازمان ناتو رخ داد چراکه یک فروند هواپیمای ظاهرا مسافربری که از افغانستان به پرواز درآمده و حامل 108 نیروی نظامی شامل پرسنل آمریکایی و غیر آمریکایی بود، قصد عبور از حریم هوایی ایران را داشت. اما ایران اجازه عبور پرواز ناتو را نداد و این مسئله و مشخص شدن واقعیت این پرواز به ظاهر مسافربری برای عبور از حریم ایران توسط قرارگاه پدافند هوایی کشف شده و به سرعت جنگنده نهاجا هواپیمای مورد نظر را رهگیری و آن را مجبور به فرود در فرودگاه بندرعباس کرد.

با توجه به رفتار غیرقانونی و خلاف عرف نیروهای ناتو، جمهوری اسلامی ایران بعد از فرود این هواپیما در بندرعباس حق برخورد قانونی با نظامیان ناتو را داشت ولی باز هم صرفا به اخطار، تعهد گرفتن و ارسال این پیام به ناتو و آمریکا مبنی بر اینکه رصد دقیقی از طرف کشورمان روی تحرکات این نیروها وجود دارد بسنده کرد.

ترس نظامیان بعضا عالی رتبه آمریکایی از تنبیه شدن توسط نیروهای مسلح کشورمان آنقدر جدی و شدید بود که در تمام مدت توقف هواپیمای ناتو در فرودگاه بندرعباس و علی رغم گرمای شدید هوا در تابستان آن شهر، آنها از هواپیما پیاده نشده و ترجیح دادند در همان وضعیت پناه بگیرند تا در ترمینال مسافربری حضور یابند. بعد از سوخت رسانی و سرویس مجدد، هواپیما و مسافران آن ایران را ترک کردند و باز هم ایران در این فضا از حق مسلم خود برای برخورد سخت چشم پوشی کرد و به سمت کاهش تنش غیرضروری رفت.

اما از روز جمعه و پس از عبور آشکار آمریکا از یک خط قرمز واضح که منجر به شهادت مظلومانه اما پر افتخار سردار سلیمانی شد، قطعا دیگر مراعاتی برای تردد امن نیروهای مسلح، فرماندهان و تجهیزات ارتش آمریکا وجود نخواهد داشت و هر شناور، پرنده و گشتی آمریکایی که این بار بخواهد از خطوط قرمز عبور کند این بار نه با رأفت اسلامی بلکه به سبک قوانین پذیرفته شده بین المللی با آن رفتار خواهد شد و مشخصا این روند نه در دوره ترامپ که در آینده و دوره پس از او نیز ادامه خواهد یافت.

یادشان نرود شورایعالی امنیت ملی کشورمان از فروردین ماه امسال، رژیم ایالات متحده آمریکا را «دولت حامی تروریزم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند و این دستور، برای همه نیروهای مسلح کشورمان لازم الاتباع است؛ والسلام...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 71
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    104 6
    انتقام_سخت
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
      30 5
      اگه محمود به جای اینکه با کت مارکدار ولشون کنه با تابوت میفرستادشون الان کار به اینجا نمیکشید.
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
      6 35
      درعفو لذتي است كه در انتقام نيست ( امام علي ع)
    • مجید123 IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
      5 0
      نزدن هواپیمایp-8 که همراه پهپاد گلوبال هاوک بود یادتون رفته همونی که ترامپ بابت نزدنش توسط پدافند ایران از ایران تشکر کرد
  • US ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    81 5
    جا رجز خوانی بزنید پایگاه های آمریکا رو. بعد از حمله تروریستی و شهادت سردار سلیمانی، دو بار دیگه هم به حشد الشعبی حمله کردن از اون شب.
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
      35 1
      انتقام بايد با برنامه دقيق و سر فرصت مناسب باشد.
    • ذبیح IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
      1 4
      دیگه انقدرم نباید بی بندوربار حمله کرد چون الان تنها یک اشتباه یعنی جنگ یعنی جنگ ایران و آمریکا یعنی شردع جنگ جهانی سوم، باید سر یک فرصت بکجایی جوری بهشون ضربه زد که یادشون نره
  • بسم الله الرحمن الرحیم IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    74 4
    از صفحه روزگار محوتون می کنیم
  • مغنیه 2 IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    74 49
    هر امریکایی در هر کشوری دیدیم می کشیم و انتقامس سخت از آنها می گیریم خواه در فرانسه یا المان و یا اندونزی یا مالی و یا در آنتالیا و یا فلیپین و یا عربستان با تبر گردنشان را می زنیم
    • AU ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
      66 4
      خب الان توی بیشعور با داعش چه فرقی داری ... ما پیرو مکتب اهل بیت هستیم با بی گناهان کاری نداریم ... حضرت علی فرمود به ابن ملجم یک ضربه بزنید
    • DE ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
      28 3
      شما اسمت مغنیه نیست، بغدادیه
    • ناصر IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
      10 2
      این‌بهترین‌کار‌است‌،‌اما‌کسانی‌را‌که‌از‌ترامپ‌واوباما‌حمتیت‌می‌کنند
    • ایرنی IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
      23 1
      البته منظور ایشون کارهای داعش گونه نیست. منظورشون اینه که نظامیان و منافع آمریکا در هیچ جای دنیا روی امنیت رو نخواهد دید
  • محمد IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    45 7
    درستش هم همینه ..پاینده رهبر
  • FR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    20 8
    باز باید صبر کنیم؟ برو بابا مسخره
  • مسعود دیپلمات IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    59 7
    برای تلافی و جواب دندان شکن، پیشنهاد من زدن هواپیمای حامل ترامپ و همراهانش است.
    • ه IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
      24 1
      یعنی می گی اون ترامپ نجس رو به جای شهید سردار سلیمانی بزنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • رضا IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
      3 0
      بله حتماً
  • IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    47 2
    امریکا رافت اسلامی رو ضعف میدونه و مهمانوازی ذاتی ایرانی رو ترس تحلیل خوبی بود ولی اون هواپیما که سپاه میتونست بزنه و نزد و بجاش پهباد گلوبال هاوک رو زد از قلم انداختید ولی اینبار میزنیم خوب هم میزنیم
  • DE ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    38 1
    به امید خدا و انشااله همین طور باشد ما منتظر این روز ها هستیم تا نابودی صهیونیست جهانی‌ را ببینیم به امید آن روز .
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    11 3
    انتقام سخت رو تو اينترنت درست كنيد و دونه به دونه فهرست كنيد نبايد بزارين كسي از دستتون در بره
    • IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
      0 1
      Severe revenge
  • محمد SE ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    25 6
    درخواست از رهبری: تنها اقدام تلافی جویانه برای به شهادت رساندن سردار شهید اسلام قاسم سلیمانی بدست امریکای خبیث محو اسرائیل از روی کره زمین میباشد. لذا خواهشمندم تا فرصت از دست نرفته دستور حمله همه جانبه را به تمامی نیروهای مقاومت صادر فرمائید. باشد که روح ان شهید تازه درگذشته و همه شهدای اسلام از این عمل شایسته شادمان گردد.
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    17 8
    بهتر است توضیح بدهید چرا بعد از تهدید علنی آمریکا حتی یک درصد احتمال ندادید که این تهدید شامل سردار سلیمانی است؟ اطلاعات دقیقا چه می‌کرد؟
    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
      20 1
      سلام باید پاسخی به آمریکا داده شود که تا ابدالدهر جرات چنین جسارتی را نکند پاسخی در خور و شایسته مردان علوی و حیدری
  • محمد IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    10 13
    بایستی چماق تلافی کردن رو تا انتخابات آمریکا نگه داریم بایستی اعلام کنیم حتما تا زمان انتخابات آمریکا ما پاسخ قوی خواهیم داد اگر چماق رو بالا سر اونها قرار بدیم اثرات بسیار بیشتری داره تا اینکه سریعا جواب بدیم
    • US ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
      7 6
      سلام جناب ظریف
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    13 4
    با سلام از تمامی نیروهای نظامی در خواست داریم که انتقام سردار قاسم سلیمانی به بهترین وجه ممکن گرفته بشه و در اسرع وقت ..... اما ... تنها انتقام نظامی فایده نداره اونها به ما اعلام جنگ دادن باید از تمامی توافقات تحقیر آمیز که به ما تحمیل کردن خارج بشیم مثل (ان پی تی و اف ای تی اف و زیر مجموعه های اف ای تی اف که پالرمو و سی اف تی هست) همین طور چرا ما باید لب مرزامون جونامون سربازامون شهید بشن که مواد مخدر نره به سمت اروپا وزیر خارجه آلمان از امریکا حمایت کرده مرزها رو وا کنید بزارید سیل مواد مخدر اروپا رو بگیره
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    16 4
    اینا همش حرفه ببینیم در عمل چه میکنید ما منتظر انتقام سختی هستیم!
  • قرهاد صحرانورد شیخ حسن IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    11 1
    خواستم مقایسه کنم عیار طلای ناب محمدی را در سنگ محک دیدم گل ناب زهرای اطهر سنگین تر از کل امرا ووکلای ورئسای امریکاست . پس ای مسولین دولت تدبیر وامید مواظب باشید خون بهای سردار رشید اسلام را همچون برجا نا فرجام به ثمن قلیل نفروشید .
  • احسان IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    16 1
    ما بیش از 100 هدف استراتژیک امریکا و اسرائیل و هم پیمانانش را برای هدف قرار دادن آماده کردیم اگر امریکا در صورت حمله انتقام جویانه سخت مقابل مثل کند جهنم را جلوی چشمانشان می آوریم.
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    13 0
    بفرستید رو هوا اسیر و نون خور اضافی نمی خواهیم...
  • سید GB ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    31 5
    به خدا دلمان اتش گرفت ز شهادت سردار ، هنوز پشت بیسیم بسم الله القاصم الجبارین گویند خون این بزرگوار دامن منحوس انان را خواهد گرفت از دیشب نظامیان تروریستشان حتی خواب راحت ندارند چنان ضربتی بزنیم که گوش فلک و جهانیان را کر کند
  • US ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    18 3
    فقط شعار خب بزنید نکنه سرکاریم
  • حسین IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    12 0
    بی صبرانه منتظر شنیدن خبر انتقام هستیم. هر ساعت اخبار رو دنبال میکنم تا خبری از پاسخ قاطع و گرفتن انتقام بشنوم. لطفا لطفا لطفا هرچه زودتر پاسخ عملشون رو بدین زنده باد نام شهدا یاد شهدا راه شهدا
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    4 4
    ترامپ جنايتكار گفته اگر ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکایی حمله کند ۵۲ سایت ایرانی -به نمایندگی از ۵۲ گروگان آمریکایی که سال‌ها پیش توسط ایران گروگان گرفته شدند- هدف قرار می‌گیرند.
  • DE ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    16 1
    جالبه که گاو شیرده بدجوری ساکت شده!
    • میلاد IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
      2 2
      گاو شیرده سرش تو آخوره ... آمریکا هم می دونه اگه گاو شیرده بترسه شیرش خشک میشه ...
  • لک ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    14 1
    باید ترامپ کشته شود و از سوی مراجع مرتدد اعلام گردد تا در هزر زمان و هر مکان و تا زنده است در هراس قتل باشد
    • سروش IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
      2 0
      الحق و الانصاف
  • محسن IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    12 2
    اگر انتقام سردار را نگیرید خیانتی بزرگ به ایران وخون شهدا کرده اید
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    9 0
    سلام قابل توجه تئرریسین ها و استراتژیستها یکی از موثرترین راههای شکست امریکا حمله و تبلیغ و کار مستمر علیه دلار است گاو را باید به مسلخ برد والسلام
  • CA ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    5 2
    ترامپ تهدید کرده که پنجاه و دو نقطه ایران رو میزنم! آیا در صورتی که به خاک ایران حمله کند ما نبایستی به خاک آنها حمله کنیم!
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
      2 1
      باز چرت وپرت ميگي؟
  • عبدالله IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    12 0
    سلام،رهبرفرزانه وخردمند ما به خوبی میداند که چگونه دشمن را خوار وذلیل کند وبر عزت مردم انقلابی ایران بیفزاید وما مطمین هستیم که آمریکایی ازاین به بعد از سایه خودشان هم خواهند ترسید.
  • سینا US ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    6 6
    من ببینم قرار طول بکشه خودم با همه ی رفیقام بلیت میگیریم به هر کشوری که بتونیم میریم اونجا هرچی آمریکایی پیدا کنیم میکشیم بعد کشور بعد هیچ آمریکایی تو دنیا نباید دیگه در امان باشه از نظر من هیچ آمریکایی بی گناه نیست فقط اداش رو در میاره
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    4 0
    درود وسلام خداوند بر امام خمینی ورهبر فرزانه جهان اسلام وشهدا ورزمندگان اسلام که به ایران وایرانیان عزت بخشیدن جان فدای رهبرایران وتمام نیروهای تحت فرمان رهبر که حافظ اسلام درجهان هستند زنده باد ایران اسلامی وبرافراشته باد پرچم نهضت و قیام امام زمان درجهان توسط سربازان ایرانی ومسلمانهای سراسرجهان زنده با سردار بزرگ جهان حاج قاسم سلیمانی ملک اشتر زمان
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    17 0
    ایران باید سمت بمب اتمی و موشک قاره پیما و چرخش در سیاست خارجی بره
  • مسعود IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    13 0
    آمريكا و آمريكا پرستان بدانند كه براي آنها شهيد سليماني امروز , بسيار خطرناكتر از سردارسليماني ديروزخواهد بود.
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    7 0
    ترامپ نادان اینو بدون ایران پر از پدافند های قوی هست پدر سوخته این ترامپ میخواد در تاریخ امریکا خودشو به عنوان یک رئیس جمهور با ابهت ثبت کنه نباید اجازه بدیم تو 52 نقطه حمله کن خودم میام امریکا کارتو تموم میکنم
  • RU ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    10 0
    سلام واقعه دردناک ترور حاج قاسم موج بیداری جدیدی در ایران، منطقه و جهان ایجاد کرد. اما کسانی که دلهایشان دچار قساوت شده نه تنها تاثیری از این حادثه نگرفتند بلکه برعکس قساوت دل و جهالت آنها بیشتر هم شده. ببینید روزنامه جمهوری اسلامی چه تیتری زده: هشدار روزنامه جمهوری اسلامی: جریان انحرافی و تندروها، شهادت سردار سلیمانی را بهانه برای تفرقه قرار داده اند. در این مقاله که سراسر پر از واژه های ترس و تسلیم و ضعف در برابر دشمن است پیامهای ذلت باری به دشمن مخابره می شود.
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    7 0
    آمریکایی ها در منطقه خاورمیانه حدود 54 هزار سرباز خود را پراکنده کرده که همه اینها باید از این پس با جعبه پوشک به ماموریت خود در منطقه ادامه دهند، چون دیگر سردار سلیمانی که آنها را از پوشک گرفته بود، نیست.
  • CA ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    6 0
    رجزخوانی کناربگذارید،اشداءُاللکفار انتقام سخت اگر پاسخ محکم وکوبنده نباشد آمریکا جریتر شده ماجرای پروازir655 تکرار خواهد شد
  • نیما IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    4 0
    کاش میشد از شخص ترامپ انتقام بگیریم
  • من BE ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 3
    باید در زمانی انتقام گرفت که دشمن انتظار ندارد و این یعنی غافلگیری.
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    2 0
    تند نرید کشته شدن سردار سلیمانی مشکوکه با سیاست باشید
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    1 0
    با درود متاسفانه بیشتر تظرات رو که میخونی ...متوجه موجی از احساس وهیجان هستش که خیلی با واقعیات مطابقت نداره...
  • مهدی IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    1 0
    با موشک های خلیج فارس ناوهاشونو بزنین با موشک های نقطه زنمون اتاق های فرماندهانشون رو بزنید. با موشکهای دزفول و ذولفقار تک تک اتاق های فرماندهاشونو بزنین
  • مصطفی انسیه IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    1 0
    سلام مابازنشستگان ارتش حاضریم دوباره به خدمت برگشته وباآمریکای جنایتکار ورئیس جمهوراحمق این کشور مبارزه کنیم چونکه دینی برگردن مادارداین سردار که بانامردی ومظلومانه به شهادت رسیده است(مربرآمریکاواسراییل)
  • علی IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 0
    بزودی رنگ خلیج فارس عوض می شود.
  • علی DE ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 0
    با سلام غرب دنبال سازش نیست انان از گرگ وحشی ترن تنها سخن با انان گلوله است ان شالله
  • علی IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 0
    وحدت ملی
  • علی IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 1
    سردارسلیمانی محبوبترین نظامی ایران اونمرده چون درقلبهاجادارد
  • مجید حیدرزاده IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 0
    خیلی منفعلانه و ذلیلانه با آمریکا رفتارمیشه وباعث شده دشمن گستاخ تر بشه عزت وغرور ملی راحفظ نمی‌کنند و آبروی شیعه را از بین می‌برند امت بی‌صبرانه درانتظار انتقام لحظه شماری می کنند اگه خبری نشه طومار شیعه ازصفحه روزگار برچیده میشه. یاعلی بگویند
  • رضا IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    0 0
    هر نظامی امریکایی توسط ایران عین سک کشته میشه این پیام مردم ایران به ترامپ بوزینه
  • مجید IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    0 0
    اید بلایی بسرشون بیاریم که تاریخ امریکا ثبت بشه اون زردسگ احمق که میگه ایران در هیچ جنگی پیروز نبوده باید تاریخ بخونه یه روزی باشه تو تقویم یانکی های دانکی به نام روز سیاه به فرمان حضرت اقا امام خامنه ای به وقت زمان ومکان مناسب انشاالله
  • DE ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    0 0
    این دولت زیاد داره دست دست میکنه،چند روز ازاین داغ بزرگ گذشته و هیچ کاری نکردیم،فقط فقط حرف رجزخوانی بوده،منکه دارم ناامید وسرخورده میشم
  • گوهری IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    0 0
    به نظرمن ایران باید از عقلانیت کار بگیرد به گفته مرحوم هاَشمی رفسنجانی گاو اگر عقل ندارد شاخ دارد در حال حاضر افکارعمومی به نفع ایران است وحادثه شهادت سپهبد سلبمانی باعث شکاف واختلاف درببن مقامات امریکایی شده است واحتمال زیاد وجود دارد که این مسله باعث شکت ترامپ دردور بعدی انتخابات ریاست جمهوری امریکا شود ،عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد،،،،،
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    0 0
    وزیر کشور امریکا ترامپ بی سیاست را اغفال کرد تا دست باین جنایت بزند که هم تو دنیال رسوا شود واز منطقه فرار کند وبخاطر بخطر افتادن جان امریکیها هم دیگه باید ازریاست جمهوری خدا حافظی کند شمارش معکوس برای ترامپ شروع شده
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    1 0
    از عزیزان سایبر التماس دارم تلاش کنند و جنگنده های روی ناو هوا پیما بر امریکایی را هک کنند هم ناو هواپیما بر و هم جنگنده های روی ان را نابود میکنند
  • علی خدایی IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    0 0
    هواپیما های بدون سرنشین شان را زنده زنده بگیریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس