شرکت‌های هواپیمایی برای رقابت با یکدیگر سعی می‌کنند خدمات بهتری را به مسافران ارائه دهند. این رقابت باعث جذب مشتری و در نتیجه فروش بالا در خرید بلیط هواپیما می‌گردد. دغدغه‌ی بیشتر مسافران خرید بلیط هواپیما خارجی و داخلی با ارزان‌ترین قیمت وامنیت پرواز داخلی یا خارجی است.

 اما برخی دیگر به خدمات ویژه‌ی شرکت‌های هواپیمایی هم اهمیت بسیاری می‌دهند و با توجه به آن خدمات اقدام به خرید بلیط هواپیما می‌کنند.

 خدمات ویژه‌ی شرکت‌های هواپیمایی خصوصا در پرواز خارجی‌ که بیشتر از ۱۰ ساعت طول می‌کشد بسیارمهم است و شخص قبل از خرید بلیط هواپیما خارجی به نکاتی همچون پذیرایی و فاصله‌ی بین صندلی‌ها دقت کرده و سعی می‌کند که مطابق با نیازش از یکی از ایرلاین‌ها خرید بلیط هواپیما را انجام دهد. در این جا به بررسی خدمات برخی از شرکت‌های هواپیمایی می‌پردازیم.

هواپیمایی ایران ایر

این شرکت برای کودکان سنین ۵ تا ۱۲ سال که بدون همراه هستند با رضایت‌نامه‌ی والدین و یا قیم بلیط هواپیما رایگان صادر می‌کند. برای کودکان ۷ روزه تا ۲ ساله نیازی به خرید بلیط هواپیما خارجی و داخلی نیست، در نتیجه هنگام خرید بلیط هواپیما برای خود، صندلی مخصوص مسافران دارای نوزاد را درخواست کنید.

 حمل حیوان خانگی در این ایرلاین با ارائه شناسنامه و مدارک پزشکی امکان‌پذیر است. در صورت داشتن رژیم غذایی خاص، نیاز به تجهیزات پزشکی مانند ویلچر، برانکارد، تخت و... در زمان خرید بلیط هواپیما خارجی و یا بلیط داخلی با این شرکت هماهنگ کرده تا بتوانید از امکانات آن در طول پرواز خارجی و پرواز داخلی بهرمند شوید.

خدمات شرکت هواپیمایی ماهان

این شرکت برای مسافران بیزینس و افرادی که عضو باشگاه کثیرالسفرها هستند، سالن لانچ را در نظر گرفته است که مسافران قبل از پرواز خارجی و همچنین پرواز داخلی میتوانند به امکاناتی همچون: میان وعده، صبحانه گرم، اینترنت، اتاق بازی کودک، مطبوعات و... دسترسی داشته باشند. اشخاص نابینا و ناشنوا اگر به تنهایی سفر کنند میتوانند از خدمات رایگان این شرکت استفاده کنند.

 مهمانداران این شرکت هواپیمایی در طول سفر همراه کودکان بدون همراه، که بین ۵ تا ۱۲ سال سن دارند هستند، همچنین به کودکان ۷ روز تا ۲ سال که وزن آن‌ها بین ۱۲ تا ۱۴ کیلوگرم است سبد نوزاد بصورت رایگان تعلق می‌گیرد.

ارائه ویلچر و حمل پرندگان و حیوانات خانگی از دیگر خدمات این شرکت است. باید به موارد گفته شده، هنگام خرید بلیط هواپیما اشاره کنید، تا بتوانید از خدمات متناسب با نیاز خود در هنگام پرواز خارجی و پرواز داخلی استفاده کنید. علاوه بر این، شرکت ماهان تنها شرکتی است که پرواز مستقیم به سنت پترزبورگ را دارد و بلیط  این پرواز خارجی را تنها از این ایرلاین می‌توانید تهیه کنید.

خدمات ایرلاین آسمان

شما می‌توانید بارهای خاص خود را مانند بارهای فاسدشدنی، میوه، لبنیات، داروهای خاص، مواد منفجره، مواد رادیواکتیو، مایعات قابل اشتعال و حیوانات زنده را با این ایرلاین جابه‌جا کنید. با هماهنگی سازمان بهشت زهرا، میتوان اجساد را نیز با شرکت هواپیمایی آسمان حمل کرد.

هواپیمایی کاسپین

کودکان بین ۵ تا ۱۱سالی که تنها سفر می‌کنند، میتوانند از پرواز داخلی این شرکت، پس از پر کردن فرم مخصوص کودک بدون همراه، استفاده کنند.

هواپیمایی زاگرس

این شرکت به مسافران سالمند، نابینا، معلول، زنان باردار و کودک بدون همراه خدماتی نظیر ویلچر، جای مخصوص مانند صندلی خوابیده و یا نزدیک به سرویس بهداشتی و کپسول اکسیژن ارائه می‌دهد.

هواپیمایی قشم ایر

از خدمات این شرکت می‌توان به در اختیار گذاشتن کپسول اکسیژن فقط در داخل هواپیما، خدمات رایگانی مانند غذاهای رژیمی، کمک به مسافران سالمند و کم‌توان برای سوار و پیاده شدن از هواپیما، ارائه‌ی ویلچر، اسکوترهای سه چرخ موتوری و سایر ابزارهای حرکتی اشاره کرد. در این شرکت کودکان کمتر از دوسال امکان رزرو صندلی نداشته و باید حداکثر ۱۰ درصد هزینه‌ی پرواز داخلی یا خارجی را بپردازند. کودکان بین ۲ تا ۱۲ سال، با حق رزرو صندلی، موظف به پرداخت ۵۰ درصد در پرواز داخلی و ۷۵ درصد در پرواز خارجی هستند.

 کودکان بین ۵ تا ۱۲ سال بدون همراه نیز با تکمیل فرم میتوانند از این شرکت برای خرید بلیط داخلی یا خارجی هواپیما خود اقدام کنند.

بررسی و قیاس بلیط داخلی یا خارجی هواپیما بیزینس کلاس چند ایرلاین برتر جهان

برای خرید بلیط هواپیما نکاتی وجود دارد که دانستن آنها در انتخاب نوع بلیط داخلی یا خارجی مورد نیاز شما می تواند کمک حالتان باشد. در تمامی هواپیماهای جهان کلاس های پروازی مختلفی وجود دارند که با توجه به قیمت و میزان خدمات دسته بندی می شوند.

هر شرکت برای صندلی های خود از کدهای مخصوص به خود استفاده میکند که برخی از این کدها در میان همه یکسان است که دانستن این کدها می تواند به مسافران کمک کند. هرچند در صورتی که اطلاعات بلیط داخلی یا خارجی برای شما گنگ بود می توانید از حضور مهمانداران استفاده کنید.

در حالت کلی کلاس های پروازی به اکونومی، پرمیوم اکونومی، تجاری، فرست کلاس تقسیم می وشد که در بعضی از هواپیماها کلاس سوئیت اولترالوکس را نیز می توان مشاهده کرد. ممکن است.

 دانستن این کلاس ها بتواند در خرید بلیط هواپیما به شما کمک کند تا همواره انتخاب بهتری داشته باشید حتی برای زمانی که می خواهید با خرید بلیط داخلی یا خارجی هواپیما و داشتن یک پرواز خارجی مناسب به یک مسافرت راحت و کم هزینه بروید.

بیزینس کلاس یا تجاری

این کلاس از نظر خدمات و قیمت خرید بلیط هواپیما دومین کلاس پروازی است که بعد از کلاس اکونومی و پرمیوم اکونومی قرار می گیرد. این کلاس از خدمات و امکانات رفاهی بیشتری نسبت به کلاس اکونومی برخوردار است که همین امر می تواند مشوق برگزیدن این کلاس برای پرواز خارجی باشد. هرچند برای خرید بلیط داخلی یا خارجی هواپیما می توان از گزینه های دیگر نیز بهره برد.

در این کلاس فاصله بین صندلی ها بیشتر شده تا فضای بیشری برای پاها وجود داشته باشد. امکان استفاده از وسایل الکترونیکی دیداری و شنیداری در این کلاس برای همه قابل دسترس می باشد ازین رو در پرواز خارجی می توان از سرگرمی های بیشتری استفاده کنید تا سفر راحتتری را تجربه کنید.

با خرید بلیط داخلی یا خارجی هواپیما بدلیل طی کردن مسافت های طولانی و امکان گرسنه شدن این کلاس با داشتن منو غذایی متنوع و دادن حق انتخاب بیشتر به شما می توناد تا حد زیادی رضایت شما را جلب کند.

در ادامه به بررسی بیزینس کلاس چند ایرلاین برتر دنیا می پردازیم.

سنگاپور

این شرکت هواپیمایی که به عنوان برترین ایرلاین سال 2019 شناخته شده است در بیزینس کلاس خود خدمات متنوع و با سطح بالایی را ارائه می کند. همین امر موجب شده تا مسافران زیادی اقدام به خرید بلیط داخلی یا خارجی هواپیما از این شرکت بکنند و پروازهای خارجی خود را با آن تجربه کنند.

 لازم به ذکر است که امروزه رقابت ها برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر در این کلاس مخصوصا برای مسافرانی که قصد خرید بلیط داخلی یا خارجی هواپیما را دارند در بین شرکت های هواپیمایی افزایش یافته است.

قطر

این شرکت به عنوان برترین شرکت در کلاس پروازی تجاری شناخته شده است زیرا بهترین خدماتی را می توان از این کلاس پروازی توقع داشت در این شرکت ارائه می شود. ازین رو مسافران بسیاری همه ساله برای استفاده از خدمات این شرکت اقدام به خرید بلیط داخلی یا خارجی هواپیما آن می کنند تا با بهترین خدمات بیزینس کلاس از آنها اسقبال شود.

اوا ایر

این شرکت نیز توانسته تا حدودی نیاز مسافران را برطرف سازد. از خدماتی که این ایرلاین به مسافران خود می دهد می توان به پورت یو اس بی، اینترنت رایگان و صندلی های راحت  اشاره کرد.

امارات

این ایرلاین که از مجهزترین شرکت های هواپیمایی در جهان می باشد در کلاس بیزینس خود امکانات متعددی را برای مسافران خود در نظر گرفته است که پورت یو اس بی، چراغ مطالعه، فضای خصوصی و پارتیشن بندی شده و صندلی هایی با ماساژور داخلی  برخی از این امکانات می باشند که با خرید بلیط داخلی یا خارجی بیزینس کلاس می توان به آنها دسترسی داشت.

**این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس