کد خبر 1025442
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
محمد بنا

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: کار ما برای حضور در المپیک از سال گذشته آغاز شده و از تمامی داشته هایمان برای حضور در این مسابقات استفاده خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، محمد بنا اظهار داشت: از سال گذشته که بعنوان سرمربی، کار را شروع کردم برنامه ریزی من و همکارانم برای المپیک بود و تا بحال برنامه های خود را برای حضوری قدرتمند در این مسابقات مهم پیگیری کرده ایم.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد محمد بنا برای تغییر اسم خانه کشتی به نام یک شهید

وی ادامه داد: اولین برنامه مهم ما حضور موفق در رقابت های جهانی قزاقستان و کسب سهمیه های المپیک بود که با توجه به شرایطی که کشتی فرنگی در چند سال گذشته داشت و ما هم مدت زمان کمی برای آماده سازی فرنگی کاران داشتیم، نتایج قابل قبول و خوبی کسب شد.

بنا در مورد برنامه های تیم ملی پس از رقابت های جهانی تصریح کرد: پس از مسابقات جهانی قزاقستان، حدود یک ماه استراحت داشتیم و پس از آن به خاطر اینکه قرار بود در جام جهانی کشتی فرنگی شرکت کنیم 2 اردوی تدارکاتی را برگزار کردیم و نفرات حاضر در اردو نیز شرایط مطلوبی داشتند اما با کم محبتی اتحادیه جهانی کشتی این رقابت ها برگزار نشد.

وی ادامه داد: برای اینکه فرنگی کارانمان از لحاظ مادی شرایط مطلوبی داشته باشند و کمی خیال کشتی گیرانمان از این موضوع مهم کم شود، اجازه دادم در لیگ داخلی و جام باشگاه ها حضور یابند و در این مدت اردویی برگزار نشد، البته در این بین مسابقات انتخابی جام تختی نیز برگزار شد.

بنا در مورد نحوه انتخاب نفرات برای حضور در جام تختی گفت: کشتی گیران سهمیه های خود را از مسابقات مهم نظیر جهانی و انتخابی کسب کرده اند و من اعتقادی به دادن سهمیه به کشتی گیران حاضر در لیگ ندارم چرا که در لیگ مسابقات به صورت تک کشتی است و در سر وزن قانونی نیز برگزار نمی شود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به اهمیت بسیار بالای رقابت های بین المللی جام تختی اظهار داشت: به خاطر اینکه بر محور عدالت حرکت کنیم، اردویی را پیش از این رقابت ها برگزار نمی کنیم تا همه ی داشته های کشتی فرنگی کشور با شرایط یکسانی در این رقابت ها حضور داشته باشند، به جز 4 کشتی گیر ما که در مسابقات جهانی صاحب مدال و سهمیه شدند، سایر کشتی گیران ملزم به حضور در این رقابت ها هستند و نفراتی که در این مسابقات حضور نیابند، شانسی برای خود به جهت حضور در المپیک توکیو متصور نباشند.

وی افزود: نفرات ما برای سال بعد از دل این مسابقات انتخاب می شوند و یکی از دلایلی که این 4 کشتی گیر را از این رقابت ها معاف کردیم این بود که سایر کشتی گیران ارزش مدال آوری و موفق بودن را بدانند و تلاش کنند که خود را به سطح این نفرات برسانند و معتقدم با اینکار رقابت ایجاد شده و پیشرفت حاصل می شود.

بنا در مورد شرکت نکردن فرنگی کاران در مسابقات بین المللی رنکینگ دار در ایتالیا گفت: شرایط تیم فرنگی با تیم آزاد متفاوت است، این رقابت ها بر سر وزن قانونی برگزار می شود اما آزادکارانی که قرار است در این مسابقات حضور یابند در یک وزن بالاتر شرکت می کنند و مشکلی از لحاظ وزن کم کردن نخواهند داشت، از طرفی این نفرات باید در وزن جدید محک بخورند و این تشخیص کادر فنی تیم آزاد بوده تا این کشتی گیران در این رقابت ها حضور یابند.

وی ادامه داد: اما در مورد فرنگی کاران موضوع کاملا متفاوت است نفرات ما که سهمیه المپیک را نیز کسب کرده اند باید در سر وزن قانونی حاضر باشند و این مورد در حال حاضر برای فرنگی کاران ما مشکل ساز خواهد بود. ضمن اینکه در مسابقات المپیک 16 کشتی گیر حضور خواهند یافت و قرعه استراحتی وجو دارد. از طرفی اکثر کشتی گیران در این مسابقات شرکت خواهند کرد از نخبه های وزن خود هستند و رقابت بسیار نزدیک است و تأثیرگذاری رنکینگ نسبت به رقابت های جهانی کمتر است. اما در رقابت های جهانی تعداد نفرات در اوزان مختلف هم بیشتر است و هم اینکه احتمال اینکه کشتی گیر صاحب رنکینگ با قرعه استراحت روبرو شود بسیار زیاد است و کشتی گیر رنکینگ دار شرایط بهتری خواهد داشت.

سرمربی تیم ملی با بیان اینکه مهمترین هدف ما در حال حاضر کسب 3 سهمیه المپیک است، در مورد برنامه های این تیم پس از جام تختی گفت: پس از جام تختی ما رقابت های قهرمانی آسیا در هند را خواهیم داشت که با توجه به اینکه این مسابقات حدود یک ماه بعد از جام تختی برگزار خواهد شد، یک مرحله اردو را در دستور کار خواهیم داشت. نفرات اعزامی به قهرمانی آسیا نیز از دل رقابت های جام تختی انتخاب خواهند شد.

وی ادامه داد: البته ما اردوی نفرات اعزامی به مسابقات کسب سهمیه را نیز همزمان با این اردوها برگزار می کنیم و اردوی این کشتی گیران نیز در دو یا سه مرحله برگزار خواهد شد و در مدت زمان حضور تیم در مسابقات قهرمانی آسیا، اردوی نفرات اعزامی به مسابقات کسب سهمیه ادامه خواهد داشت تا در نهایت اوایل فروردین ماه سال آینده در مسابقات کسب سهمیه قاره ای در کشور چین شرکت کرده و بتوانیم 3 سهمیه باقی مانده را نیز کسب کنیم.

بنا در مورد شانس کسب سهمیه در مسابقات گزینشی المپیک تصریح کرد: در رقابت های کسب سهمیه که در قاره آسیا برگزار می شود در اوزان 87 و 97 کیلوگرم شرایط بهتری داریم چراکه هم نفرات ما خوب هستند و هم تعداد نفرات مطرح کم، اما با توجه به حضور متعدد کشتی گیران مطرح در سبک وزن، شرایط در وزن 67 کیلوگرم سخت است. امیدوارم که بتوانیم تمام سهمیه ها را در چین کسب کنیم و اگر اینطور نشد، آخرین فرصت ما حضور در رقابت های گزینشی جهانی که اردیبهشت ماه سال آینده در کشور بلغارستان برگزار می شود، خواهد بود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد انتخاب کشتی گیران برای رقابت های المپیک گفت: هیچ کس انتخاب شده نیست و حضور در جام تختی، اردوها و مسائل فنی ملاک است. چند ماه آینده برای ما خیلی مهم است و در نهایت کادر فنی، مدیر فنی تیم های ملی و فدراسیون کشتی در مورد چگونگی کار تصمیم خواهند گرفت.

دارنده مدال نقره جهان در مورد شرایط آماده سازی تیم ملی کشتی فرنگی اظهار داشت: با توجه به اینکه فرصت کمی تا المپیک داریم، چند ماه آینده بسیار مهم است و باید شرایط به گونه ای باشد که بتوانیم به بهترین شکل ممکن تمرینات خود را برگزار کنیم. اولین خواسته من این است که خانه کشتی عبداله موحد که نیاز به بازسازی داشت، هرچه زودتر آماده برگزاری تمرینات شود چراکه خانه کشتی شماره 2، گنجایش حضور تیم های آزاد و فرنگی را ندارد و با توجه به اینکه تعداد نفرات دعوت شده به اردوهای تیم ملی کشتی فرنگی معمولا نزدیک به 40 نفر است عملا به مشکل برخواهیم خورد. البته آقای دبیر قول داده اند که هرچه زودتر روند نوسازی و بازسازی خانه کشتی عبداله موحد انجام شود.

وی ادامه داد: از تمام نهادهای ذیربط که لازم است به ما کمک کنند می خواهم که در این چند ماه به فدراسیون کشتی کمک کنند و اگر می خواهیم خوب به المپیک برسیم باید تدارکات خوب هم داشته باشیم و از نظر من در حال حاضر به جزء خانه کشتی عبداله موحد هیچ جای دیگری مناسب آماده سازی تیم های ملی برای حضور در المپیک نیست.

محمد بنا در مورد صحبت های وزیر ورزش و توقع وی از کشتی برای دریافت 4 مدال خوشرنگ در المپیک توکیو تصریح کرد: اولا باید بگویم که ایشان توقع کسب 4 مدال را دارند و این توقع بی جایی نیست، چراکه کشتی دارای مدیریت خوبی است و در المپیک ها گل سرسبد و افتخارآفرین بوده و هست. آقای سلطانی فر برای کشتی ارزش قائل است و من دید منفی به گفته های ایشان ندارم و در این موضوع نیز اجباری نکرده است و ما هم تمام سعی و تلاش خود را انجام می دهیم که ابتدا سهمیه های لازم را کسب کنیم و پس از آن در المپیک افتخار آفرین باشیم.

وی ادامه داد: البته کشتی را نمی توان پیش بینی کرد. بعنوان مثال رومن ولاسوف که در المپیک 2 مدال طلا گرفته در مسابقات جهانی شکست خورد و اگر به او هم بگوییم که باید سومین مدال طلای خود در المپیک را بگیری نمی تواند قول آن را بدهد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد تمجید سایت شورای کشتی آسیا از وی با لقب مربی افسانه ای و همچنین انتخابش بعنوان برترین مربی سال گفت: همیشه در تلاشم که القاب هیچ موقع اثری روی من نگذارد و کار خودم را انجام دهم. درست است که کشتی ورزش انفرادی است اما در کنار من 5 مربی حضور دارند و کار را به صورت یک تیم انجام می دهیم، ضمن اینکه پشت سر تمامی کشتی گیرانی که ما با آن ها در مسابقات موفق بوده ایم، مربیان سازنده و پرتلاش در استان ها هستند و من این عنوان و افتخار را برای تمامی مربیان ایران می دانم. بهرحال کشتی فرنگی ایران در چندین سال گذشته نتایج بسیار درخشانی را در رقابت های المپیک، جهانی و قاره ای کسب کرده و حتما این موضوع مورد توجه شورای کشتی آسیا قرار گرفته است.

محمد بنا در مورد تغییر نام خانه کشتی با نام وی به شهید مصطفی صدرزاده تصریح کرد: از ابتدا هم راضی نبودم که نامم بر روی خانه کشتی باشد چراکه اگر خانه کشتی شماره یک به نام عبداله موحد پرافتخارترین آزاکار ایران قرار گرفته است پس باید نام پرافتخارترین فرنگی کار نیز بر روی خانه کشتی شماره یک قرار می گرفت. البته با توجه به اینکه در شهر ری و همچنین در کنار سالن شهدای هفتم تیر 2 خانه کشتی به نام حمید سوریان نامگذاری شده است، خواستم این بود که سالن شماره 2 به نام یک شهید کشتی گیر باشد و پس از مطرح کردن این موضوع با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، ایشان به من گفتند که یک نام را پیشنهاد دهم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه چند سالی است در شهرستان شهریار زندگی می کنم، در نزدیکی محله ما یک مسجد قرار دارد که در کنار آن باشگاه با نام الغدیر است که آقای خلیلی از کشتی گیران قدیمی بعنوان مربی در آن فعالیت می کند. اکثر کشتی گیران این باشگاه از شهدا و جانبازان هستند و یکی از کسانی که در آنجا تمرین می کرد نیز شهید مصطفی صدرزاده بود. من زندگی نامه این شهید را مطالعه و در موردش تحقیق کردم و به این اطمینان رسیدم که منش پهلوانی و جوانمردی در وی بسیار وجود داشت و باید بگویم که مرام و منش این شهید بسیار به دل من نشست.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان با بیان اینکه کشتی نیازمند حمایت همه جانبه در سال المپیک است خاطرنشان کرد: هم من و هم غلامرضا محمدی از ته دل می خواهیم که تمام کشتی گیرانمان در رقابت های المپیک صاحب مدال خوشرنگ طلا شوند. ما تلاش خود را انجام می دهیم و سپس توکل بر خدا داریم و امیدوارم که تیم های ملی مزد زحمات خود را در این مسابقات بگیرند.

منبع: فدراسیون کشتی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
    9 0
    شهید صدرزاده قلعه خیبر دلها راتسخیر کرده روحش شاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس