کد خبر 1023450
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹
داعش

یک تحلیلگر امنیتی نزدیک به سرویس‌های اطلاعاتی عراق نقشه استقرار گروه تروریستی داعش در عراق بعد از دو سال از اعلام آزادسازی را بررسی کرد.

به گزارش مشرق، «ابو رغیف» تحلیلگر امنیتی در عراق، امروز- چهارشنبه- در گفت‌وگو با تلویزیون «روسیا الیوم» اعلام کرد گروه تروریستی داعش از شرایط ناآرام عراق، بحران سیاسی و عدم وجود راه‌حل‌هایی برای مطالبات معترضان، برای احیای دوباره خود و انجام عملیات تروریستی مختلف بهره‌برداری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

سرکرده جدید داعش کیست؟

رغیف افزود عناصر داعش در مناطق شرقی صلاح‌الدین، مرزهای حد فاصل میان دیالی و صلاح الدین، بلندی‌های «طور الشای» در موصل، مناطق مرتفع «بادوش» در نینوا و برخی مناطق در «کهوف» و نیز ارتفاعات نینوی و منطقه‌ای در غرب نینوا در هم‌جواری مرزهای سوریه حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد رهبر جدید داعش این گروه تروریستی را سازماندهی می‌کند و نه مدیریت؛ زیرا آنچه که اکنون بیشترین اهمیت را در نزد داعش دارد استقرار مجدد از طریق جمع‌آوری پول برای تسهیل اداره امور امارت است.

عناصر تروریستی داعش طی روزهای اخیرا دست به عملیات‌های متعددی علیه نیروهای امنیتی در مناطق شمالی و غرب عراق زده‌اند و این عملیات در حالی صورت می‌گیرد که هشدارهایی جدی درباره خطر بهره‌برداری این گروه از شرایط بحرانی حاکم بر عراق داده می‌شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس