کد خبر 1019737
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹
نعیم قاسم

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان ویژگی‌های دولت مورد نظر این جنبش را برشمرد و گفت، دولت جدید باید حق و حقوق مردم را بدهد و از آن محافظت کند.

به گزارش مشرق، دو روز به برگزاری جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب نخست‌وزیر جدید باقی مانده و هنوز دقیقا مشخص نیست اجماع بر سر چه کسی است.

بیشتر بخوانید:

اصرار حریری بر تشکیل دولت تکنوکرات

آمریکا چند فرد مرتبط با حزب‌الله لبنان را تحریم کرد

دخالت‌های آمریکا وقیحانه است/ ایران به تنهایی می‌تواند پاسخ اسراییل را بدهد

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، «نعیم قاسم» معاون حزب‌الله امروز (شنبه) اعلام کرد، این جنبش خواهان دولتی نجاتی است که بیشترین مشارکت ممکن از گروه‌های مختلف در آن دیده شود و حقوق مردم را بدهد، با قوانین فوری و راهبردی از این حقوق حمایت کند.

وی افزود: «دولتی که بر اساس سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی و نه به صورت کورکورانه کار کند، به فراهم کردن فرصت‌های کاری توجه داشته باشد، به کشاورزی و صنعت توجه کند، مانع از فساد و هدر رفتن اموال شود و در قبال مفسدان و کسانی که کشور را به سمت ویرانی می‌برند، سست نباشد».

نعیم قاسم ادامه داد، بزرگترین وظیفه دولت جدید سیاست‌های مالی و پولی است و این عاقلانه نیست که سپرده‌گذاران در بانک‌ها، اجازه برداشتن پول خود تحت بهانه‌های مختلف را نداشته باشند.

معاون حزب‌الله ادامه داد، تمام آنچه درباره ساختار دولت جدید در رسانه‌ها شنیده‌ شده صحت ندارد و همه منتظر مأمور شدن نخست‌وزیر جدید هستند تا پس از آن رایزنی‌های ائتلاف‌های پارلمانی در این باره آغاز شود.

در آخرین خبرها مربوط به دولت جدید لبنان، «التیار الوطنی الحر» اعلام کرده، در دولتی که «سعد الحریری» نخست‌وزیر آن باشد به هیج وجه مشارکت نخواهد کرد.

روزنامه «الاخبار» در گزارشی در همین رابطه به ادامه اختلافات میان «سعد الحریری» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور و «جبران باسیل» وزیر خارجه خبر داد و نوشت، سخنرانی دیشب (جمعه شب) «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در نرم کردن موضع باسیل برای مشارکت در دولت تأثیری نداشت و «التیار الوطنی الحر» اعلام کرده امکان ندارد در دولتی که الحریری نخست‌وزیر آن باشد، شرکت کند، این تصمیمی نهایی است و امکان بازگشت از آن وجود ندارد 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس