کد خبر 1019207
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
پنتاگون نمایه

یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع آگاه مدعی شده یکی از دستیاران ارشد وزیر دفاع آمریکا از سمتش استعفا کرده است.

به گزارش مشرق، یک رسانه آمریکایی امروز (پنجشنبه) گزارش داده «رندی شریور»، دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور امنیتی «ایندوپاسیفیک» از سمتش استعفا کرده است. 

«فارن‌پالیسی» که این خبر را گزارش داده نوشته استعفای شریور باعث خالی شدن یکی دیگر از پست‌ها در وزارت دفاع آمریکا شده که همین الان هم سمت‌های خالی زیادی دارد. 

بیشتر بخوانید:

واکنش پنتاگون به اسناد تکان‌دهنده دروغگویی بوش، اوباما و ترامپ

این رسانه نوشته شریور شهرتش را مدیون ستیزه‌جویی با چین است و در فرایند نظارت بر تعییر تمرکز پنتاگون از جنگ‌های خاورمیانه به مقابله با پکن نقش داشته است. 

طبق این گزارش، تصمیم شریور برای ترک سمتش تا اندازه زیادی به مسائل شخصی ارتباط دارد، اما او این تصمیم را در بحبوحه اختلافاتی که با «جان رود»، معاون وزیر دفاع آمریکا دارد گرفته است. 

یک مقام ارشد پنتاگون گفته او به این دلیل که قادر نبوده طرح‌های خودش را از طریق وزارت دفاع آمریکا و کاخ سفید پیش ببرد، سرخورده شده است. 

شریور کارزاری برای تقویت روابط آمریکا با تایوان راه انداخته بود، اما اقدامات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در پیشبرد روابط تجاری با چین اغلب مانع تلاش‌های او بود. او در دولت ترامپ به عنوان یکی از سرسخت‌ترین حامیان تایوان شناخته می‌شود. 

این خبر چند ساعت بعد از آن منتشر شده که ترامپ گفت آمریکا در آستانه یک توافق تجاری بزرگ با چین قرار دارد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس