علوی گرگانی

امام خمینی (ره) تنها بود، ولی وقتی افرادی را حرکت داد و آن‌ها نیز پیام امام را به بقیه رساندند کل کشور به حرکت درآمد و ابرقدرت‌های شرق و غرب را کنار زدند.

به گزارش مشرق،  آیت الله علوی‌گرگانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار جمعی از رزمندگان و مدافعان حرم و فرماندهان تیپ مکانیزه ۲۰ رمضان تهران که در دفتر معظم برگزار شد، گفت: همه شما می‌توانید مبلغ دین باشید به شرطی که شخصیت خود را کامل کرده باشید.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) افزود: سه کلاس برای بزرگ شدن انسان بیان‌شده است، هرکسی چیزی یاد بگیرد، به آن عمل کند و آن را به دیگران تعلیم بدهد در آسمان‌ها به عنوان فقیه از او یاد می‌شود.
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به ارزش و جایگاه علم در اسلام بیان کرد: تعلیم و تعلم اگر در مسیر حق و حقیقت صورت بگیرد و انسان خود مراقبتی داشته باشد موجود ارزنده‌ای می‌شود که دیگران را نیز می‌تواند هدایت کند.
آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: انقلاب اسلامی نیز به واسطه هم‌دلی ملت به پیروزی رسید، امام خمینی (ره) تنها بود، ولی وقتی افرادی را حرکت داد و آن‌ها نیز پیام امام را به بقیه رساندند کل کشور به حرکت درآمد و ابرقدرت‌های شرق و غرب را کنار زدند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه کمک کردن به هم‌نوعان را موضوع مهمی برشمرد و گفت: فلسفه دو دست دادن خدا به انسان همین است که بایک دست بگیرد و با دست دیگر بدهد و بتواند دست‌گیری کند اگر این طور باشیم جامعه ما جامعه فاضله می‌شود.

آیت الله علوی گرگانی وحدت را عامل پیروزی انقلاب اسلامی دانست ویادآورشد: در زمان رژیم پهلوی کسی نمی‌توانست به شاه بگوید که بالای چشمت ابرو است، ولی وقتی مردم ما در کنار امام راحل قرار گرفتند و همگی ملت واحده شدند، دشمن هم فهمید که هیچ کاری نمی‌تواند بکند، چون یدالله مع الجماعه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    0 0
    صبح شما بخیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس