مارک میلی

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا روز چهارشنبه از نشان دادن خویشتنداری در برابر ایران دفاع کرد.

به گزارش مشرق، «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا روز چهارشنبه از آنچه به گفته او «خویشتنداری» آمریکا در برابر ایران است دفاع کرد.

میلی که در جمع نمایندگان کنگره صحبت می‌کرد گفت: «ما در دوره‌ای از تشدید ریسک با ایران قرار داریم. نشان دادن خویشتنداری در این موقعیت بخصوص، پاسخ مناسبی است.»

بیشتر بخوانید:

مارک اسپر: هدف از فشار حداکثری، برگرداندن ایران به میز مذاکره است

میلی این پاسخ را در جواب «دان بیکون»، نماینده جمهوری‌خواه ایالت نبراسکا پرسید که از میلی پرسید: «وقتی ایران خویشتنداری ما را نشانه ضعف تلقی می‌کند، کی صبر ما در قبال این کشور لبریز می‌شود؟»

میلی در پاسخ گفت: «توپ در زمین ایران است. نحوه واکنش آنها و اندازه و دامنه واکنش آنها، نوع واکنش آمریکا را تعیین خواهد کرد.»

«مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا هم که در این جلسه حضور داشت گفت آمریکا در حال انجام بررسی‌های لازم برای مستقر کردن نیروهای بیشتر در منطقه برای «پاسخ دادن به تهدید ایران» است. 

 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تا به حال چندین بار از تهدید ایران عقب‌نشینی کرده است. او پس از آنکه ایران یک پهپاد این کشور را سرنگون کرد ابتدا ایران را تهدید کرد، اما اندکی بعد عقب‌نشینی کرد.  

رئیس‌جمهور آمریکا بعد از آن واقعه ابتدا در توئیتر نوشت «ایران مرتکب اشتباه بزرگی شد.» در حالی که پس از آن توییت برخی تصور می‌کردند واشنگتن به سوی اقدام نظامی علیه ایران حرکت می‌کنند، بعداً مشخص شد که نگرانی ترامپ از تبعات سیاسی و نظامی گسترده درگیری با ایران، او را از چنین اقدامی بازداشته است.

ترامپ بعدا در توجیه خودداری از صدور دستور درگیری نظامی با ایران، مدعی شد که تصور می‌کند هدف قرار دادن پهپاد حاصل یک اشتباه فردی بوده است. رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی بعد از ایران به دلیل آنکه یک هواپیمای دارای سرنشین را هدف قرار نداده، تشکر کرد و تایید کرد که ایران می‌توانسته یک هواپیمای نظامی دارای ۳۵ سرنشین را هدف قرار داده و ساقط کند، اما این کار را نکرده است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    خزعبلات نگین. شما در مقابل ایران تنها کاری که ازتون بر میاد توئیت زدنه. خب خویشتن دار نباشین که بازم می زنیم تو سرتون!!
    • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
      0 0
      ماایرانیها نیاز به خویشتنداری شما نداریم ماقدرت منطقه هستیم وشما باید از ما حساب ببرید حالا حساب مسئولین احمقمان از ما جداست اونها نوچه شما وخائن به مملکتند ولی مردم وارث خون شهدا هستند
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    3 78
    آمریکای رو به افول ... بای بای بچه پررووو
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    1 0
    چقدر منافق داریم ، امتیاز منفی داده ها...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس