کد خبر 1018984
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷
امیر قلعه نویی

سپاهان در روزی که می توانست با یک برد به صدر جدول رده بندی برگردد در مشهد برابر شهرخودرو به تساوی رسید تا با یک بازی کمتر و با اختلاف یک امتیاز در رده دوم جای بگیرد.

به گزارش مشرق، این بازی اما در کنفرانس خبری با حواشی متفاوتی برای سرمربی باتجربه سپاهان همراه بود. اتفاقاتی که در کنفرانس بعد از بازی رخ داد با وجود اینکه تند و جنجال برانگیز بود اما قلعه نویی تمام تلاشش را کرد تا با آرامش از این جلسه بیرون بیاید هرچند به نظر می رسد هنوز این موضوع فراموش نشده است. با امیرقلعه نویی سرمربی تیم سپاهان در رابطه با مسایل مختلفی از جمله حاشیه های بازی با شهرخودرو، حضور سپاهان در گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا و همچنین اتفاقات باشگاه استقلال گفت و گو کرده ایم که در زیر می خوانید:


کنفرانس خبری جنجال برانگیز
ابتدا در باره آن خبرنگار باید بگویم که ماجرا اظهرمن الشمس است و اسنادش هم در آمد که وابستگی های این فرد به کجا است. اما من از یحیی گل محمدی گلایه دارم چرا که این فرد در زمان مصاحبه کنار یحیی نشسته بود. واقعیت این است که ما رابطه خوبی با شهرخودرو داریم ، با مالک این باشگاه رفیق هستم و او را فرهاد (حمیداوی) صدا می زنم. یحیی گل محمدی هم بچه محل من است اما باید تکلیف روشن شده و کمیته اخلاق و کمیته انضباطی به ماجرا ورود کنند.


اسناد و مدارکی که پیدا شدند
ما امروز اسنادی را در آوردیم که خیلی جالب است. بروید پست های این فرد را در شبکه های اجتماعی ببینید و خواهید فهمید به کدام تیم تمایل دارد. بازهم می گویم برای من جالب و عجیب است که این فرد بعد از مصاحبه من در کنفرانس در کنار یحیی گل محمدی نشسته است.


خدا من را دوست دارد
خدا من را دوست دارد که در زمان کوتاه دست خیلی ها را رو می کند. وظیفه کمیته اخلاق است که به ماجرا ورود کرده و ببیند اگر این آقا کارمند هیات فوتبال یا کارمند شهرخودرو است اشکالی ندارد کنار گل محمدی بنشیند اما چرا در زمان کنفرانس من در میان خبرنگاران حضور دارد. اگر خبرنگار است پس چرا کنار سرمربی شهرخودرو نشسته است؟ این موضوعی است که شهرخودرو و هیات فوتبال خراسان باید در ارتباط با آن ذهن مردم را روشن کنند. من مدتها است داد می زنم که مافیایی در کار است و حالا اسنادش هم مشخص شد. در اصفهان خبرنگاران اصفهانی خیلی مودبانه از نیامدن دنیزلی انتقاد کردند اما من از همکارم در این جلسه دفاع کردم چرا که به فوتبال ما اعتبار داده و باید حرمت سن و سالش را نگه داریم. حالا آقای حمیداوی ، کمیته انضباطی و کمیته اخلاق هم باید این موضوع را مشخص کنند.

بیشتر بخوانید:

سیستم استراماچونی را 10 سال پیش اجرا کردم


ارتباط خوب با مشهدی ها
من با مشهدی ها ارتباط خوبی دارم و دو سه روز میزبان بسیار خوبی برای ما بودند که فکر کنم این آقایان از این موضوع خبر نداشتند. شاید ایراد من این است که با این آقایان هماهنگ نبودم. با این وجود یقین دارم زمانی که تیم من در کورس قهرمانی نباشد دیگر این اتفاقات علیه م نخواهد افتاد. اینکه تیم هایم معمولا در کورس و مدعی هستند لطف خداست. این اتفاقی است که برای مسئولیت شهرخودرو در قبال اتفاقات با این اسنادی که امروز وجود دارد هم باشگاه شهرخودرو باید جوابگو باشد و هم کمیته انضباطی. من خودم فکر می کردم که این فرد خبرنگار است اما وقتی صفحات شخصی اش را دیدیدم متوجه شدیم که ماجرا چیز دیگری است.


بیانیه بازی سایپا؟ تند بود یا نبود؟
من بعد از صحبت هایم پس از بازی با سایپا بیانیه ای دادم اما با توجه به رفتارهایی که انجام می شود الان معتقد هستم که آن حرف هایم تند نبودند.


حضور در گروه مرگ
این شانس ما است! من تا به حال با هرتیمی در آسیا بودم در گروه مرگ قرار گرفته اند. با این حال اعتقاد دارم که تیم های ایرانی در رقابت های آسیا راحت تر بازی می کنند چرا که بازیکنان انگیزه بالایی دارند و مربی شش بازی پیش رو دارد. موضوع مهمتر این است که شرایط به گونه ای است که فقط به فوتبال فکر می کنید و مجبور نیستید وارد مسایل غیرفوتبالی شوید. من خیلی خوشحالم که تنها مربی هستم که در آسیا با چهار تیم مختلف به مرحله دوم صعود کرده ام. با چند تیم الهلال را در ریاض برده ام. مطمئنم در لیگ قهرمانان آسیا سپاهان بهترین بازی ها را انجام خواهد داد.

ماجراهای استقلال
درباره اتفاقاتی که اینروزها در استقلال افتاده باید بگویم هم آقای زرینچه و هم فتح الله زاده زحمات زیادی کشیدند. اما اینکه چرا این مسایل پیش آمده من معتقدم چه خوب بود این مسایل درون خانواده باشگاه حل شود. با اینحال خداراشکر ، چون پانزده سال بود دنبال انگ زدن به من بودند اما در آن برنامه مشخص شد که در زمان جدایی خدابیامرز حجازی من اصلا ایران نبودم(در آن زمان برای شرکت در کلاس های مربیگری در آلمان حضور داشتم) و یادم نیست که بعد از ایشان چه کسانی کار را دست گرفتند. یک بار دیگر هم که آقای فیروز کریمی به جای مرحوم حجازی آمد. جالب است که آقایان پانزده سال دنبال این بودند به هر طریقی به من لطمه بزنند و در این سال ها تهمت های زیادی زدند اما خدایی آن بالا هست. من که برای استقلال کاری نکردم اما دوست دارم این تیم هرچه زودتر به شرایط آرمانی برگردد. پرسپولیس، سپاهان، استقلال، تراکتور ، فولاد و تیم هایی از این دست هرچه روی فرم تر بوده و در شرایط خوبی باشند رقابت ها حساس تر می شود. الان فوتبال ایران از دوقطبی خارج شده و چند تیم تا هفته آخر برای قهرمانی تلاش می کنند. زمانی تیم ها در رختکن و قبل از بازی دو سه گل از استقلال و پرسپولیس عقب بودند اما شرایط کاملا عوض شده است. در حال حاضر لیگ برتر چه در پایین و چه در بالای جدول حساسیت بالایی دارد و امیدوارم مشکلات استقلال هم حل شده و این تیم به رقابت ها برگردد.


فرصت هایی که سپاهان از دست داد
ما یک گروه آنالیز خیلی خوب داریم و خیلی از بازی ها را می بینیم، یکی از بازی هایی که پایاپای بود بازی برابر استقلال بود که تا قبل از هند کی روش مالکیت 70 به 30 به نفع ما بود. تا قبل از این صحنه فوتبال خوبی بازی می کردیم و اگر کی روش این کار را نمی کرد می توانستیم به گل دوم هم برسیم.
در بازی با نساجی که با دو سه اختلاف می توانستیم برنده شویم. وقتی توپ های کومان و محبی گل نشد شانس آوردیم نباختیم. در برابر شهرخودرو بهترین بازی ما براساس آمار بود. ضمن اینکه همانطور که در دو برنامه کارشناسی کردند ما بیشتر از داوری ضرر کردیم و تا قبل از اخراج محبی با وجود اینکه شهرخودرو مالکانه بازی می کند مالکیت بازی 50-50 و موقعیت ها سه به یک به نفع ما بود. مطلب مهمی که باید به آن توجه کرد این است که محبی در زمان حمله ما اخراج شده است. این خیلی موضوع مهمی است؛ اگر او در زمانی که پدیده فشار می آورد خطا می کرد موقعیت آن ها را گرفته بود اما ما در حمله بودیم و ای کاش این صحنه را نشان می دادند. ضمن اینکه قبل از خطای محبی ، اکبرصادقی هافبک شهرخودرو روی او مرتکب خطا شد و اگر آقای حیدری خطا را می گرفت این اتفاق نمی افتاد هرچند کارت اولی هم که او گرفت اشتباه بود. بازهم می گویم شهرخودرو از نظرمالکیت یکی از تیم های خوب لیگ برتر است اما مالکیت ما با این تیم برابر بود. در این بازی ما یک گل زده بودیم و یک موقعیت خیلی خوب را هم از دست دادیم. من فکر می کنم شهرخودرو شاید یک موقعیت داشت و آن هم گل شد که حاصل یارگیری اشتباه بود.  شایان مصلح دفاع چپ ما در این بازی چند بار تک به تک شد...در مجموع بازی خوبی بود اگر دوستان آن فضا و حاشیه ها را به وجود نمی آوردند.


خیانتکارها کیستند؟
تنها مشکلی که لیگ قهرمانان آسیا دارد این است که یک مربی باید با دوتیم در این مسابقات شرکت کند. انشالله تقویم درست شود. در دو سال با سپاهان و استقلال اگر می توانستیم روندمان را ادامه بدهیم قهرمان می شدیم اما به خاطر همین دوپارگی تقویم این اتفاق نیفتاد. البته کسانی که من و فتح الله زاده خیانت کردند باعث شدند که در سالی که با استقلال در لیگ قهرمانان بودم مجتبی جباری و علی حمودی از تیم جدا شوند. اگر ما همین دو بازیکن را داشتیم می توانستیم قهرمان شویم. ان شا الله  آقای فتح الله زاده خودش این مسایل را عنوان کند که چرا آن بیانیه را علیه جباری دادند و چرا حمودی را رد کردند. بعد از زرینچه و نامجومطلق ، ما زوج خوبی با خسروحیدری و علی حمودی درست کرده بودیم اما فتح الله زاده را در این بازی سیاه کردند و جباری و حمودی رفتند. آن سال ضربه زیادی خوردیم.


تیم ملی با استقلالی ها
آن تیم ملی که توانست کره جنوبی را با کی روش دو بر صفر ببرد هفت بازیکنش استقلالی بودند. یا آن تیمی که با برد کره جنوبی به جام جهانی رفت هم همینطور. البته من آن بازی را ندیدم چرا که در ایران نبودم اما وقتی بعدها فیلم بازی را دیدم فرزاد حاتمی که به زمین آمد هفت استقلالی درون زمین بودند. بازهم می گویم اگر حمودی و جباری نمی رفتند ما قهرمان می شدیم.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس