بوریس

طبق نموداری که درصد آرای دو حزب محافظه کار و کارگر را به تفکیک رده‌های سنی مختلف نمایش میدهد، قشر جوان انگلیس در بازه سنی ۱۸ تا ۳۴ سال با اختلاف فاحشی نمایندگان حزب کارگر را برگزیده‌اند.

سرویس جهان مشرق - انتخابات سراسری مجلس عوام انگلیس روز پنج شنبه ۱۲ دسامبر با نتایجی عجیب و پیروزی حزب محافظه کار به رهبری بوریس جانسون خاتمه یافت.

حزب محافظه کار در پایان شمارش آرا موفق به تصاحب ۳۶۵ کرسی از مجموع ۶۵۰ کرسی مجلس عوام انگلیس شد و حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین با کسب تنها ۲۰۳ کرسی بدترین نتیجه انتخاباتی خود را از سال ۱۹۳۵ تا کنون کسب کرد.

اما بررسی میزان آرا بر اساس رده‌های سنی مختلف مردم این کشور و گرایش هر دسته به سوی یکی از دو حزب غالب مجلس جالب توجه است.

طبق نموداری که درصد آرای دو حزب محافظه کار و کارگر را به تفکیک رده‌های سنی مختلف نمایش میدهد، قشر جوان انگلیس در بازه سنی ۱۸ تا ۳۴ سال با اختلاف فاحشی نمایندگان حزب کارگر را برگزیده‌اند. در بازه سنی ۳۵ تا ۵۴ سال که جمعیت میانسال این کشور را شامل میشود تقریبا میزان آرای دو رقیب برابر بوده است. اما آنچه تفاوت را در نتیجه انتخابات رقم زده است اقبال عمومی جمعیت مسن و سالخورده انگلیس به مواضع انتخاباتی بوریس جانسون و حزب محافظه کار بوده است. رای دهندگان انگلیسی در رده سنی ۵۵ تا ۷۵+ سال با اختلاف قابل توجهی به حزب محافظه کار روی آورده‌اند که نتیجه کلی انتخابات را نیز تعیین کرده است.

همچنین این نمودار حاوی دو نکته است؛ نخست اینکه روند پیر شدن جمعیت انگلستان و تفاوت جمعیت قشر پیر و جوان را به خوبی نمایان میکند و دوم اینکه نشان میدهد میزان مشارکت جمعیت کهنسال نسبت به قشر جوان این کشور تفاوت آشکاری داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    5 6
    و البته در اروپا پیرمردها و پیرزنها همه در انتخابات شرکت می کنند و جوانها شرکمت نمی کنند. جوانان اروپایی به پوچی دموکراسی پی برده اند و در یک نظر سنچی گفتند داشتن پادشاهی مثل آراگورن - در ارباب حلقه ها- را به دموکراسی ترجیح می دهند. این مقدمه ظهور فرزند انسان است.
  • مهدی ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    1 8
    سلام بنظرم ما هم باید بر اساس همین تحلیل ها بر کشوری (انگلیس)که فقط کارش تفرقه و دخالت در امورات دیگر کشورها در جهت منافع خود است استفاده کنیم و با جهت های فکری درست ، جمعیت جوان حاضر را بر علیه دولت حاضر بسیج کنیم تا زمینه های اضمحلال فکر استعماری در جامعه را فراهم کنیم. منفعل نباشیم و در جهت عقل سلیم جامعه هدف محکم قدم برداریم.
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
      4 0
      بدون سلطه رسانه ای و مجازی اینکار ناممکن است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس