کد خبر 1018797
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
روزانه ۵۰۰ پرونده درباره فیشینگ در دادسرا تشکیل می شود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: پرونده های زیادی در دادسرا درباره فیشینگ تشکیل شده است به گونه ای که تقریبا روزی ۴۰۰ تا ۵۰۰ پرونده در این باره ایجاد می شود.

به گزارش مشرق، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم توانایی بانک مرکزی را دست کم نگیرند، اظهار داشت: بانک مرکزی توانایی لازم را دارد که هر زمان اراده کند در بازار و در عرضه و تقاضا حضور و نقش داشته باشد و تعادل را در بازار به وجود بیاورد.

بیشتر بخوانید

واکنش جدید رییس بانک مرکزی به گرانی نرخ ارز

وی عنوان کرد: نکته دوم این است که مردم دارایی خود را در معرض ریسک خرید و فروش ارز قرار ندهند کما اینکه شاهد افزایش هزار تومان بالارفتن و پایین آمدن در روز هستیم. 

همتی تاکیدکرد: بانک مرکزی در بازار حضور محکم دارد و توانایی و ذخایر ارزی هم دارد. هیچ ربطی هم به تورم و سایر مسائل ندارد. امیدواریم ثبات در بازار ارز ایجاد شود. 

رئیس کل بانک مرکزی در مورد فیشینگ نیز اظهار داشت: پرونده های زیادی در دادسرا درباره فیشینگ تشکیل شده است به گونه ای که تقریبا روزی ۴۰۰ تا ۵۰۰ پرونده در این باره ایجاد می شود.

وی افزود: بنده روز گذشته با مدیران عامل بانک ها جلسه‌ای داشتم و تأکید کردم که با سرعت بیشتری عملیات مربوط به رمز دوم پویا را انجام دهند.

رئیس بانک مرکزی با بیان اینکه در صورتی که این عملیات راه بیفتد بسیاری از مشکلات در این خصوص حل می شود، تصریح کرد: البته این مشکلات به صفر نمی رسد اما تا حد زیادی حل و فصل می شود.

وی با اشاره به تاثیر اعتشاشات اخیر بر روی بازار ارز گفت: مشکلاتی هم که در یکی دو هفته اخیر در بازار ارز ایجاد شده به خاطر مسائل سیاسی و جو روانی که ایجاد شد بوده است و انشاءالله به زودی هم رفع می شود.

رئیس کل بانک مرکزی بیان کرد: بازار متشکل ارزی در حال حاضر در مرحله آزمون قرار دارد. نگران تشکیل این بازار نباشید که به زودی کارهایش انجام می‌شود اما نمی‌توانم زمان مشخصی را هم برای این موضوع مطرح کنم. این بازار تا پیش از پایان امسال تشکیل می‌شود.

همتی در پاسخ به سوالی در رابطه با نظارت بانک مرکزی بر سایت‌های قماربازی و استفاده آنها از درگاه‌های بانکی، خاطرنشان کرد: ما برنامه‌ریزی‌های خیلی قوی و جدی ای در معاونت فناوری بانک مرکزی داریم. 

وی افزود: هم قمار و هم فیشینگ را به تدریج به سمتی می‌بریم که محدودتر و بسته‌تر شود. این نوع فناوری‌ها و سیستم‌ها در همه جای دنیا هک می‌شود و مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد که ما در تلاش هستیم که درصد آن را به حداقل برسانیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید اکبر IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    28 4
    اینها حرف نزنن بهتره هر وقت حرف میزنن بر عکس میشه .تا ۱۴۰۰با دولت بنفش
    • TR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
      10 6
      همه چیز رو باهم قاطی نکنید این کارش رو خوب بلده اتفاقاً
  • حسین IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    1 0
    با صحبت اقای همتی مشخصا تمام افزایش قیمتارز صرفا به خواسته بانک مرکزی است نه امریکا واقعا متاسف باید بود برای این سیستم واقعا قحط ال رجال است
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    0 0
    سلام اگر راهی داره قیمت دلار را پایین بیارید بازار لوازم یدکی بدجور داره داغون میشه مردم دارند باجونشون بازی میکنند بازار چراغ برق تهران هم شده محل جمع شدن کسانی که به بالاترین قیمت جنس میفروشندیعنی بازاری که خون توشیشه میکنند بازار شهرستان ها را

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس