کد خبر 1018667
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۹/۲۰

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۷ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش به ۶۳ دلار و ۹۷ سنت رسید.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، پس از آنکه آمارهای صنعتی نشان داد که میزان ذخایر نفت خام آمریکا رشد غیرمنتظره ای داشته است و در حالی که سرمایه گذاران منتظر خبرهایی در مورد دور جدید تعرفه های آمریکا علیه کالاهای چینی هستند، قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود.

بیشتر بخوانید

پیش‌بینی صادرات یک میلیون بشکه نفت واقعی است؟

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۷ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش به ۶۳ دلار و ۹۷ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با ۳۰ سنت معادل نیم درصد کاهش به ۵۸ دلار و ۹۴ سنت رسید.

استفن اینز، تحلیلگر بازار نفت در موسسه آکسی تریدر گفت: «پس از انتشار گزارش انستیتوی نفت امریکا در مورد افزایش ذخایر نفت خام این کشور قیمت نفت از بالاترین رقم های خود در طی حدود ۳ ماه گذشته فاصله گرفته است. این در حالی است که نامشخص بودن سرنوشت تعرفه هایی که قرار است در نیمه ماه دسامبر از سوی آمریکا بر کالاهای چینی وضع شود بر وضعیت کاهشی قیمت نفت را تشدید کرده است.»

بر اساس این گزارش میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۶ دسامبر با ۱.۴ میلیون بشکه افزایش به ۴۴۷ میلیون بشکه رسیده در حالی که تحلیلگران انتظار کاهش ۲.۸ میلیون بشکه ای را داشتند. آمارهای رسمی دولت آمریکا در مورد میزان ذخایر نفت خام قرار است اواخر امروز منتشر شود.

به گفته منابع آگاه، دو شرکت آمریکایی اکسون موبیل و هس کورپ قصد دارند اولین محموله های نفت خام خود را به خارج از آمریکا صادر کنند و این موجب افزایش بیشتر مازاد عرضه در بازار خواهد شد.

تنش های تجاری میان آمریکا و چین همچنان بر چشم انداز تقاضا برای نفت سایه افکنده است. آمریکا گفته قصد دارد روز ۱۵ دسامبر تعرفه های بیشتری بر کالاهای وارداتی از چین وضع کند. سرمایه گذاران همچنین در انتظار نتایج انتخابات پارلمانی روز پنجشنبه در انگلیس و نشست بانک های مرکزی آمریکا و انگلیس هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس