کد خبر 1018511
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
استقلال

استقلال می‌تواند در صورت موفقیت در پلی‌آف لیگ قهرمانان، به گروه اول لیگ قهرمانان آسیا صعود کند و در گروه آسانی قرار بگیرد.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال می‌تواند در صورت موفقیت در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به گروه A لیگ قهرمانان آسیا صعود کند که با حضور الشرطه عراق و الوحده امارات، یکی از گروه‌های آسان فصل ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان آسیا تلقی می‌شود.

الوحده امارات؛ باتحربه اما بی‌ادعا

تیم اماراتی یکی از قدیمی‌ها و پای ثابت سهمیه‌های امارات در چند سال اخیر لیگ قهرمانان آسیا بوده اما هیچ‌وقت نتوانسته سر و شکل یک مدعی را به خود بگیرد و بتواند برای سایر حریفان دردسرساز شود. البته آن‌ها سال پیش توانستند از مرحله گروهی صعود کنند اما از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ نتوانستند رنگ دور حذفی را ببینند.

رائول خیمنز، سرمربی اسپانیایی ستاره‌هایی چون میلسی، ولتان، اسماعیل متر و سبستین تاگلیابوئه را در ترکیب خود می‌بیند اما با وجود تمام این‌ها، این تیم با ۱۰ امتیاز در رده ششم لیگ امارات قرار دارد و کار سختی در مصاف با رقیبان قدرتمند خود دارد. این تیم اماراتی سال گذشته نیز با ۴۶ امتیاز در رده سوم قرار گرفت و توانست راهی لیگ قهرمانان آسیا شود.

بیشتر بخوانید:

جانشین موقت فتحی مشخص شد

الشرطه عراق؛ قهرمان خواب

تیم دوازدهم لیگ عراق، حریف مناسبی برای استقلال در صورت صعود به مرحله گروهی به حساب می‌آید. قهرمان فصل قبل عراق در ۳ بازی این فصلش، یک پیروزی، یک تساوی ویک شکست را تجربه کرده است و با تعطیلی این لیگ، بازیکنانش از مرز آمادگی فاصله گرفته‌اند. تنها افتخار این تیم در جام باشگاه‌های آسیا، فینالیست شدن در سال ۱۹۷۱ است و بعد از آن عنوان مهمی را کسب نکرده است.

الاهلی عربستان؛ مدعی در سایه

فصل پرفراز و نشیب سبز و سفیدپوشان عربستانی با افتادن در یک گروه نسبتا ساده ادامه پیدا خواهد کرد. الاهلی که ابتدای فصل برانکو را روی نیمکت خود دید، لیگ عربستان را خوب آغاز نکرد و با اخراج مربی کروات، حالا این تیم به روزهای اوج خود بازگشته است و با ۲۰ امتیاز در رده سوم قرار داد و تنها تفاضل گل باعث شده تا النصر و الهلال بالای این تیم قرار بگیرند.

الاهلی فصل قبل هم نتایج خوبی را نگرفت و در رده چهارم قرار گرفت و به پلی‌آف این مسابقات صعود کرد. کریستین گراس سوییسی ستاره هایی چون عمر السومه، الویس ساریچ، جوزف دسوزا و یوسف بلایلی را در ترکیب خود دارد. این تیم تاکنون ۲۰ بار مصاف تیم‌های ایرانی رفته است که حاصل آن ۱۰ پیروزی، ۴ مساوی و ۶ شکست بوده است. آن‌ها برای صعود به مرحله گروهی باید در مقابل برنده لکوموتیو ازبکستان و استقلال تاجیکستان پیروز شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس