استدلال مقاومت شدید پزشکان در برابر نصب کارتخوان

در کشورهای مختلف، برای همه افراد فارغ از شغل و تخصص آنها، اگر مالیات پرداخت نکرده یا فرار مالیاتی داشته باشند، مجازات‌های سختی در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش مشرق، مالیات یکی از اصلی‌ترین منابع درآمدی برای دولت‌ها در کشورهایی است که تلاش می کنند اقتصادهای خود را از وابستگی به صادرات کالاهای خاصی مانند حامل های انرژی به دور نگهدارند.

در واقع مالیات اصلی ترین مبنای تأمین بودجه در اکثر کشورهای غربی از جمله آمریکا و اروپاست و دولت‌ها به موضوع عدم پرداخت مالیات از سوی اشخاص حقیق و حقوقی به عنوان یک جرم کیفری و نه حقوقی نگاه می‌کنند و مرتکبین این جرم به پرداخت جریمه‌های سنگین و سال‌های زندان محکوم می‌شوند و مهم نیست که فرد مذکور پزشک باشد یا کارگر، راننده باشد یا کارمند دولت در دوردست‌ترین شهرها و روستاها.

بیشتر بخوانید:

در ادامه به رویکرد دولت‌های مختلف نظیر آمریکا، انگلیس، ایرلند و سنگاپور در قبال فرار مالیاتی و یا عدم پرداخت مالیات از سوی پزشکان می‌پردازیم.

* حبس دکتر 66 ساله "درسی برای همه"

به گزارش شارلوت آبزرور، یک دکتر 66 ساله آمریکایی در اکتبر سال جاری به دلیل فرار مالیاتی در ایالات کارولینای شمالی به گذراندن یک سال و یک ماه زندان محکوم شد. این حکم از سوی دادگاه فدرال علیه دکتر دیوید راسل صادر شد و این دکتر که مالک یک کلینیک ترک اعتیاد در منطقه شارلوت و هیکوری است را به دلیل فرار مالیاتی به زندان محکوم کرده است.

راسل پس از صدور این محکومیت گفت: باشد که این اتفاق درسی باشد برای همه کسانی که نمی‌خواهند از قانون پیروی کنند.

این دکتر محکوم به حبس تاکید کرد: من فکر می‌کنم تصمیم دادگاه بسیار عادلانه بود و من این حکم را قبول دارم. 

راسل می‌گوید دلیل تخلفات مالی وی توصیه‌های اشتباه از سوی گروه‌های مشاوره دهنده در امور مالیاتی است.

بنا به اسناد مربوط به دادگاه منطقه‌ای شارلوت این دکتر متهم در نوامبر 2018 به جرم خود در فرار مالیاتی اعتراف کرده بود. 

وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید: راسل 66 ساله تلاش کرده تا سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکا را درباره مالیات 6 سال از درآمد خود گمراه کند.

* 16 ماه زندان برای دکتری که در ایرلند مالیات پرداخت نکرد

به گزارش آیریش تایمز، دکتر بسام ناصر در اواسط سال 2018 در دادگاه تجدید نظر جنایی دوبلین در ایرلند به دلیل تخلف در پرداخت مالیات بر درآمد سال‌های 2006 و 2007 خود به گذراندن 16 ماه زندان محکوم شد.

دادگاه می‌گوید: در طول سال‌های 2006 و 2007 دکتر ناصر هزینه ویزیت و درمان 1686 بیمار را به یک حساب مخفی خود منتقل کرده است. در حالی که مالیات این دکتر ایرلندی 100 هزار یورو بوده است اما حالا باید وی 200 هزار یوروی دیگر نیز به عنوان هزینه‌های دادرسی و جریمه به دادگاه پرداخت کرده و به زندان برود.

همسر ناصر در دادگاه تلاش کرد با گریه و زاری قاضی را بر آن دارد تا در حکم همسرش تخفیف دهد. اما به نظر می‌رسد دادگاه هیچ تغییری در حکم ناصر نداد چرا که به اعتقاد دادگاه جرم ناصر 51 ساله بسیار جدی بوده است.

قاضی می‌گوید: یک نظام مالیاتی مناسب و فراگیر برای یک جامعه خوب بسیار ضروری است.

قاضی تأکید کرده که ناصر فرد بسیار باهوشی بوده و می‌دانسته است چه کار می‌کند.

* مجوز پزشک سنگاپوری به خاطر فرار مالیاتی تعلیق شد

به گزارش تودی آنلاین، در سال 2013 شورای پزشکی سنگاپور مجوز طبابت دکتر چیانگ کوری 57 ساله را به دلیل فرار مالیاتی در سال 2011 به حالت تعلیق درآورد.

این دکتر به خاطر اثبات دو مورد فرار مالیاتی و عدم صداقت شاهد تعلیق چهار ماهه مجوز طبابطش از سوی شورای پزشکی سنگاپور بوده است.

این خانم پزشک در اظهار نامه مالیاتی خود درآمدش که حدود 150 هزار دلار سنگاپور بوده است را کمتر از میزان واقعی گزارش کرده است.

میزان بدهی مالیاتی وی 29 هزار و 529 دلار سنگاپور برآورد شده است. وی نه تنها شاهد تعلیق مجوزش است بلکه باید 117 هزار دلار سنگاپور نیز جریمه بپردازد.

علیرغم آنکه چیانگ همکاری خوبی با دادگاه داشته اما مقامات مسئول این پرونده می‌گوید جرم وی در فرار مالیاتی بسیار سنگین بوده است.

* احتمال حبس سه ساله برای پزشک معروف سنگاپوری به خاطر فرار مالیاتی

به گزارش استریت تایمز، یک پزشک 60 ساله سنگاپوری دیگر که از قضا شهرت خوبی در پیوند کلیه در این کشور دارد نیز از جمله پزشکانی است که به خاطر فرار مالیاتی در معرض حکم زندان قرار گرفته است.

لیوای چونگ که متخصص کلیه است و در سال 2008 عمل جراحی پیوند وی شهرت زیادی را برای این دکتر به همراه آورد حالا متهم است که 1.44 میلیون دلار سنگاپور درآمد گزارش نشده داشته و مالیات آن را پرداخت نکرده است.

در صورتی که حکم وی در چندین مورد در فرار مالیاتی نهایی شود ممکن است این پزشک معروف به پرداخت دو برابر میزان فرار مالیاتی انجام شده، 5 هزار دلار سنگاپور جریمه و سه سال زندان محکوم شود.

* فرار مالیاتی میلیونی پزشک آمریکایی در فلوریدا

به گزارش میامی هرالد، در سال 2015 یک پزشک آمریکایی به جرم خود در فرار مالیاتی 12 میلیون دلاری اعتراف کرد.

کاریشنا تیپوراننی در دادگاه فدرال میامی آمریکا به جرم خود در فرار مالیاتی بر درآمد خود برای 5 سال متوالی اعتراف کرد و در برابر سه سال زندان قرار گرفت.

البته گویا این پزشک آمریکایی موفق شد با مقامات قضایی آمریکا توافق کرده و در مجموع برای پرداخت مالیات معوق،‌ جریمه و هزینه‌های دادرسی 11.8 میلیون دلار به دادگاه بدهکار شد.

این پزشک 56 ساله در چند ماه موفق شد 10.2 میلیون دلار از بدهی مالیاتی خود را پرداخت کند. اما برای 1.6 میلیون دلار دیگر بدهکار ماند.

* 4 سال زندان برای فرار مالیاتی پزشک انگلیسی 

به گزارش WTVQ، در دسامبر 2018 در دادگاه فدرال انگلیس یک پزشک 69 ساله انگلیسی به نام ورنر گرنتس به دلیل فرار مالیاتی و گزارش نادرست درآمدهای خود به سه سال زندان محکوم شد.

وی برای سال‌های 2011 و 2015 درآمد خود را به سازمان خدمات درآمد داخلی صفر دلار گزارش کرده بود.

وی همچنین متهم است که در راستای رسیدگی به پرونده خود از سوی مقامات مالیاتی اخلال ایجاد کرده است.

این پزشک به دلیل نقض حکم فرار مالیاتی سال 2013 خود به یک سال زندان دیگر محکوم شد که در مجموع حبس وی را 4 ساله کرد.

سازمان خدمات داخلی انگلیس گزارش داده است که این پزشک پیر 237 هزار دلار درآمد داشته است که مالیات آن را پرداخت نکرده است.

وی پیشتر در سال2014 نیز به دلیل فرار مالیاتی محکوم شده بود.

* اعتراف پزشک 72 ساله آمریکایی به فرار مالیاتی 

به گزارش کلمبیا باسین، در فوریه سال جاری یک پزشک 72 آمریکایی در ایالات اورگان به جرم خود در یک مورد فرار مالیاتی اعتراف کرد.

مقامات دولتی آمریکا می‌گویند وی حدود 187 هزار دلار فرار مالیاتی داشته است.

بنا بر اسناد دادگاه، وی با ایجاد شرکت‌های کاغذی تلاش کرده است تا دارایی و درآمدهای خود را پنهان کند. 

وی از مراکز پزشکی که در آنها کار کرده بود خواسته بود تا پول وی بابت خدمات انجام شده را به حساب شرکت‌های مذکور واریز کنند.

این پزشک ممکن است با جریمه 250 هزار دلاری و 5 سال زندان به دلیل تخلف آگاهانه خود روبرو شود.

* تبانی پزشک آمریکا با کلیسا برای دور زدن اداره مالیات 

به گزارش AJC، یک پزشک 68 ساله آمریکایی در ایالت جورجیای این کشور به اتهام فرار مالیاتی در سال 2018 در دادگاه محاکمه شده است.

مایکل جان کل متهم است که حدود دو میلیون دلار درآمد خود را از طریق همکاری با یک کلیسا و پنهان کردن دارایی خود در تحت لقای این کلیسا سعی کرده است که اداره مالیات آمریکا را دور بزند.

در صورتی که کل به جرم خود اعتراف نمی‌کرد و با اداره مالیات آمریکا برای توافق مذاکره نمی‌کرد ممکن بود به سه سال زندان محکوم شود.

این پزشک همچنین تلاش کرده است که با نقل و انتقال چندین باره خانه خود این دارایی را از چشم مقامات مالیاتی آمریکا دور نگه دارد.

در نهایت کل به پرداخت 121 هزار دلار جریمه و مالیات محکوم شد.

کل می‌گوید مردم باید همواره صداقت خود را حفظ کنند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فاطمه IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    شماها که صبح تا شب میگید غرب پلیده نابوده بی قانونه جنگله مثل اینکه از ایران جنگل تر و بی قانون تر و بی عدالت تر نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس