کد خبر 1018208
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷
تحریم نمایه

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز نام ۱۷ فرد و ۲۹ شرکت را که شماری از آن‌ها اروپایی هستند، به فهرست تحریمی خود اضافه کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز (دوشنبه) به بهانه مقابله با «فساد» اقتصادی، اسامی ده‌ها فرد و شرکت، از جمله تعدادی از اتباع اروپا را در فهرست تحریم قرار داده است. 

بیشتر بخوانید:

معنای پالس‌ مثبت آمریکا به ایران پس از اغتشاشات

در بخشی از بیانیه «استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا در این رابطه آمده است: «امروز، در روز جهانی ضدفساد، ایالات متحده فعالان فاسد و شبکه‌های آن‌ها در چندین کشور در اروپا، آسیا و آمریکای لاتین را هدف قرار می‌دهد.»

بر اساس بیانیه‌ای که در وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر شده، نام مجموعا ۱۷ فرد و ۲۹ شرکت به فهرست تحریم‌شدگان از سوی آمریکا افزوده شده است.

صربستان، لتونی و قبرس سه کشور اروپایی هستند که نام اتباع و شرکت‌های آن‌ها در این فهرست دیده می‌شود. «آیوارس لمبرگز» شهردار شهر «ونتسپیلز» لتونی از جمله معروف‌ترین افرادی است که امروز تحریم شده است. واشنگتن وی را به فساد مالی و پولشویی متهم کرده است.

آمریکا همزمان چند تبعه کامبوج و همچنین دو مقام دولت ونزوئلا را نیز در فهرست تحریم قرار داده است.

در سال‌های اخیر آمریکا به شکل فزاینده‌ای به استفاده از ابزار تحریم روی آورده و همین امر موجب شده تا بسیاری از کارشناسان آمریکایی هشدار دهند که استفاده بیش از حد از تحریم، می‌تواند اثرگذاری آن را کاهش داده و در بلندمدت یک ابزار مهم را از واشنگتن سلب کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    5 4
    کشورهای بیشتری از دلار متنفر خواهند شد. قدم به قدم انشاالله
  • محمد IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    0 2
    سر دسته ی فساد و فحشا آمریکا و متحدهاش هستن
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    0 0
    آمریکا هم تاخبرشود یهوی میبینی شرکتهای خودشون هم تحریم کرده مثلا ترامپ پسر خودشو تحریم کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس