عباس عراقچی

معاون وزیر خارجه گفت: در نشست اخیر با گروه ۱+۴، موضوع اجرای مکانیزم ماشه به هیچ وجه مورد بحث و بررسی قرار نگرفت.

به گزارش مشرق به نقل از خانه ملت، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در حاشیه نشست کمیسیون عمران مجلس در جمع خبرنگاران، با اشاره به برنامه ایران برای اجرای گام پنجم کاهش تعهدات برجامی، گفت: در شرایط کنونی حدود یک ماه تا رسیدن به نقطه مورد نظر برای اجرای گام پنجم فاصله داریم، از این رو درباره چگونگی اجرای این گام ایده های مختلفی وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

عراقچی برای بازگرداندن استراماچونی دست به کار شد

تأکید عراقچی بر حل مشکلات کنسولی اتباع ایرانی در گرجستان

وی ادامه داد: در روزهای آخر تصمیم گیری می شود که جمهوری اسلامی چه گامی را با چه کیفیتی بردارد، البته در نشست اخیر ایران با ۱+۴، بر این مسئله تأکید شد که در صورت عدم انتفاع ایران از برجام، کشورمان گام های جدیدی برای کاهش تعهدات برخواهد داشت.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اظهارات مقامات اروپایی درباره اجرای "مکانیزم ماشه" به علت کاهش تعهدات برجامی ایران، افزود: در نشست اخیر با گروه ۱+۴، این موضوع به هیچ وجه مورد بحث و بررسی قرار نگرفت، از این رو این اظهارات و ایده ها که در راستای فضاسازی علیه کشورمان مطرح می شود، فعلا کنار گذاشته شده است.

عراقچی در تشریح نشست امروز  کمیسیون عمران مجلس، گفت: در نشست امروز کمیسیون، موضوع تحریم های اخیر آمریکا علیه حوزه عمرانی کشورمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، در این جلسه مسئولان مرتبط گزارش های جامعی را درباره ابعاد این مسئله ارائه کردند.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: در شرایط کنونی حرکت کشور به سمت خودکفایی و استفاده از ظرفیت های داخلی در تمام حوزه از جمله بخش عمران است، از این رو بسیار خوشحالیم که مجموعه کشور در مقابل سیاست های تحریمی و سیاست فشار حداکثری آمریکا ایستاده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس