کد خبر 1017924
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
تفاهم نامه حج

تفاهمنامه حج تمتع سال ۱۳۹۹ بین رئیس سازمان حج و زیارت و وزیر حج و عمره عربستان به امضا رسید.

به گزارش مشرق، تفاهم‌نامه حج تمتع سال ۱۳۹۹ در پی مذاکرات یکشنبه ۱۷ آذرماه بین هیأت جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی رضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت و محمد بن صالح بنتن وزیر حج و عمره عربستان سعودی امضا شد.

علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در پایان مذاکرات حج تمتع گفت: این مذاکرات پس از تبادل نظر و جمع‌بندی کارشناسان دو طرف و ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات و درخواست‌ها به انجام رسید.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه محور مذاکرات ما تاکید بر حفظ عزت، کرامت، امنیت  و آرامش زائران و حجاج ایرانی بود، افزود: توسعه و تقویت هماهنگی‌ها و تعاملات دو جانبه به منظور تسهیل امور اجرایی و ارائه خدمات باکیفیت و بهتر به زائران دربخش‌های مختلف همچون حمل و نقل، اسکان و نیز انجام پشتیبانی‌های لازم از جمله مباحث مورد تاکید در این مذاکرات بود.

رشیدیان همچنین ارائه تسهیلات بیشتر از سوی طرف عربستانی برای شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نقل و انتقال حجاج را از جمله مباحث مورد توجه در این مذاکرات دانست و خاطر نشان کرد: در این راستا موضوع بهره‌گیری از ظرفیت فرودگاه طائف برای جابه‌جایی زائران ایرانی در موسم حج مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به مشکلاتی که برای زائران ایرانی طی سنوات گذشته در زمینه اسکان در شهر مدینه وجود داشت، افزود: بدین منظور به وزیر حج و عمره عربستان اعلام کردیم که سرمایه گذاران ایرانی آمادگی مشارکت درساخت هتلهای مناسب  در مدینه را دارند. بر این اساس مقرر شد این موضوع توسط مبادی ذیربط بررسی و پاسخ آن به سرعت اعلام شود.

رشیدیان گفت: همچنین در این جلسه موضوع پیگیری حقوق شهدای منا مطرح و از وزیر حج و عمره عربستان خواسته شد روند پیگیری این موضوع تسریع شود و وی نیز اعلام کرد، موضوع همچنان در دست پیگیری است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس