کد خبر 1017805
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰
پرسپولیس

پرسپولیس برای نزدیک‌تر شدن به صدرجدول تا نیم فصل، باید دوباره اقتدار خانگی را بدست آورد.

به گزارش مشرق، بازی‌های خوب خارج از خانه و نتایج ضعیف خانگی، از پرسپولیس امسال تیمی پرفراز و نشیب ساخته است. طرفداران این تیم، در بازی‌های بیرون خانه به تیم‌شان امیدوار می‌شوند و سپس، پرسپولیس در آزادی آن‌ها را ناامید می‌کند. تیم کالدرون، هر سه بازی آخر خارج از خانه مقابل شاهین بوشهر، فولاد و ذوب آهن را پیروز شده و در عوض، از 4 بازی آخر خانگی فقط یک برد دقایق آخری مقابل پیکان داشته است.

نکته ویژه، اینجاست که پرسپولیس در خانه هم زیاد حمله می‌کند و ضربات زیادی به سمت دروازه حریف می‌زند اما دقت پایین ضربات آن‌ها و فشار زیاد روی بازیکنان، باعث می‌شود به نتیجه نرسند. پرسپولیس در بازی با نفت مسجدسلیمان که شکست خورد، 19 شوت به سمت دروازه حریف زد که آمار قابل توجهی است. آن‌ها مقابل ماشین‌سازی هم عملکرد مشابهی ثبت کردند. حتی بازی با سپاهان که پرسپولیس اولین شکست خانگی را تجربه کرد، 9 شوت به تیم قلعه‌نویی زد و هیچکدام‌شان تبدیل به گل نشد.

بیشتر بخوانید:

تائید ۱۰۰ درصدی گزینه پرسپولیس توسط کالدرون

پرسپولیس در بازی‌های خانگی، بیشتر شوت می‌زند و موقعیت‌هایش، کمتر به گل تبدیل می‌شوند. آن‌ها در 6 بازی خانگی این فصل، 83 شوت به سمت دروازه حریف داشتند و فقط، به 4 گل رسیدند. یعنی آن‌ها برای هر گل، باید 21 شوت بزنند! حتی اگر دربی تهران که به میزبانی استقلال برگزار شد را هم به این لیست اضافه کنیم، آمار آن‌ها تفاوت چندانی نمی‌کند و برای هر گل، به 19.5 شوت نیاز دارند. بر خلاف بازی‌های خارج از خانه، که پرسپولیس با 53 شوت 9 گل زده و دروازه حریف را، با کمتر از 6 شوت در هر مسابقه باز می‌کند.

با توجه به اینکه هر سه بازی باقی مانده نیم فصل پرسپولیس، در تهران و با تیم‌های نیمه پایین جدول است، موفقیت آن‌ها به حل مشکل‌شان در بازی‌های خانگی بستگی دارد. پرسپولیس از نساجی و گل‌گهر در ورزشگاه آزادی میزبانی می‌کند و بازی با سایپا هم، در تهران و به میزبانی نارنجی‌پوشان برگزار می‌شود. در صورتی که کالدرون بتواند اقتدار خانگی پرسپولیس را احیا کند، آن‌ها نیم فصل قطعا به جمع سه تیم بالای جدول برمی‌گردند. ضمن اینکه شانس بالایی دارند یا صدرنشین لیگ باشند، یا مثل فصل گذشته با امتیاز مشترک نسبت به صدرنشین نیمه اول فصل را به پایان برسانند. همه این‌ها، مشروط به حل مشکلی است که دقت شوت‌های پرسپولیس در ورزشگاه آزادی را، کمتر از یک سوم بازی‌های خارج از تهران می‌کند.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    5 10
    مانع بزرک استقلال و سپاهان و تراکتور بودن که یکی یکی دارن ناک اوت میشن
    • سعید IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
      3 0
      بازم ژاپنی ها دارن اعتلاف میکنن. خخخخ
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    3 3
    مانع بزرگ ضعیف شدن احتمالی اهرم های فشار پشت پرده بر علیه سایر تیمها هست که با فراری دادن استرا معلومه خوب فعال شده
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
      5 3
      مانع بزرگ 11 ماه تعویق پرداختی برانکو بود و هست. همه میدونن دیگه پرسپولیس تیم سابق نمیشه! درود به شرف برانکو که بازم موند و قهرمانی کسب کرد و غر نزد.با استراماهوچی مقایسه کنید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس