الکساندر نواک

وزیر انرژی روسیه گفت: «در حال نهایی کردن موضعمان پیش از نشست اوپک پلاس هستیم اما من فکر می کنم این نشست همانند همیشه ماهیتی سازنده داشته باشد.»

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، وزیر انرژی روسیه امروز گفت: مسکو در مورد موضعش پیش از نشست تولیدکنندگان نفت اوپک و هم پیمانانش که انتظار می رود در مورد بیشتر کردن رقم کاهش تولید بحث کنند، تصمیم نگرفته است.

بیشتر بخوانید:

پوتین: توسعه ناتو تهدیدی علیه روسیه است

هرچند این مقام روس گفت انتظار دارد مذاکرات سازنده باشد.

کشورهای عضو اوپک و هم پیمانانش که با نام اوپک پلاس شناخته می شوند که قرار است در پنج شنبه و جمعه این هفته در وین دیدار کنند، قبلا توافق کردند تا پایان مارس ۲۰۲۰ روزانه ۱.۲ میلیون بشکه از تولید را که حدود ۱.۲ درصد تقاضای جهانی است، کاهش دهند.

دو منبع آگاه به رویترز گفتند اوپک پلاس در حال حاضر در حال بررسی گزینه کاهش بیشتر تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز هستند.

آنها گفتند عربستان سعودی در حال لابی کردن برای کاهش بیشتر است تا افزایش قیمت نفت را که به توازن بودجه اش کمک می کند و قیمت گذاری عرضه عمومی اولیه سهام شرکت دولتی آرامکو را تقویت می کند، تضمین کند.

روسیه، دومین صادرکننده نفت در جهان پس از عربستان تاکنون با کاهش بیشتر تولید یا تمدید توافق کاهش تولید مخالفت کرده هرچند مسکو پیش از هر نشست تصویب سیاست اوپک پلاس، معمولا موضع سختی می گیرد.

الکساندر نوآک، وزیر انرژی روسیه در پاسخ به پرسشی در مورد موضع مسکو پیش از مذاکرات گفت: «من اکنون به شما چیزی نمی گویم زیرا ما هنوز در حال نهایی کردن موضعمان هستیم.»

وی در مسکو به خبرنگاران گفت: «بیایید صبر کنیم... اما من فکر می کنم این نشست همانند همیشه ماهیتی سازنده داشته باشد.»

گزارش ها در مورد اینکه اوپک پلاس در حال بررسی کاهش بیشتر تولید است، سبب شد تا دیروز قیمت نفت بالا برود و و نفت برنت امروز در نزدیکی ۶۱ دلار معامله شود.

بانک گلدمن ساکز در یادداشتی نوشت اوپک و هم پیمانانش احتمالا توافق کاهش تولید را تا ماه ژوئن تمدید می کنند اما این سه ماه اضافه، چندان قیمت نفت را تقویت نخواهد کرد. انتظار می رود قیمت نفت در سال ۲۰۲۰ همچنان در حدود ۶۰ دلار در هر بشکه معامله شود.

منابع دیگر گفتند آخرین بررسی های اوپک که توسط هیئت کمیسیون اقتصادی این سازمان انجام شده، نشان می دهد اگر کاهش تولید بیشتری صورت نگیرد، فرونی عرضه زیاد و افزایش ذخایر در نیمه نخست ۲۰۲۰ وجود خواهد داشت.

بر اساس توافق اوپک، روسیه قبول کرده است در سال ۲۰۱۹ روزانه ۲۲۸ هزار بشکه از تولید خود را کاهش دهد و آن را به روزانه ۱۱.۱۸ میلیون بشکه برساند. هرچند این کشور در ماه نوامبر ۱۱.۲۴۴ میلیون بشکه در روز تولید نفت داشت.

نوآک گفت روسیه به طور متوسط در ماه نوامبر روزانه ۱۹۵ هزار بشکه نفت کاهش تولید داشته اما وی گفت مسکو در نظر دارد تا در ماه دسامبر از سهمیه خود تبعیت کند.

روسیه پیش از این خواستار تغییر روش اندازه گیری تولید و مستثنی کردن میعانات گازی که در مجموع ۷ تا ۸ درصد تولید نفت روسیه یا ۸۰۰ هزار بشکه در روز را تشکیل می دهد، شده بود.

نوآک به خبرنگاران گفت در نظر دارد تا در مورد مستثنی کردن میعانات گازی از سهمیه مسکو در نشست اوپک پلاس صحبت کند.(جزئیات بیشتر)

با مستثنی کردن میعانات گازی و تنها در نظر گرفتن تولید نفت خام، نوآک گفت تولید روسیه می تواند حدود ۲۲۵ هزار بشکه تا ۲۳۰ هزار بشکه در روز در ماه دسامبر کمتر شود.

وزیر نفت روسیه گفت: «ما با همکاران خود گفتگو خواهیم کرد تا آمار ما را همانند کشورهای عضو اوپک بدون میعانات گازی در نظر بگیرند.»

وگیت الکپروف، مدیر ارشد اجرایی دومین تولیدکننده نفت روسیه یعنی لوک اویل امروز گفت کاهش بیشتر در رقم کاهش تولید در زمان به ویژه برای روسیه به مصلحت نیست.

 این اظهارت نواک درحالی بیان شده که وی روز شنبه گفته بود، ترجیح می‌دهد اوپک و هم پیمانان غیراوپکی‌اش در مورد تمدید یا عدم تمدید توافق کاهش تولید نفت در نزدیکی ماه آوریل تصمیم بگیرند

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس