عراق - کراپ‌شده

حزب الله عراق حمله به آرامگاه شهید «محمد باقر الحکیم» در نجف را مرحله تازه‌ای از توطئه آمریکایی-صهیونیستی برای فتنه داخلی دانست که مرجع عالیقدر دینی هم درباره آن هشدار داده است.

به گزارش مشرق، گردان‌های حزب الله عراق روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای حمله به آرامگاه شهید آیت الله «محمد باقر الحکیم» رئیس فقید مجلس اعلای اسلامی عراق را توطئه‌ای تازه برای به آتش کشیدن مرکز و جنوب عراق توصیف کرد.

بیشتر بخوانید:

آغاز چالشی فراگیر در عراق

حزب الله عراق در این بیانیه آورده است:  «ما حمله تروریستی به آرامگاه محمد باقر حکیم در شهر نجف را که توسط گروهی ضاله و انحرافی صورت گرفت محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه تاکید شده است: «گروهی که آرامگاه محمد باقر الحکیم را آتش زدند هیچ ارتباطی به معترضان مسالمت جو ندارند. آنها وابسته به طرف‌هایی بعثی هستند که الحکیم با آنها مبارزه کرد و طرف‌هایی تکفیری که حکیم را با دستان خبیث خود ترور کردند و در مقابله با آنها به شهادت رسید.»

به نوشته وبگاه خبری بغداد الیوم، گردان‌های حزب الله گفت: «حمله مغرضانه به مرقد و مجتمع فرهنگی شهید الحکیم این واقعیت را که برای ملت ما روشن است ثابت می‌کند که محور شرارت صهیونیستی-آمریکایی مرحله تازه‌ای از توطئه خود برای به آتش کشیدن شهرها در مرکز و جنوب عراق توسط گروه‌های تروریستی و خرابکار را کلید زده است که هدف از آن شعله‌ور کردن آتش جنگ داخلی است. چیزی که مرجعیت بزرگوار هم درباره آن هشدار داده و از همگان خواسته این توطئه‌ها را دفع و با آن مقابله کنند.»

استان نجف از چهارشنبه شب گذشته که شاهد به آتش کشیده شدن کنسولگری ایران بود شاهد تشدید ناآرامی‌ها و خشونت‌های خیابانی است.

عناصری تندرو خشونت طلب هم بعد از ظهر روز پنجشنبه هفته گذشته با ورود به داخل مجتمع فرهنگی شهید آیت‌الله الحکیم به بخشی از این ساختمان آسیب زده و  بخش‌هایی از آن را آتش زدند.

در همین حال سازمان «الحشد الشعبی» عراق هم روز جمعه در بیانیه‌ای تاکید کرد که نیروهای این سازمان در هیچ عملیات یا فعالیتی علیه معترضان برای مقابله با خشونت‌ها در جریان اعتراضات در داخل شهرهای عراق مشارکتی نداشته است.

«فواد الیاسری» استاندار نجف روز جمعه نیروی امنیتی ویژه حفاظت از آرامگاه محمدباقر الحکیم را متهم کرد که با آتش گشودن به روی معترضان ده‌ها نفر را کشته یا زخمی کرده است.

برخی شبکه‌های اجتماعی هم در تلاش برای پخش شایعاتی مختلف علیه الحشد الشعبی هستند تا آن را به سرکوب معترضان متهم کنند.

تظاهرات در عراق از ابتدای اکتبر در اعتراض به کمبود خدمات اولیه (آب، برق و...) و افزایش بیکاری آغاز شد و اندک اندک با تشدید اعتراضات خیابانی، این درخواست‌ها به کناره‌گیری مسئولان سیاسی از مناصب خود تبدیل شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    8 6
    توطئه! همه توطئه میکنند و شما معصوم هستید. ۷۹۶۷
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
      3 7
      سوزاندن حرم نایب امام زمان را می سوزاند و شما کف و سوت می زنید ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس