کد خبر 1011961
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰
کمال کامیابی نیا

بازگشت کمال، پرسپولیس کالدرون را هم شکست ناپذیر می‌کند؟

به گزارش مشرق، جراحی کمال اول فصل، دردسرهای زیادی برای پرسپولیس و کالدرون درست کرد. آن‌ها در بازی‌های مهم از تراکتورسازی، سپاهان و پیکان با شوت پشت محوطه گل خوردند و سه شکست، در بازی با مدعیان قهرمانی داشتند. حالا کمال، به تمرینات پرسپولیس برگشته و سرخپوشان هم در هفته‌های اخیر، مطمئن‌تر از قبل ظاهر شده‌اند. آن‌ها امیدوارند با ورود کمال، اقتندار همیشگی به خط دفاعی‌شان هم برگردد. حضور کمال، چقدر می‌تواند روی نتایج پرسپولیس تاثیرگذار باشد؟

پرسپولیس از لیگ پانزدهم که کامیابی‌نیا را در اختیار داشته، بدون حضور او هم نتایج خوبی گرفته است. پرسپولیسی‌ها با کامیابی‌نیا در 104 بازی لیگ برتر 211 امتیاز گرفته‌اند و در نبود او، از 26 توانسته‌اند 56 امتیاز کسب کنند. این نتایج، یعنی پرسپولیس بدون کمال با میانگین 2.15 امتیاز از هر مسابقه، عملکرد خوبی داشته و حتی از بازی‌هایی که کمال را در زمین دارد، امتیازات بیشتری گرفته است. نکته مهم اما، در زمینه گل‌های خورده و باخت‌های آن‌هاست.

بیشتر بخوانید:

واکنش مدافع پرسپولیس به شایعه جدایی‌اش

در بازی‌هایی که کامیابی‌نیا در ترکیب پرسپولیس نیست، آن‌ها بیشتر گل می‌خورند و بیشتر می‌بازند. پرسپولیس با کمال، میانگین 0.61 گل خورده در هر بازی را دارد و بدون کمال، این آمار به 0.69 گل در هر بازی می‌رسد. زمانی که کمال در زمین باشد، پرسپولیس از هر 8 مسابقه یکی را می‌بازد و زمانی که او در زمین نیست، 6.5 مسابقه طول می‌کشد تا پرسپولیس شکست بخورد.

این آمار، نشان می‌دهد پرسپولیسی بدون کمال هم می‌توانند نتایج قابل قبولی بگیرند اما غیبت او روی گل‌های خورده تیم و شکست در بازی‌های سخت، مهم و تاثیرگذار است. اتفاقی که این فصل هم افتاد و دروازه پرسپولیس در سه بازی مهم با تراکتورسازی، سپاهان و پدیده باز شد و آن‌ها هر سه بازی را هم باختند. ورود کمال و اضافه شدن او به مدافعین آماده ترکیب پرسپولیس، می‌تواند دوباره آمار گل‌های خورده آن‌ها را به استاندارد قهرمانی در لیگ برتر برساند.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس