کمالوند

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم گفت: به نظر من بعد از کی‌روش مربیان ایرانی مثل قلعه‌نویی، گل‌محمدی و علی دایی می‌توانستند تیم ملی ایران را هدایت کنند.

به گزارش مشرق، مسابقه پارس جنوبی با پیکان در هفته یازدهم لیگ برتر به تعویق افتاد. او در مورد شرایط این تیم و تیم ملی انجام داد که به شرح زیر است.

* مشکلات گذشته پارس جنوبی پا برجا است

شرایط تیم پارس جنوبی چگونه است مشکلات مالی حل شد؟

شرایط باشگاه پارس جنوبی از نظر مالی فرقی با گذشته نکرده است. مشکلات گذشته این تیم همچنان پابرجا است که دلیلش هم مصوبه مجلس شورای اسلامی است که به وزارتخانه‌ها اجازه کمک به ورزش حرفه‌ای نمی‌دهد و فوتبال نیز یک ورزش حرفه‌ای محسوب می‌شود. البته نمایندگان مجلس باید کمک کنند تا این مشکل حل شود. اگرچه در روزهای گذشته هجمه سنگینی به وزارت نفت و جناب زنگنه و همکاران‌شان در وزارت نفت ایجاد شد اما آنها مقصر نیستند و باید این قانون در مجلس تغییر کند.

* بودجه ما ۴۰درصد کمتر از فصل قبل است

 میزان بودجه شما چقدر است؟

در مصاحبه‌ یکی از مدیران عامل یکی از باشگاه‌های لیگ برتر خواندم که بودجه آنها ۵۰ میلیارد تومان است در حالی که این تیم جزو ۴-۵ تیم بالای جدول هم نیست اما بودجه باشگاه پارس جنوبی بسیار کم است ما بودجه حداقلی داریم. بین ۸ تا ۱۰ بازیکن ما قراردادشان بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است و بودجه ما در حد بودجه یک تیم دسته اولی است و اگر بخواهیم یک قسط از قرارداد بازیکنان را بدهیم یعنی حدود ۲۰ درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان بین یک تا یک و نیم میلیارد تومان می‌شود. فقط ۴-۵ بازیکن تیم ما اسمی هستند اما برای پرداخت همین دستمزد کم به بازیکنان هم با مشکلات زیادی روبرو هستیم. ضمن اینکه بودجه باشگاه ما نسبت به فصل گذشته ۴۰درصد کاهش داشته است. البته این کاهش بودجه مزایایی هم برای تیم ما داشت که تعدادی بازیکن جوان به فوتبال معرفی شدند بازیکنانی نظیر ترکمان، آریاکیا، شفیعی و متین کریم‌زاده.

بیشتر بخوانید:

تغییر ویلموتس تیم ملی را پودر می‌کند/تساوی عراق و بحرین خیلی به سود ما نشد!

* از نظر بودجه در بین دو تیم آخر جدول هستیم

هدف گذاری پارس جنوبی در این فصل چیست؟

هدف‌گذاری ما حفظ تیم در لیگ برتر است که با همین بودجه حداقلی هم به این هدف خواهیم رسید. از نظر بودجه ما یا تیم پانزدهم جدول هستیم یا تیم شانزدهم و در بین دو تیم آخر جدول ایستاده‌ایم که کیفیت فوتبالی که ارائه می‌کنیم با بودجه‌ای که داریم اصلاً سنخیت ندارد. قرعه سختی به نام تیم پارس جنوبی خورده و در این ۴-۵ هفته اخیر با تیم‌های مدعی در خانه‌شان بازی کرده‌ایم. با سپاهان، استقلال، پدیده و تراکتورسازی در نتیجه کارمان سخت شده است. با این حال بازیکنان مصدوم‌مان می‌رسند و شرایط تیم بهتر خواهد شد و به هدف تیم که بقا در لیگ برتر است خواهیم رسید. بازی ما با پیکان هم به تعویق افتاد و امروز به تهران می‌آییم و یک بازی دوستانه هم برگزار خواهیم کرد.

*  قلعه نویی، گل محمدی و دایی می توانستند جانشین کی روش شوند

شایعه فسخ قرارداد ویلموتس در رسانه ها منتشر شده نظرشما در این مورد چیست؟

من بارها گفته‌ام هر کسی که سرمربی تیم ملی ما باشد به خاطر پرچم مقدس کشورمان به او احترام می‌گذارم و مؤظف و مکلف هستیم که به خاطر تیم ملی کشورمان از او حمایت کنیم. از ابتدا هم گفتم رفتن کی‌روش اشتباه بود باید او را حفظ می‌کردیم اما حالا که او رفته. در مورد فسخ قرارداد ویلموتس هم چیزی نشنیده اما اگر این طور که می گویید باشد به نظر من بعد از کی‌روش مربیان ایرانی مثل قلعه‌نویی، گل‌محمدی و علی دایی می‌توانستند تیم ملی ایران را هدایت کنند. اما الان که اکنون ویلموتس آمده همه باید از او حمایت کنیم نظرات هم مختلف است برخی موافق او هستند و برخی مخالفش و این هم امری طبیعی در فوتبال جهان است و بحث ما هم کاملاً فنی است.

* ویلموتس شخصیتی موقرمیتن و خوش رفتار است

* شخصیت ویلموتس را چطور می بینید؟

من یکی دو بار با ولموتس برخورد داشتم او شخصیتی بسیار محترم معقر، متین و خوش رفتار دارد.  اما باید ببینیم ما از تیم ملی‌مان چه می‌خواهیم تیم ملی ما در گذشته سخت گل می‌خورد و دروازه‌اش راحت باز نمی‌شد. در جام جهانی اگر یک گل می‌زدیم می‌توانستیم به مرحله بعدی جام جهانی صعود کنیم آن هم در گروهی که اسپانیا و پرتغال حضور داشتند. بازی با ژاپن هم یک اشتباه بود آن بازی را باید فاکتور گرفت. بازیکنان‌مان غفلت کردند اما در سایر دیدارها تیم ما بسیار قدرتمند بود و قدرت بلامنازع آسیا بودیم. بارها کره جنوبی را در کشورش شکست دادیم و یک تیم با شخصیت داشتیم.

*ویلموتس باید توجیه شود

ویلموتس چنین تیمی را تحویل گرفته و باید بیشتر توجیه شود او نباید فکر کند یک تیم درجه دو و سه را در اختیار گرفته است. ما تیم ملی داشتیم که مقتدرانه به دو جام جهانی صعود کرد و در مسابقات مقدماتی جام جهانی هم در ۱۰ بازی هیچ گلی نخورد. بازیکنان آن تیم هم بیشترشان جوان هستند که اکنون تجربه حضور در جام جهانی را هم پیدا کردند. بازیکنانی مثل طارمی، آزمون، و ... که اکنون تجربه‌ گران‌بهایی هم در عین جوانی دارند. ویلموتس باید توجیه شود و بداند که تیم اول آسیا را در اختیار گرفته است.

* طرح طلب ویلمتوس تمرکز تیم را به هم ریخت

بحث های مطالبات ویلموتس قبل از بازی با عراق مناسب نبود.

ویلموتس قبل از بازی با عراق در مورد مطالباتش صحبت‌هایی را مطرح رکد و اینکه می‌آید یا نمی‌آید این مسائل تمرکز تیم ما را به هم زد. بهتر بود این مسائل بعد از بازی با عراق مطرح می‌شد زیرا تیم ملی بعد از بازی با عراق ۳-۴ ماه بازی نداشتیم   متأسفانه این مطالب بد موقعی مطرح شد. در آستانه بازی با حریف سنتی ما یعنی عراق، برخی بازی‌ها در آسیا برای ما بسیار مهم است. بازی با تیم‌های ژاپن، عربستان، کره جنوبی و عراق از این دست مسابقات هستند و این کشورها رقبای سنتی ما محسوب می‌شوند.

* خلق و خوی کی‌روش با فوتبال ما تناسب بیشتری دارد

برخی می گویند ویلوتس خوش اخلاق بیشتر مناسب سفیر مهربانی است تا سرمربی تیم ملی!

همین دیگر آن زمانی برخی به رفتار کی‌روش ایراد می گرفتند و  می‌گفتند خلق و خوی او تند است اما او مدیریت داشت و بازیکنان از او حساب می‌بردند. نباید سر خودمان کلاه بگذاریم، بهتر است بالای سر بازیکنان ایرانی یک مدیر - مربی باشد تا اینکه یک مربی تمرین دهنده صرف، خلق و خوی کی‌روش بیشتر به درد فوتبال ما می‌خورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 9
  • محمد IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    38 34
    فقط امیر خان قلعه نوئی . چرا باید ماهانه چند میلیون دلار به جیب مربی های خارجی برود ؟!!!!به والله ما می توانیم و مربی های ایران باید در صدر مربی های دنیا قرار بگیرند . خواهشاً مسئولین محترم کمی قدر دلارها و پول این مملکت را بدانند.
  • سید IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    9 42
    وحید هاشمیان هم شخصیت و دانش لازم برای مربی گری و هدایت تیم ملی و حتی ریاست فوتبال ایران را دارد.
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      14 3
      باید نظرات الکی مردم رو از جام جهانی محروم نکنیم، آقای هاشمیان چه سوابق درخشانی در مربی گری دارد؟ چه موفقیت هایی داشته؟تیم ملی رو تحقیر نکنیم مربی بزرگ نیاز داریم، مربی در حد کیروش
  • احمد IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    25 19
    به نظرم سه نفرشان توانمندند ولی یحیی گل محمدی از دونفر دیگه جوانتر ،خوش فکرتر وتوانمندتراست
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      5 10
      دایی که قبلا تیم ملی بود. چه گلی به سرمون زده؟؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    23 15
    گل محمدی میتونه ولی قلعه نوعی مربی باشگاهی موفقیه ولی برای بازیهای خارجی موفق نیست علی دایی هم نه داخل موفق بوده نه خارج
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      3 5
      گل محمدی در بازیهای بین المللی چه سابقه درخشانی داره اخه که پرت و پلا میگی؟ کی گفته قلعه نویی به درد بازیهای بین المللی نمیخوره؟ دقیقا رو چه حساب؟
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    8 12
    انصافا قلعه نوعی نتایج خوبی هم در لیگ ها و هم در تیم ملی گرفت
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    13 8
    حالا یحیی یه چیزی دایی و قلعه نویی که امتحان پس دادن ..به هزینه اش کاری ندارم ولی خدایی کی روش را با اینا مقایسه نکنین
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    10 13
    بعنوان یک تراکتوری، قلعه نویی از همه بهتره
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    14 0
    ویلوتس بدرد هون نمایندگی مجلس بلژیک می خوره؟ که یه حقوقی مفت بگیره
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    1 0
    معنی معقر در این جمله چیست؟"من یکی دو بار با ولموتس برخورد داشتم او شخصیتی بسیار محترممعقر، متین و خوش رفتار دارد."

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس