کد خبر 1011486
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
غلامحسین اسماعیلی

سخنگوی قوه قضائیه گفت: روح‌الله زم توضیحات مفیدی را ارائه می‌دهد و آثار مثبت دستگیری وی همین بود که خیلی از جعلیات و اخباری که در حوادث مشابه منتشر می‌شد، فروکش کرد.

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی در ادامه چهاردهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره عزل قاضی پرونده املاک نجومی و اینکه آیا آرای این پرونده مورد بازنگری قرار می‌گیرد یا خیر گفت: قضیه اینگونه نیست که هرگاه یک قاضی از کار برکنار شد یا تحت تعقیب قرار گرفت، آرا و تصمیماتی که قبلا اتخاذ کرده، بی اعتبار باشد. برخورد با تخلف قضات، یک موضوع و صحت و اعتبار دادنامه‌های صادره، موضوع دیگری است. اگر رای خلاف قانون و شرع بشد، چه قاضی بر مسند قضاوت باشد یا نباشد، رأیی که خلاف قانون و شرع است باید در فرایند خود مورد بازنگری شود. 

بیشتر بخوانید:

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تصمیم سران سه قوه برای معافیت کارانه پزشکان از مالیات اظهار کرد: اولاً من سخنگوی جلسه سران نیستم. البته سخنگوهای دیگر هم سخنگوی آنجا نیستند. جایگاه ما در دستگاه قضا، جایگاه احقاق حق و اجرای عدالت است و معتقدیم هیچ‌گونه تبعیضی در قوانین و مقررات و تصمیمات بین اقشار مختلف پسندیده نیست و نظر قوه قضائیه عدم اعمال تبعیض نسبت به بخش‌های مختلف است و معتقدیم مالیات باید در چارچوب قوانین و مقررات از صاحبان سرمایه و درآمد اخذ شود و البته من چنین اطلاعی از جلسه سران ندارم و آنچه می‌گویم نظر عمومی قوه قضائیه است. 

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین پرونده خصوصی‌سازی گفت: تلاش می‌شود تحقیقات این پرونده زودتر تمام شود و بخشی از تحقیقات تمام شده است. تلاش داریم در گام اول بخشی از پرونده خصوصی‌سازی که ناظر بر اشکالات و ایردات در برخی واگذاری‌های کلان است، تصمیم‌گیری شود. 

اسماعیلی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پرونده حسن رعیت افزود:  وقتی اسم برده می‌شود، ما از بیان جزییات معذور می‌شویم. همین مقدار می‌گویم که این فرد یک پرونده اتهامی دارد و آخرین خبری که دارم ادامه بازداشت وی است و تا مشخص شدن نتیجه پرونده از ذکر موارد اتهامی معذور هستم. 

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال گفت: این پرونده در دادسرا هنوز منتهی به تصمیم نهایی نشده است و ان‌شاالله پیگیری می‌کنیم زودتر تصمیم‌گیری شود. یک بخشی هم به جهت یکسری ادعاهایی است که مطرح می‌شود و اسناد و مستندات کافی برای اثبات این ادعا وجود ندارد. 

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت پرونده روح‌الله زم گفت: تحقیقات در این پرونده در حال انجام است و مستندات بسیار خوبی به دست آمده و به لحاظ حجم انبوه مستندات، کار کارشناسی زمان‌بر است و خودش هم توضیحات مفیدی را ارائه می‌دهد و آثار مثبت دستگیری وی همین بود که خیلی از جعلیات و اخباری که در حوادث مشابه منتشر می‌شد، فروکش کرد. 

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری درباره پرونده مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس چند پرونده داشت. برخی از این پرونده‌ها منتهی به رأی و اجرای حکم شده است. چون پرونده‌های متعدد دارد نمی‌توانیم همه را بیان کنیم و تا امروز چهار فقره محکومیت را برای این فرد گزارش کردند و این محکومیت‌ها با آنچه مطرح شد مبنی بر حبس‌های طولانی، سازگار نیست. 

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا دانیال‌زاده در بازداشت است یا خیر گفت: کسانی که به مراجع امنیتی و انتظامی و قضایی اعتماد کنند و به بازگشت اموال به بیت‌المال کمک کنند، حتما از ارفاقات قانونی برخوردار می‌شوند. تا امروز هم در فرایند بازگشت و هم در فرایند تحقیقات با آقای دانیال‌زاده بر محور اعتماد رفتار می‌کنیم و به لحاظ اعتمادی که کرده و اقداماتی که انجام داده از ارفاقات قانونی بهره‌مند شده است. برخی از این ارفاقات مرخصی است. قرارمان بر این است که به وعده‌هایی که می‌دهیم عمل کنیم و تا امروز در این پرونده هم بر همین صراط پایدار بودیم و ان‌شاالله دیگران هم اعتماد کنند و متضرر نمی‌شوند. 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس