کد خبر 1011478
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
حسین فریدون به زندان منتقل شد

سخنگوی قوه قضائیه از احتمال مطرح‌شدن ابعاد جدید ارتباط دانیال‌زاده و حسین فریدون و ایجاد تغییر در پرونده فریدون خبر داد.

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی در چهاردهمین نشست خبری خود درباره برج سعادت آباد که کاربری حسینیه داشته است اظهار کرد: این پرونده با یکی از نمایندگان ادوار مجلس مرتبط است. این زمین را که برای حسینیه گرفته بودند تغییر کاربری دادند و به برج تبدیل کردند. در این پرونده حکم مبنی بر قلع و قمع این برج صادر و قطعی شده است. 

وی افزود: در آستانه اجرای حکم به لحاظ اینکه برخی از خریداران واحدهای آپارتمانی اعلام کردند که با تخریب متضرر می‌شویم، به عنوان اعتراض ثالث، اعتراض کردند و پرونده به دادگاه تجدیدنظر رفته و دادگاه دستور داده تا زمان رسیدگی به اعتراض این افراد، حکم قلع و قمع اجرا نشود. امیدواریم با رسیدگی به اعتراض معترضین ثالث، زمینه اجرای این حکم فراهم شود. 

بیشتر بخوانید:

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه در پاسخ به سوال دیگری رویکرد قوه‌قضائیه در ارتباط با اقدام اخیر کشور کانادا علیه ایران گفت: اقداماتی که آمریکا و کانادا و برخی کشورهای دیگر که مدعی دروغین حقوق بشر هستند، کاملا سیاسی و غیر حقوقی است و بی‌جهت از عنوان حقوق بشر استفاده می‌کنند. تصمیماتی را یکجانبه اتحاذ می‌کنند که ارزش حقوقی ندارد زیرا اقدامات سیاسی است. آبان امسال، نشست دوره‌ای بررسی حقوق بشر چند کشور از جمله ایران در ژنو تشکیل شد که هم ستاد حقوق بشر و هم معاون حقوقی قوه قضائیه و سایر نهادهای ذی‌ربط و سازمان‌های مردم نهاد در این نشست شرکت کردند و حال و هوای این نشست کاملا متفاوت از نشست‌های قبلی بود به گونه‌ای که 85 درصد از کشورهای حاضر در این نشست، اقدامات اخیر جمهوری اسلامی ایران را تحسین و استقبال کردند. 

وی افزود: این اقدامات موجب عصبانیت آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه که تابع محض آمریکا هستند، شد و برخی تصمیمات از ناحیه کانادا به عنوان تصمیم سیاسی اتخاذ شد. اما کسانی که اهل خرد و تدبیر بودند متوجه شدند که جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای پایبند به موازین حقوق بشری است. 

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت پرونده شورای شهر و شهرداری شهریار گفت: این پرونده جدید است و 13 متهم داد که 9 نفر از آنها بازداشت هستند و چهار نفر دیگر با قرار تامین آزاد هستند. به لحاظ موضوعاتی که در بحث رشوه‌های متعدد مطرح شده، پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی و اظهارنظر کارشناسی است. 

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر دستگیر رسول دانیال‌زاده و احتمال مطرح شدن ابعاد جدید در ارتباط با پرونده فریدون و اینکه می‌تواند تغییراتی در پرونده فریدون اتفاق بیفتد یا خیر گفت: آنچه اتفاق افتاد یک تدبیر قضایی، اطلاعاتی و امنیتی برای بازگشت دانیال‌زاده به کشور بود و تدابیر جواب داد و این فرد به کشور بازگشت. اقدامات بعد از بازگشت در ارتباط با وی در حال انجام است. در پرونده حسین فریدون رای قطعی صادر شده و در ارتباط با آن بخش که رای قطعی صادر شده، بحثی در ارتباط با تغییرش مطرح نیست. اگر در فرایند تحقیقات در ارتباط با هر یک از اشخاص اطلاعات جدیدی بدست بیاید، پرونده جدیدی باز می‌شود. 

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری درباره اعلام اسامی محکومان امنیتی مشمولان امنیتی و اینکه آیا حکم شبنم نعمت‌زاده صادر شده یا خیر گفت: در ارتباط با اسامی کسانی که مشمول عفو شدند، رویه قوه قضائیه این نیست که اسامی را به اطلاع مردم برساند. در جاهایی هم که اعلام می‌کنیم در محکومیت‌های قطعی است. بنابراین بنا به اعلام لیست افراد مشمول عفو را نداریم و در هیچ‌یک از موارد قبلی هم لیست رسانه‌ای نشده است. قوه قضائیه بنا ندارد به خاطر عفو، منت بگذارد زیرا این یک رأفت بی‌منت است. 

وی افزود: در پرونده شبنم نعمت‌زاده نیز محاکمه تمام شده و آخرین دفاع اخذ شده و وکلا فرصتی را برای ارائه لایحه تکمیلی خواستند و دادگاه‌ در روزهای آتی رای خود را صادر می‌کند. 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    6 0
    خدا قوت به قوه قضائيه
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    5 1
    وام 400 میلیون درهمی با سود صفر درصد بانک ملت دبی چی شد؟؟
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    0 0
    من هجده میلیون وام برداشته ام یه قسطش دو روز دیر میشه به دو تا ضامنم هشدارمیدن آبروی منو می برن اما موندم این وامای میلیاردی چطور برنمی گردند و آب از آب تکون نمیخوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس