کد خبر 1010180
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
محمد کیادربندسری

ملی‌پوش اسکی گفت: نفر اول ایران شدن با این تفکرات بومی و محلی برای من حکم قهرمان جهان شدن را دارد.

به گزارش مشرق، محمد کیادربندسری درباره کلهر اظهارات سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین، اظهار داشت: امروز به پیست توچال رفتم و برای حفظ شخصیت خودم بلیت خریدم. از گیت رایگان نرفتم اما چند دقیقه بعد تماس گرفتند که فدراسیون با ورود من به پیست مشکلی ندارد. برداشت من از این اتفاق این است که یک موضوع سیاسی پشت این قضیه وجود دارد و عده ای از این مباحث سود می‌برند. به هر حال ظاهرا این مشکل حل شد و می‌توانم از امکانات مجموعه استفاده کنم‌ که در روزهای آینده مشخص می‌شود.

* از زمان تبانی اختلافات پیش آمد

وی در خصوص اختلافاتی که با باقر کلهر دارد، خاطر نشان کرد: در مورد صحبت‌های سرمربی باید بگویم رفیق نیمه راه نبودم. او و دیگر اعضای تیم جای خوب داستان پیاده شدند و تمام ارزش‌ها و دوستی‌ها را زیر پا گذاشتند. هنوز اختلاف ما حل نشده و مشکل پا برجاست.کلهر گفته مشکل اخلاقی وجود دارد؛ نه فنی اما در مسابقه‌ای که به خاطر تبانی بین اعضای تیم بوده، این اختلافات پیش آمد و اصلا ارتباطی به مسائل اخلاقی ندارد. مگر ما سر مسائل شخصی به مشکل برخوردیم؟

* افشای یک تخلف، تهمت نیست

کیادربندسری درباره اینکه کلهر گفته او به سرمربی تیم ملی تهمت زده، تصریح کرد: باید بگویم افشای یک تخلف، تهمت زدن نیست. بدون مدرک در مورد هیچ موضوعی صحبت نمی‌کنم. اگر فکر می‌کنند حق با آنها بوده، هنوز هم دیر نشده و می‌توانند شکایت کنند. کلهر به عنوان عضوی از تیم ملی نباید اجازه می‌داد ورزشکارانی که خودشان اقرار کرده‌اند این تبانی با اطلاع او رخ داده، این کار را انجام دهند.

ملی‌پوش سابق اسکی آلپاین ایران یادآور شد: گفتند سال گذشته 2 روز به اردو آمدم. با اینکه برای غیبتم در اردو برای سرمربی نامه نوشتم و گفتند مشکلی نیست اما گزارش‌های او نشان می‌داد ۱۴ یا ۱۸ بار به اردو رفتم که اکثر روزها با ماشین شخصی رفتم و دیگر اعضای تیم را هم بردم. ظاهرا ماشین‌شان خراب بود یا هر چیزی در ذهنم نیست اما من این کار را انجام دادم. ۱۸ جلسه حضورم در تمرینات سال پیش را 2 جلسه اعلام کرده‌اند که فکر کنم اگر این اختلاف ادامه داشته باشد، سال آینده بگویند آنها نزد من آمده و تمرین کرده‌اند!

* از روی علاقه مرا به تیم ملی دعوت نکرده‌اند

کیادربندسری درباره اینکه اعلام شده دوباره به تیم ملی دعوت شده، عنوان کرد: اگر مرا با این موارد بازهم به تیم ملی دعوت کرده‌اند، از علاقه و دوستی نبوده، بلکه من در تمام مسابقات فصل اول شدم و حتی یک مسابقه در رده دوم قرار نگرفتم. بهتر است در این زمینه منت نگذارند.

وی درباره پرداخت حقوق، اظهار داشت: ظاهرا مشغله کاری زیاد شده و صحبت‌های قبل من را فراموش کرده‌اند. من گفتم نایب رئیس فدراسیون به پیست توچال رفته و به اعضای تیم حقوق داده است. ظاهرا فقط ما اضافه بودیم، اما هزینه ایاب و ذهاب و تجهیزات مربوط به اردوی تابستانی بود که مربی گرفت و به من نداد.

* امیدوارم در فصل جدید هر کسی کار خودش را انجام دهد

ملی‌پوش اسکی ایران درباره اینکه سرمربی تیم ملی گفته شما با ورزشکاران تیم ملی قهر هستید، گفت: من قهر نیستم. فقط به طور کلی و از زندگی جدید و راه جدیدم حذف‌شان کردم و دلیل آن هم تبانی سال گذشته است. شاید اگر اختلاف اخلاقی بود، راه برگشت می‌گذاشتم اما نشان دادند وقتی بحث منافع و خالی کردن کینه به دل مانده پیش می‌آید، گذشته و تمام احترام‌های قبل را فراموش می‌کنند و قطعا این افراد جایی در زندگی من ندارند. در آخر حرفم را به صورت کلی می‌گویم و امیدوارم این داستان همین جا خاتمه پیدا کند و هر کسی در فصل جدید کار خودش را انجام دهد.

* در گذشته می‌گفتند به جز کلهرها و ساوه‌شمشکی‌ها کسی در تیم ملی جا ندارد

وی یادآور شد: من از سه سالگی اسکی را شروع کردم و از ۱۱ سالگی تا سال گذشته به عضویت تیم ملی در آمدم. ۱۱ مدال آسیایی دارم. دارنده تنها مدال بازیهای آسیایی هستم و دو دوره المپیک شرکت کردم. قطعا افراد زیادی هستند که در این ۲۰ سال به بهانه‌های مختلف با من مشکل داشته‌ و حتی این مشکلات را به زبان می‌آوردند. فراموش نمی‌کنم رئیس تیم‌های ملی در آن زمان که الان هم در فدراسیون پست کلیدی دارد، زمانی که فقط ۱۳ سال داشتم با صدای بلند و در جمع گفت اسکی فقط ساوه شمشکی و کلهرها؛ بقیه فامیلی‌ها باید به خانه‌شان برگردند. من با این تفکر مسابقه می‌دادم و به اینجا رسیدم.

* برای تجهیز زیراسکی مجبور بودم از صابون یا نفت استفاده کنم

کیادربندسری در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به اتفاقاتی که در گذشته رخ داده، خاطر نشان کرد: زمانی که فدراسیون آن زمان به فرزندان خودشان، اسکی و تجهیزات برای تند رفتن در برف واکس می‌داد، مجبور بودم زیر اسکی خودم را که اجاره ای بود، صابون یا نفت بزنم و با آنها رقابت کنم. آقای باقر کلهر کجا بود که الان می‌گوید من چوب تهمت ناحق رو که به آنها زدم می‌خورم؟ قطعا خدا شاهد و ناظر دوران، مسابقه دادن و شرایط سخت زندگی من بود و هست. کسی که چوب ناحقی را می‌خورد من نیستم بلکه تمام کسانی هستند که به هر نحوی جلوی من و دیگر اسکی بازانی که بخاطر همین تفکرات از این ورزش رفتند، را گرفتند. اگر الان نسبت به حق حقوقم کوتاه آمدم، فقط به خاطر این است که من هیچ وقت از فدراسیون گذشته خیری ندیدم که الان بخواهد اتفاق خاصی بیفتد.

* تبانی در همه جا تخلف است

ملی‌پوش اسکی ایران درباره اینکه سرمربی تیم ملی گفته همه جای دنیا تبانی می‌شود، عنوان کرد: این کاملا اشتباه است. تخلف محسوب می‌شود و قطعا فدراسیون جهانی برخورد می‌کند. فقط در کشورهایی که سهمیه کم دارند یا ندارند یا می‌خواهند سهمیه المپیک بگیرند این کار را انجام می‌دهند که این موضوع با حضور تمام ورزشکاران آن کشور برای ارتقاء رنکینگ جهانی است، نه اینکه یک مسابقه جوانان را به قهرمانی کشور تبدیل کرده و با نبودن من این کار را انجام دهند.

* با این روابط فامیلی نفر اول ایران بودن حکم قهرمانی را دارد

وی یادآور شد: کلهر گفته من نفر اول ایران هستم نه جهان، اما نفر اول شدن در ایران برای من با تفکرات بومی- محلی،کینه، عقده، روابط فامیلی اعضای فدراسیون سابق و کنونی با دیگر ورزشکاران، حسادت و از همه مهمتر کمبود فرهنگ قهرمانی در بعضی از آقایان صاحب نظر حکم قهرمان جهان شدن را داد. رک بودن و پای حرف ایستادن اخلاق بدی نیست. اخلاق بد را افرادی دارند که حرف و عمل‌شان یکی نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس