کد خبر 1009546
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶
حمله سایبری

فرمانده انتظامی مازندران از شناسایی و دستگیری متهم به کلاهبرداری اینترنتی و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان در شهرستان ساری خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری پلیس، سیدمحمود میرفیضی با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای این فرماندهی و طرح شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش به ارزش ۹۰ میلیون ریال، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

پلیس فتا به کدام پرونده‌ها ورود می‌کند؟

این ایمیل مخرب را نادیده بگیرید

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات از مال‌باخته مشخص شد، فرد یا افرادی با دسترسی به اطلاعات حساب بانکی مال‌باخته اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی کرد و مبالغ سرقتی را صرف خرید شارژ و انتقال آن به دیگر حساب‌های بانکی هک شده کرده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی متهم به هک حساب و برداشت غیرمجاز که نوجوانی ۱۶ ساله است، خبر داد و افزود: متهم با انجام اقدامات اطلاعاتی شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شد.

این مسؤول افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان کرد از خردادماه سال جاری با ایجاد آی‌دی در گروه‌های تلگرامی اقدام به تبلیغ صیغه به صورت گسترده کرده و برای برقراری ارتباط و مشاهده پروفایل، طعمه‌های خود را به درگاه‌های جعلی بانک هدایت و اقدام به هک اطلاعات حساب بانکی آنان می‌کرده است.

میرفیضی اظهار کرد: متهم در ادامه تحقیقات پلیس به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان و خرید شارژ تلفن و انتقال وجوه سرقتی به دیگر حساب‌های هک‌شده اعتراف کرد.

وی افزود: با بررسی گوشی تلفن همراه متهم لیست درگاه‌های جعلی و ۲۵۰ شماره کارت‌های بانکی اشخاص به همراه اطلاعات بانکی حساب‌های مذکور که توسط این فرد هک شده کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران به شهروندان هشدار داد در انجام خرید اینترنتی مراقب درگاه‌های جعلی بانک باشید تا در دام این افراد شیاد گرفتار نشوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس