//

وزیر دفاع گفت: امروز دشمن می‌داند که اگر بخواهد حمله کند، پاسخ دندان‌شکن دریافت خواهد کرد و اگر این موضوع برای دشمن تفهیم شد، صلح برقرار خواهد ماند.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) در جمع دانشجویان این دانشگاه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه ما ناگزیر هستیم که توان رزمی اعم از توان دفاعی و تهاجمی را حفظ و ارتقا دهیم، اظهار داشت: در دنیا کشورها به چند دسته قابل تقسیم هستند؛ گروه اول کشورهای بزرگ که تعیین‌کننده بازی، بازی‌سازی و روابط هستند و در این کار، منافع خود را حفظ می‌کنند و ارتقا می‌دهند.

وی با بیان اینکه گروه دیگر در این موقعیت نیستند و نمی‌توانند این نوع نقش را ایفا کنند و تبعیت می‌کنند از کشورهای بزرگ و استقلالی ندارند و دیگران برای آن‌ها تعیین می‌کنند چه نقشی را ایفا کنند، گفت: گروه دیگری هستند که چه بخواهند و چه نخواهند در میدان روابط بین الملل هستند و نسبت به شرایط واکنش نشان می‌دهند این کشورهای دارای شرایط راهبری است.

بیشتر بخوانید:

وزیر دفاع با اشاره به اینکه کشور ما دارای موقعیت راهبری است، افزود: در جنگ جهانی اول ما اعلام بی‌طرفی کردیم و موضع خودمان را اعلام کردیم، اما به دلیل نداشتن قدرت مورد تهاجم قرار گرفتیم؛ در جنگ جهانی دوم هم کشور ما مورد تهاجم قرار گرفت و آسیب زیادی به مردم وارد شد.

امیر حاتمی با بیان اینکه ما در حوزه موشکی پیشرفت‌های زیادی داشتیم، بیان کرد: ما از لحاظ برد مشکلی نداشتیم و در دو سال گذشته در حوزه دقت، سرعت، مانور و قدرت انفجاری کارهای زیادی انجام شد. امروز تمامی موشک‌های ما نقطه‌زن هستند و با توجه به قدرت انفجاری موشک‌ها، اثربخشی آن‌ها افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه کشورهای دارای راهبرد اگر قدرت داشته باشند، می‌توانند به خوبی مواضع خود را اعلام کنند، افزود: ما در دفاع مقدس توانستیم خواست و اراده جمهوری اسلامی و رهبری را به کرسی بنشانیم؛ چرا که قدرت داشتیم و امروز هم این قدرت را به خوبی حس می‌کنیم.

وزیر دفاع با طرح این سوال که اگر قدرت نداشته باشیم، چه اتفاق رخ می‌دهد و اگر قدرت داشته باشیم، چه اتفاق رخ می‌دهد، گفت: ما دارای موقعیت راهبری هستیم و همچنین دشمنان قسم‌خورده‌ای داریم؛ همچنین ما در انقلاب اسلامی به دنبال استقلال بودیم، پس باید قدرت داشته باشیم.

امیر حاتمی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم موضع امروز ایران که حفظ امنیت و ثبات است، برقرار بماند و اگر بخواهیم کسی به ما حمله نکند، باید قدرتمند باشیم. امروز دشمن می‌داند که اگر بخواهد حمله کند، پاسخ دندان‌شکن دریافت خواهد کرد و اگر این موضوع برای دشمن تفهیم شد، صلح برقرار خواهد ماند.

وی ادامه داد: صدام در اوایل انقلاب، با بهره‌گیری از شرایط نابسامان کشورمان به ایران حمله کرد؛ اگر آن زمان صدام متوجه قدرت ما می‌شد به ایران حمله نمی‌کرد.

وزیر دفاع با اشاره به مفهوم «بازدارندگی فعال» تأکید کرد: باید قدرت دفاعی و تهاجمی داشته باشیم؛ چرا که دنیا در حال پیشرفت است.

امیر حاتمی با اشاره به طرح فشار حداکثری دشمن علیه ایران عنوان کرد: این طرح یعنی اینکه دشمن هر توانی را که دارد، علیه ما به کار می‌گیرد؛ البته دشمن به دلیل آگاهی از قدرتی که داریم و پاسخی که می‌دهیم، دست به برخی اقدامات نمی‌زند.

وی اظهار داشت: بخش‌های مختلف کشور در فضای تحریم فعالیت‌های خود را به خوبی انجام می‌دهند و یکی از این بخش‌ها نیروهای مسلح است.

وزیر دفاع در پایان با اشاره به اینکه نیروهای مسلح دو پایه مهم دارد، گفت: پایه اول، نیروی رزمی آموزش‌دیده، بصیر و دشمن‌شناس و پایه دوم، تجهیزات است.

راه‌اندازی رشته‌های ژئوپولتیک، مدیریت بحران و مدیریت آموزش در دانشگاه جنگ

امیر سرتیپ دوم «حسین ولی‌وند زمانی» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) نیز در این برنامه با اشاره به اینکه کارهای بسیار بزرگی در وزارت دفاع انجام شده است، اظهار داشت: انتصاب افراد شایسته و به‌کارگیری آن‌ها کار بسیار بزرگی است که در وزارت دفاع انجام شده است.

وی با بیان اینکه دانشجویان دوره ۳۰ به سختی وارد دافوس می‌شوند، گفت: به هیچ عنوان از سخت‌گیری در گزینش دانشجویان، کوتاه نخواهیم آمد؛ چرا که این افراد بدنه ارتش و نیروهای مسلح را مدیریت و فرماندهی می‌کنند.

امیر ولی‌وند گفت: امروز رشته‌های ژئوپولتیک، مدیریت بحران و مدیریت آموزش در این دانشگاه راه‌اندازی شده است و در آینده تعداد رشته‌ها افزایش خواهد یافت.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نصیر IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
    2 0
    تا زمانی که قدرت در ایران دست غربگراها باشه نه خبری از حمله هست نه فتنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس