فیلم سینمایی

یک منتقد معتقد است: برخی فیلم‌هایی که این روزها مجوز گرفته و روی پرده سینما رفته‌اند، رسما وارد فاز کودتای فرهنگی شده‌اند!

به گزارش مشرق، امیرحسین جوانشیر، منتقد و کارشناس فرهنگی گفت: قرار بود وزارت ارشاد مروج فرهنگ ایرانی و اسلامی و به دنبال تولید آثاری باشد که نتیجه آن تعالی مردم، سعادت و پیشرفت آنها باشد، نه این فاجعه‌ای که امروز می‌بینیم که داریم به دوران ماقبل فیلم‌فارسی برمی‌گردیم!

بیشتر بخوانید:

انتظامی برای اصلاح‌طلب شدن از «خانه پدری» شروع کرد!

عصبانیت خواننده کاباره‌ای از کیهان

«مطرب» در ژانر خالتور؛ پرویز پرستویی یک دانگ هم شبیه جواد یساری نشد! +عکس

وی افزود: به‌نظر می‌رسد برخی فیلم‌هایی که روی پرده می‌روند از یک منبع مشترک تغذیه فکری شده‌اند و سلسله‌وار به‌صورت دستوری دنبال یک هدف هستند. در برخی از این فیلم‌ها که جدیدا وارد چرخه اکران شده‌اند، انقلاب اسلامی در مقابل هنر و شادی مردم قرار گرفته است؛ این فیلم‌ها قبل از انقلاب را فضایی آزاد و شاد معرفی می‌کنند و تصویری سیاه از دوران بعد از انقلاب نمایش می‌دهند! جوانشیر اظهار داشت: شورای فیلم و پروانه با این مجوزهایی که داده کاملاً مشروعیتش را از دست داده و ثابت نموده که خیلی وقت است که دیگر قابل اعتماد نیست! این اتفاقات شائبه نفوذ در سازمان سینمایی و وزارت ارشاد را ایجاد کرده‌اند. آیا وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی حاضرند که این فیلم‌ها را برای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و خانواده معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران هم نمایش دهند و نظراتشان را درخصوص دسته‌گل‌های جدید خود جویا شوند؟!

این کارشناس فرهنگی در پایان تأکید کرد: کار از مرحله تذکر و انتقاد و صحبت گذشته و نیازمند یک برخورد قاطع و انقلابی هستیم و اقدام حکیمانه قوه قضائیه در ورود به عرصه مجوزهای هنری وزارت ارشاد کاملاً به‌موقع و به‌جا بود و لازم است که با قدرت ادامه پیدا کند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس