کتاب اعتقادات - کتابستان معرفت

چهار رساله اعتقادی مهم تاریخ شیعه در قالب کتاب اعتقادات توسط انتشارات کتابستان معرفت منتشر شد.

به گزارش مشرق، چهار رساله اعتقادی مهم تاریخ شیعه در قالب کتاب اعتقادات توسط انتشارات کتابستان معرفت منتشر شد.

اصول اعتقادات پایه و اساس هر دین و مذهبی است؛ چنان‌که استواری هر مذهبی را می‌توان از کیفیت اصول اعتقادی آن دریافت. شریعت و طریقت مذهب نیز وابستگی تام و تمام به اصول اعتقادی آن دارد. در این میان وظیفه عالمان دینی از همه سنگین‌تر است. از یک‌سو باید اصول اعتقاد را نسل به نسل منتقل کنند و از سوی دیگر، این انتقال بدون کم‌وکاست و دور از گزند اندیشه شبهه‌پردازان و شکاکان باشد.

علمای شیعه نیز در طول دوران حیات هزاروچندساله خود، نسبت به این مسئله حساسیت فراوانی به خرج داده‌اند. ده‌ها و صدها رساله اعتقادی که در طی این دوران هزارساله نوشته‌شده است گواهی است بر تلاش مجاهدانه و مؤمنانه عالمان شیعی در حراست و پاسداری از اصول اعتقادی شیعیان.

در این‌ بین، حجت الاسلام مهدی انصاری قمی و آقای سید حسن بنی طبا، با تصحیح و ترجمه چهار رساله اعتقادی بزرگ از چهار عالم طراز اول شیعی که در طول این بازه زمانی طولانی، جایگاهی بس رفیع پیداکرده‌اند، قدم دیگری در آشنا کردن نسل امروز با اصول اعتقادی خود برداشته است.

رساله اعتقادات، مجموع چهار رساله اعتقادی از شیخ صدوق، شیخ مفید، مرحوم مقدس اردبیلی و علامه مجلسی است. چهار روحانی شیعه در فواصل زمانی گوناگون.
 انصاری قمی  و سید حسین بنی طبا ضمن تصحیح این متون، به ترجمه آن پرداخته اند. علاوه بر آن با هر رساله، فهرست بندی شده و به‌صورت مجزا، زیر عنوان‌های آن نیز آمده است.

رساله اعتقادات با طرح جل زیبای خود، در قطع رقعی بزرگ، با دو کیفیت جلد شومیز-۵۵۰۰۰تومان- و جلد گالینگور-۶۳۰۰۰تومان- توسط نشر کتابستان معرفت، روی پیش‌خوان کتاب‌فروشی‌ها آمده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس