اردوغان نمایه

رئیس جمهور ترکیه روز جمعه در سخنانی گفت تا زمانی که دیگر کشورها خاک سوریه را ترک نکنند این کشور نیز از سوریه نخواهد رفت.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز جمعه در سخنانی از ادامه عملیات ارتش ترکیه در شمال سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاخ خبری EHA‌نیوز ترکیه،‌ اردوغان در ادامه سخنان خود اضافه کرد: «عملیات چشمه صلح قطعا ادامه خواهد یافت و این عملیات تا زمانی که آخرین تروریست منطقه را ترک نکند پایان نمی‌یابد.»

بیشتر بخوانید:

اردوغان: روسیه و آمریکا به تعهداتشان در شمال سوریه عمل نکردند

ارسال تجهیزات ارتش سوریه به مرز با ترکیه +عکس

رئیس جمهور ترکیه در ادامه سخنانش گفت: «به علاوه تا زمانی که دیگر کشورها سوریه را ترک نکنند ما نیز این کشور را ترک نخواهیم کرد.»

رئیس جمهور ترکیه روز پنجشنبه نیز گفته بود که آمریکا و روسیه همچنان به تعهدات خود برای خارج کردن تروریست‌ها از مناطق مرزی سوریه با ترکیه عمل نکرده‌اند. 

ارتش ترکیه به همراه تروریست‌های موسوم به «ارتش آزاد» سوریه از هفده مهر ماه عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف دور کردن خطر شبه‌نظامیان کرد سوریه آغاز کردند.

هشت روز پس از این عملیات (۲۵ مهر) آنکارا و واشنگتن توافق کردند که ترکیه به مدت ۱۲۰ ساعت عملیات خود را متوقف کند تا شبه‌نظامیان «یگان‌های مدافع خلق» کُرد از منطقه امن خارج شوند.

پس از توافق آمریکا و ترکیه، «رجب‌طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ۳۰ مهر ماه جلسه‌ای در سوچی برگزار کردند و به توافقی دست یافتند که طبق آن یگان‌های کُرد در طول ۱۵۰ ساعت، ۳۰ کیلومتر از مرز ترکیه و سوریه عقب‌نشینی می‌کنند و نیروهای امنیتی ترکیه و روسیه گشت‌زنی‌های مشترکی را در این منطقه انجام می‌دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ساسان IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
    30 23
    پدر معنوی و مادی داعش جناب آغا اردوغان
  • US ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
    7 0
    منظور از حرف ایران بود،
  • IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
    6 4
    انگار سوریه ارث پدرشونه همشون جمع شدن اونجا.فقط بلدن به همدیگه بگن از سوریه برو بیرون .هیچکدوم از کشورها هم از اونجا تکون نمی خورن چرا کشورهایی که به طمع نفت یا تجزیه سوریه اونجا جمع شدن گورشون رو از سوریه گم نمی کنن.
    • ناشناس IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
      4 0
      اون کشور هایی که از تروریست های پ ک حمایت می کنند دنبال تجزیه سوریه هستند
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
    8 3
    کشورهای دیگر با اجازه دولت قانونی اونجا هستند... و هیچ سرزمینی رو تصرف نکردهاند
  • GB ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
    1 1
    علی آباد هم کشوره؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس