کد خبر 1006742
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
image-20191103155437-1.png

اکثر دانشجویان یا افرادی که تازه می خواهند وارد دانشگاه شوند، به دنبال مهاجرت تحصیلی هستند.

کافی است نگاهی به دور و برمان بیاندازیم آن وقت است که متوجه می شویم که این روزها چقدر بازار مهاجرت تحصیلی داغ شده است.

جالب است بدانید پذیرش در دانشگاه های اروپایی و آمریکایی، مورد علاقه بسیاری از جوانان ایرانی است و آنها می خواهند با یک تیر دو نشان بزنند، هم در کشوری زیبا زندگی کنند و هم در دانشگاهی معتبر به تحصیل بپردازند. اما شاید اگر شما هم جز این دسته افراد باشید، این سوال برایتان پیش آمده باشد که قاره اروپا را انتخاب کنید یا به سمت دانشگاه هایی آمریکای شمالی بروید؟

در این گزارش می خواهیم تحصیل در دو کشور کانادا و ایتالیا را شرح دهیم تا بهتر با شرایط تحصیلی در این دو قاره آشنا شوید.

تحصیل در کانادا

امروزه افراد زیادی قصد تحصیل در کانادا را دارند و از دلایل آن می توان به ارزشمند بودن مدارک تحصیلی و سطح بالای کیفیت آموزشی در کانادا اشاره کرد. همین امر سبب شده تا کشور کانادا به تحصیل کرده ترین کشور جهان، شهرت یابد. بر اساس رتبه بندی جهانی در سال 2019، کانادا توانسته رتبه ششم را در حوزه کیفیت تحصیلات آموزش عالی به دست بیاورد.

بورسیه تحصیلی در کانادا

در این قسمت اکثر افراد از ما تفاوت اسکالرشیپ (Scholarships) و بورسیه تحصیلی در کانادا(Bursaries) را می پرسند. هر دو آنها به دانشجویانی که نمی توانند از پس مخارج خود بربیایند، داده می شود و نیاز به بازپرداخت ندارند. این که هر کدام به چه کسی تعلق می گیرد، به رزومه شخصی هر دانشجو بستگی دارد.

بورسیه تحصیلی به درخواست دانشجو منوط بر اینکه نمی تواند از پس هزینه ها بربیاید داده می شود که پس از بررسی وضعیت مالی وی و صحت درخواست او، به آن شخص تعلق می گیرد. ولی اسکالرشیپ به افرادی که صلاحیت و برتری علمی، پیشرفت چشمگیر فردی، مهارت ورزشی و مشارکت های فوق برنامه داشته باشند، داده می شود.

هزینه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا، برای رشته های علوم انسانی که ارزان تر هستند در سال 2018-2019 سالانه حدود 27,159 دلار کانادا بوده و در رشته های پزشکی و مهندسی سالانه حدود 30,742 دلار کانادا برآورد شده است. توجه کنید که هزینه رشته های مدیریت پایین تر از موارد می شود.

هزینه تحصیل در کانادا در مقطع فوق لیسانس

هزینه تحصیل در مقطع فوق لیسانس، ارزان تر از کارشناسی بوده و بر اساس مرکز آمار، شهریه متوسط در سال 2018-2019 حدود 16,497 دلار کانادا اعلام شده است. طبق بررسی ها، تنها یک درصد نسبت به سال گذشته، افزایش شهریه داشته اند. توجه داشته باشید که هزینه رشته MBA اجرایی در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد، از رشته های دیگر گران تر است.

هزینه تحصیل در کانادا در مقطع دکتری

تحصیل در مقطع دکتری در کانادا بسیار رواج پیدا کرده و افراد زیادی به دلیل امکانات خوبی که از جانب این کشور برای تحقیقات داده می شود، کانادا را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. زمان تحصیل در مقطع دکتری بین 3 تا 5 سال است و هزینه آن با توجه به تفاوت در رشته و دانشگاه بین 8 تا 18 هزار دلار کانادا متغییر است.

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی در کانادا

برای درخواست بورسیه تحصیلی در کانادا به مدارکی نیاز دارید که در ادامه آنها را بیان می کنیم:

· فرم درخواست تکمیل شده بورسیه تحصیلی در کانادا

· کپی صفحات اصلی پاسپورت و کارت ملی (با اعتبار حداقل شش ماهه)

· رزومه تحصیلی CV و کپی ترجمه شده آن و همچنین برابر اصل مدارک تحصیلی و سوابق تحصیلی (در روزمه تان می توانید تمام مهارت ها از جمله مهارت های علمی، نرم افزاری، زبان، ورزشی، علاقه و سرگرمی و ... را بیان کنید)

· اثبات مهارت آکادمیک زبان انگلیسی، مدرک آیلتس، تافل با حداقل نمره 5

· انگیزش نامه ای مختصر و مفید در قالب 400 تا 600 کلمه که نشان دهد چرا کشور کانادا را برای تحصیل انتخاب کرده اید، چگونه رشته تان در آینده کاریتان موثر خواهد بود و همچنین مهارت هایی که در رابطه با رشته تحصیلی مورد نظرتان کسب کرده اید را بنویسید.

· یک یا دو توصیه نامه که برای دانشجویان مقطع ارشد و دکتری الزامی است تا آن را داشته باشند. یعنی برگه ای که کارشناس یا استادی تایید کند شما برای ادامه تحصیل در کانادا فردی مناسب و موجه هستید.

· نمرات بالا در آزمون های SAT، ACT، GRE ، GPA نشان می دهد که فردی با مهارت و لایق برای کسب بورسیه در کانادا هستید.

· اماده سازی پروپوزال تحقیقاتی به ویژه برای مقطع دکتری

· نمونه کار یا portfolio

· مدارک مالی و ریز حساب مالی خانواده (پدر و مادر) به عنوان پشتیبان مالی

· گواهی پزشکی معتبر سنجش سلامت فرد متقاضی دریافت بورسیه در کانادا

· تمامی مدارک، حتی آنهایی که کپی هستند باید مهر وزارت دادگستری و امور خارجه را داشته باشند و توسط دار الترجمه رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد.

تحصیل در ایتالیا

کشور ایتالیا نخستین کشور در اروپا در سهولت پذیرش دانشجو شناخته شده است. با داشتن بورسیه های استانی و همچنین رشته های مهندسی، طراحی، معماری، مد و فشن و... سبب شده تا سالانه دانشجویان زیادی برای تحصیل در ایتالیا اقدام کنند.

ایتالیا با داشتن چندین دانشگاه مطرح در دنیا توانسته رتبه خوبی به خصوص در رشته های مهندسی کسب کند. از معروف ترین دانشگاه های ایتالیا می توان به دانشگاه پلی تکنبک میلان و تورین اشاره کرد که در رشته های مهندسی عمران، کامپیوتر و معماری معروف هستند.

تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

تحصیل در ایتالیا به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی امکان پذیر است. در مقطع کارشناسی، بیشتر از زبان ایتالیایی استفاده می شود و شما نیاز به مدرک B1 ایتالیایی نیاز دارید. همچنین در مقطع کارشناسی ارشد شما مدرک ایلتس 6 را برای تحصیل احتیاج داشته و در اینجا اکثر افراد از ما سوال می پرسند که می شود آن را نگیرند یا نه؟ بله شما می توانید آیلتس 6 را نداشته باشید ولی با در دست داشتن آن، می توانید در بهترین رشته و دانشگاه در ایتالیا مشغول به تحصیل شوید.

موسسه دانش گستر کوه نور

اگر شما هم می خواهید که برای تحصیل در کانادا و تحصیل در ایتالیا اقدام کنید، می توانید از موسسه دانش گستر کوه نور کمک بگیرید. این موسسه توانسته با کسب مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با داشتن بیش از ده سال فعالیت در این حوزه، سال ها در تسریع امور برای کسب بورسیه تحصیلی به متقاضیان کمک کند.

**این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس