کد خبر 1005025
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
آیا ارتباطی بین افزایش بارندگی‌ها و گرم شدن زمین وجود دارد؟

طی یک بررسی انجام شده محققان به این نتیجه رسیده‌اند که به دلیل گرم شدن کره زمین، بارندگی‌ها در سطح این سیاره افزایش پیدا کرده‌ است!

به گزارش مشرق، بارش باران در جهان طی چند سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است که ایران نیز شاهد این افزایش بارش‌ها بود، به طوری که سال گذشته سیل بخشی از کشور را در بر گرفت و امسال هم از ابتدای ماه آبان شاهد بارش‌های سیل‌آسا در کشور بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

حال محققان به این نتیجه‌رسیده‌اند که این افزایش بارش‌ها به افزایش گرمای زمین ارتباط دارد. نتایج این تحقیقات در ژورنال اقلیم منعکس شده و بر ارتباط افزایش گرمای زمین و افزایش بارشها تاکید می‌کند.

پژوهشگاه اتمسفر آکادمی علوم چین آمار بارش‌های شدید را طی صد سال اخیر تجزیه‌ و تحلیل کرده‌ و ارتباط این دو متغیر را به اثبات رسانده‌ است؛ با بررسی گستره جغرافیایی این پژوهش ثابت می‌شود بیشتر مناطق موسمی بخش جنوبی آفریقا، آسیای جنوبی، آمریکای شمالی و شرق آمریکای جنوبی از گرمای زمین تأثیر گرفته و شاهد افزایش بارش‌ها بوده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    6 1
    خوب باید استفاده کرد
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
      4 2
      از بارش آره، اما گرم شدن رو بایدچیکار کرد.؟؟ فک نمی کنی گرم شدن خودش یه مشکل بزرگ هست.؟!!
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    4 1
    گرم شدن زمین هیچ ربطی به انسان ندار ه در میلیاردها سال هیمشه این اتفاق افتاده هرچی باران بیاد فعلا به نفع ایران بززرگ است تا از این خشگل سالی بیست سال نجات پیدا کنیم
  • بهرام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    2 3
    سلام به ظاهر اینطور تصور ایجادمی شود که بارندگی افزایش میابدولی گرمادرمناطق خشکی زمین بالامیرودیخ های قطبی آب میشودامابارندگی درکره زمین پایین می آیدآنهم بدلیل مصرف بالای سوختهای فصیلی است چراکه باید این گازها جذب زمین شودوراه انهم بالارفتن زئوپلنکتونهاست درنتیجه گرمای اقیانوسهاباجذب نور خورشیدتوسط این موجودات پایین آمده وبخارکمتری به هوا میرود وماشاهد حوادث ناگوار هستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس