کد خبر 1003589
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
غلامحسین اسماعیلی

سخنگوی قوه قضائیه از وصول ۷ هزار میلیارد تومان از مفسدان اقتصادی در ۹۱ پرونده خبر داد.

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی در ادامه دوازدهمین نشست خبری خود اظهار کرد: قوه‌قضائیه در سفرهای استانی و بررسی مشکلات مردم، یافته‌های خود را در انجام وظایف محوله تا حصول نتیجه به صورت مجدانه پیگیری می‌کند و خواهد کرد و این پیگیری‌ها آثار و نتایج مطلوبی را به همراه داشته است.

وی افزود: بعد از گذشت 18 روز از سفر هیئت قوه قضائیه به استان هرمزگان یکی از محروم‌ترین شهرستان‌های کشور به نام بشاگرد که دادگستری نداشت، دادگستری آن با تهیه ساختمان استیجاری به بهره‌برداری رسید و عملیات احداث دادگستری نیز در آن شهرستان همزمان آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

تشکیل پرونده برای ۲۴۵ مدیر در ارتباط با سیل بهار ۹۸

سخنگوی قوه‌قضائیه گفت: در همان استان هرمزگان، مجموعه پزشکی قانونی دچار مشکل بود که با تدبیر رییس قوه قضائیه مشکلات مربوط به سالن معاینات و شالن تشریح در حال برطرف شدن است و بزودی برطرف می‌شود.

اسماعیلی افزود: با پیگیری قوه قضائیه و دولت، مشکلات مربوط به هپکو در استان مرکزی حل و مشکلات مربوط به کاگران روغن نباتی جهان نیز با پیگیری‌های دستگاه قضا، برطرف شد. با جدیت تمام و تشکیل کارگروه‌های ذی‌ربط در ارتباط با تغییر کاربری اراضی زراعی، 157 مورد قلع و قمع بنا و اعاه به وضع سابق انجام شده است.

وی گفت: همچنین در استان زنجان یکی از مدیران جهاد کشاورزی منطقه که این تغییر کاربری‌ها معلول قصور و تقصیر او، تحت تعقیب قرار گرفت و برای وی پرونده قضایی تشکیل شد. همچنین یکی از مدیرانی که قبلا در برابر فشارها برای تامین خواسته‌ها تسلیم نمی‌شد و از کار برکنار شده بود، با حمایت‌های صورت گرفته مجددا به کار برگشت.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه به بخش دیگری از آمار استرداد اموال و اراضی از دست رفته بیت‌المال اشاره کرد و گفت: فقط در دادسرای ویژه رسدیگی به جرایم اقتصادی تهران، صرفاً در 91 فقره پرونده در مقام اجرای حکم، قریب 7 هزار میلیارد تومان وجه نقد و جزای نقدی به خزانه دولت و بانک‌ها برگشت. رقم دقیق 6 هزار و 937 میلیارد و 412 میلیون و 244 هزار تومان است. علاوه بر آن 87 میلیون و 836 هزار و 337 یورو و 12 میلیون  و 93 هزار و 543 دلار به خزانه عودت داده شد و همچنین 294 میلیون و 303 هزار و 147 درهم به خزانه بازگشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    3 0
    دمت گرم قوه قضاییه =رییسی ارباب عملها نه وعدهها
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
      0 0
      اگه اینا رو بده دست دولت بازم مجبوره بره برشون گردونه.. خخخخخ
    • میلاد IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
      0 0
      از کجا مطمئنی این مبلغ وصول شده،؟؟؟ زود باور!!!!!!!
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    0 0
    درود خدا بر حاج اقا ریسی گرامی درپناه حق تعالی همیشه موفق وسربلند باشید-

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس