کد خبر 1002732
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
اربعین

در حالی که بلیت‌های هواپیمای شهرهای مرزی در روزهای عادی کمتر از ۲۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود امروز در سایت‌ها با نرخ ۸۰۰ هزار توان به مسافران عرضه می‌شود.

به گزارش مشرق، هم زمان با آغاز موج بازگشت زائران از مرزهای منتهی به کشور بازار سیاه بلیت‌ها در تمامی بخش‌های حمل و نقلی ایجاد شده است به طوری که در بخش حمل و نقل هوایی شاهد گران فروشی بلیت در برخی از مسیرها تا ۸۰۰ هزار تومان هم هستیم.

گزارشات میدانی نشان دهنده آن است که در بسیاری از مسیرها بلیت برای بازگشت عرضه نمی‌شود و برخ از مسافران بلیت‌هایی با نرخ‌های نجومی برای بازگشت پیدا می‌کنند این در حالی است که به گفته بسیاری از مسئولان تدابیر لازم برای جلوگیری از بازار سیاه تدر نظر گرفته بودند، اما به نظر می‌رسد حجم انبوه زائران و کمبود ناوگان حمل و نقلی باعث ایجاد بازار سیاه بزرگی به ویژه در بخش حمل و نقل هوایی شده است.
 
 


 
مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که بلیت هواپیما در مسیرهای اهواز به تهران از ۵۰۰ هزار تومان تا ۸۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود و این درحالی است که نرخ ثابت این بلیت در روزهای عادی کمتر از ۳۰۰ هزار تومان است همچنین در مسیر کرمانشاه به تهران بلیت هواپیما با نرخ‌های بالای ۴۵۰ هزار تومان وجود دارد و متاسفانه تنها در برخی از ساعات بلیت موجود است.
 
همچنین در سایر مسیرها مانند همدان و خرمشهر هیچ بلیتی برای بازگشت در نظر گرفته نشده است، در بخش حمل و نقل مسافری هم در مسیرهای مهران به تهران از امروز تا پایان هفته هیچ بلیتی اتوبوسی موجود نیست و در مسیرهای همدان کرمانشاه ایلام هم تمامی ظرفیت‌ها برای بازگشت پر شده و هیچ بلیتی برای امروز موجود نیست.
 


 

به گفته برخی از مسافران در پایانه‌ها اتوبوسرانی دلالان و واسطه گران وارد شده و بلیت‌هایی با نرخ‌های بالای ۱۰۰ هزار تومان به مسافران عرضه می‌کنند  این در حالی است که داریوش باقرجوان مدیر کل مسافری سازمان راهداری چندی پیش اعلام کرده بود که نظارت‌ها در این بازار به شدت افزایش یافته و با هر نوع گران فروشی در این ایام برخورد جدی می‌شود، در صورتی که مسافران بلیت‌های بالاتر از نرخ مصوب خریداری کنند می‌توانند آن‌ها را استرداد کنند.

امیدواریم نظارت و بازرسی مسئولان به ویژه در بخش حمل و نقل هوایی تشدید شود، زیرا که بازگشت زوار از امروز شدت یافته و بسیاری از آن‌ها به علت خستگی و کمبود ناوگان ناچار هستند بلیت‌هایی با نرخ‌های نجومی خریداری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس