ترامپ نمایه - کراپ‌شده

اکثر آمریکایی‌ها معتقدند که تصمیم اخیر ترامپ در خارج کردن نظامیان آمریکایی از شمال سوریه، به اعتبار این کشور لطمه وارد کرده است.

به گزارش مشرق، نتایج نظرسنجی «یو اس ای تودی/ایپسوس» نشان می‌دهد که بیش از نیمی از مردم آمریکا یا همان ۵۴ درصد،  معتقدند که تصمیم اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج نظامیان از شمال سوریه، اعتبار آمریکا را بعنوان همپیمان خدشه‌دار کرد.

بیشتر بخوانید:

گاردین: ترامپ بدترین هفته سیاست خارجی آمریکا بعد از حمله به عراق را رقم زد

بر اساس این نظرسنجی که روز گذشته نتایج آن منتشر شد، ۶۱ درصد از مردم آمریکا بر این باورند که آمریکا وظیفه محافظت از شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه را داشت که قبل از خروج نظامیان آمریکایی در کنار آمریکا علیه داعش مبارزه می‌کردند.

در میان احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات و احزاب مستقل نیز نتایج نظرسنجی متفاوت بود به طوریکه ۷۲ درصد از دموکرات‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند، بر این باور بودند که تصمیم اخیر ترامپ به اعتبار آمریکا بعنوان یک همپیمان لطمه وارد کرد و ۵۰ درصد از طرفداران احزاب مستقل نظر مشابهی داشتند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که کمتر از نیمی از جمهوری‌خواهان یا همان ۴۴ درصد از آنها، معتقد بودند که اقدام اخیر ترامپ در خروج نظامیان آمریکایی از شمال و شمال شرق سوریه، اعتبار آمریکا را بعنوان یک همپیمان خدشه‌دار کرده است.

تصمیم ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه به شدت مورد انتقاد دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان از جمله «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه همپیمان ترامپ قرار گرفته است.

نظرسنجی فوق در میان یکهزار و ۶ آمریکایی در بازه زمانی ۱۶ و ۱۷ اکتبر (۲۴ و ۲۵ مهرماه) با حاشیه خطا ۳.۵ درصد انجام گرفته است که شامل ۳۸۰ دموکرات، ۴۱۳ جمهوری‌خواه و ۱۱۲ طرفدار نیز می‌شده است.

اخیراً، «میچ مک‌کانل»، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در مجلس سنای آمریکا نیز که حامی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور است به تندی از سیاست‌های او در سوریه انتقاد کرده است.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهر بعد از آن عملیات نظامی در شمال سوریه را آغاز کرد که پیش از آن ترامپ، خروج نظامیان آمریکایی از این منطقه را اعلام کرد.

اردوغان، اسم رمز این عملیات را «چشمه صلح» عنوان کرد و مدعی شد که مأموریت نیروهای مسلح ترکیه  «ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی» است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
    0 0
    البته ترامپ به اعتبار آمریکا لطمه زیاد زده، اما در این مورد خاص بنظر میرسه به ضرر ایران شده، چون مشرق دایما از اینکه ترامپ اشتباه کرده مینویس یا نقل قول میکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس