کد خبر 1001966
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۰
ترامپ

دولت آمریکا اعلام کرد که وزیر امور خارجه و معاون رئیس‌جمهور این کشو روز چهارشنبه برای گفت‌وگو با مقامات ترکیه در خصوص توقف عملیات نظامی خود در سوریه راهی آنکارا خواهند شد.

به گزارش مشرق، همزمان با تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ترکیه به دلیل عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه، دو تن از مقامات ارشد آمریکایی فردا راهی آنکارا می‌شوند.

کاخ ریاست جمهوریآمریکا شامگاه سه‌شنبه (۲۳ مهر) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا به همراه «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهوری این کشور چهارشنبه این هفته به ترکیه سفر خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

اردوغان: امنیت را از منبج تا مرزهای عراق برقرار می‌کنیم

نماینده کنگره آمریکا: می‌توانیم ترکیه را از ناتو بیرون بیندازیم

بر اساس بیانیه کاخ سفید آمریکا، پنس در این دیدار با «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه دیدار کرده و به او خواهد گفت که ترامپ به ابقای تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ترکیه تا زمان دست‌یابی به راه حل در شمال سوریه ادامه خواهد داد.

از جمله مأموریت‌های پنس این است که از ترکیه بخواهد هرچه سریعتر عملیات نظامی خود در شمال سوریه را که از چهار شنبه هفته گذشته (۱۷ مهر) آغاز شده، متوقف کند. آمریکا این سفر را «مهم» خوانده است.

دولت آمریکا اخیرا گفته است که در برابر ترکیه به دلیل عملیات مذکور، سه ر اه بیشتر پیش رو ندارد،‌ یا اینکه برای مقابله با ترکیه به سوریه نیرو بفرستد، یا ترکیه را تحرم اقتصادی و مالی کند و یا اینکه برای بین ترکیه و شبه‌نظامیان کرد سوری که آنکارا آن‌ها را «تروریست» می‌داند، میانجی‌گری کند.

آمریکا امروز سه‌شنبه بالآخره دو وزارت‌خانه ترکیه (دفاع و انرژی)، را به همراه سه وزیر، وزرای دفاع، انرژی و کشور تحریم کرد.

به رغم این تحریم‌ها، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه و شماری از مقامات ارشد این کشور اعلام کرده‌اند که آنکارا  به «عملیات ضد تروریسم» در شمال سوریه ادامه خواهد داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس