روحانی نمایه

فقدان گزارشی قابل عرضه و استفاده برای مردم در گفت‌وگوی روحانی با خبرنگاران موجب شد روزنامه‌های حامی دولت، تیتری غلط‌انداز را برای این سخنان انتخاب کنند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

آقای روحانی روز دوشنبه، پس از ۲۰ ماه (بالغ بر ۶۰۰ روز) دوری گزیدن از رسانه‌های داخلی، به جمع خبرنگاران آمد. اما مجموع اظهارات وی، فاقد گزارش ملموس از کارنامه و دستاوردهای دولت بود. به همین دلیل هم روزنامه‌های حامی دولت، به جای تیترکردن اظهارات اقتصادی روحانی ترجیح دادند، قسمتی مبهم و شاعرانه از سخنان وی را تیتر کنند. روحانی مجدداً با پیش‌کشیدن موضوع مذاکره با آمریکا گفت: «هر زمانی که بدانم ملاقاتی و جلسه‌ای مشکل ملت ایران را حل می‌کند و منافع ملت ایران را تأمین می‌کند، در آینده هم این کار را خواهم کرد و آماده هستم برای فداکاری و ایستادگی و افتخار می‌کنم که برای منافع ملی و ملتم، قربانی شوم.»

بیشتر بخوانید:

اگر بر باد نرفته کجا رفته؟!

فیلم/ روحانی: ۱۸ میلیارد دلار را به باد ندادیم به مردم دادیم

فیلم/ روحانی: برای منافع ایران آماده فداکاری و قربانی شدن هستم


روزنامه‌های بزک‌کننده برجام اما با حذف موضوع سخن روحانی، به نحوی تیتر زدند که ناظر به اظهارات مجادله‌برانگیز وی درباره مباحث سیاسی داخلی باشد.


- روزنامه ایران: آماده‌ام برای ملتم قربانی شوم. (بدون هیچ اشاره‌ای به بحث مذاکره و پرداختن به سوتیترهای اختلاف داخلی)


- آفتاب یزد: برای تأمین منافع مردم حاضرم قربانی شوم.


- سازندگی: شورای نگهبان نظارت کند، نه دخالت- آماده‌ام قربانی شوم(!)


برخی روزنامه‌های دیگر نیز از سخنان اختلاف‌برانگیز و ابهام‌برانگیز روحانی در مسائل داخلی تیتر زدند.


این اظهارات مبهم و اصرار نشریات حامی بر ابهام و شبهه‌انگیزی بیشتر، سایت جهان‌نیوز نوشت: آقای روحانی، بعد از نزدیک دو سال اقدام به برگزاری نشست خبری کرد. این نشست هم با سخنان جالب توجهی درخصوص گرانی قیمت ارز و سایر کالاها در کشورمان و سقوط ارزش ریال و موارد دیگر همراه شد. دومین نکته‌ای که آقای رئیس جمهور به آن اشاره کرد، موضوع قربانی شدن وی بود.


این برای دومین بار است که روحانی در ماه‌های اخیر از قربانی کردن خود برای منافع ملت صحبت کرده است.


روحانی مطرح کرد که «آماده‌ام که برای ملتم برای منافع ملی قربانی شوم.»


همین موضوع را پاد «پایگاه اطلاع‌رسانی دولت» نزدیک یک ماه پیش در صفحه توئیتری خود منعکس کرد که نگاهی به کامنت‌هایی که زیر این پست پایگاه دولت از سوی کاربران این شبکه اجتماعی درج شده است، نشان می‌دهد که چندان واکنش مثبتی به این سخنان رئیس جمهور وجود ندارد.


جهان‌نیوز ادامه می‌دهد: این سخنان ابهاماتی هم دارد. این که چه جلسه‌ای قرار است انجام بگیرد که رئیس جمهور قرار است در آن حضور یابد و قربانی شود یکی از ابهامات این سخنان است. دولتمردان باید به‌جای سخنان معماگونه، با مردم صادقانه و شفاف صحبت کنند موضوعی که همواره دولت شعار آن را داده و دولتمردان از شفافیت و محرم دانستن مردم صحبت کرده‌اند. اینکه با سخنانی معماگونه و ابهام‌انگیز مسئول اول دولت صحبت کند و سپس مردم را دچار سردرگمی کند نه برای کشور خوب است نه در اداره مشکلات و مصائبی که امروز مردم گرفتار آن هستند گشایش ایجاد می‌کند. در واقع بیشتر گره‌ای می‌شود در گره‌ها و مشکلات دیگر.


از سوی دیگر سؤال اینجاست که چرا باید روحانی خود را قربانی کند. متاسفانه مردم بعضا دچار مشکل و قربانی برخی اهمال‌کاری‌های همین مسئولان هستند. از این جهت بیشتر از این‌که رئیس جمهور خود را قربانی کند، نیازمند مدیریت درست است تا مردم قربانی روند مشکل‌آفرین نشوند.


متاسفانه ابهامات زیادی در حوزه‌های مختلف مدیریتی وجود دارد. ابهامات سبب شده تا بسیاری از افراد در سایه همین موضوع دست به سودجویی بزنند.


اهمال‌کاری‌ها در حوزه‌هایی مانند مسکن با حمله به مسکن مهر، حوزه خودروسازی که بازار خودرو را آشفته و هر روز شاهد قیمتی برای خودرو هستیم و همچنین عدم خصوصی‌سازی صحیح که باعث بحران کارگری و بیکار شدن آنها می‌شود، نمونه‌ای از این اهمال‌کاری‌هاست که در آن متاسفانه مردم قربانی شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • CN ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    4 0
    من پیشنهاد میکنم خودتو فدا نکن نجات بده، چطوری؟!! البته کار راحتی نیست اما شدنیه، در دم و دستگاهت و در زیر مجموعه‌های دولتی یک فرد قابل اطمینان و نترس مثل رئیسی را پیدا کن و تمام مفسدان اقتصادی، زد و بندبازان، رانت خواران، اشرافیگران نوکیسه و عقده ای و ثروت اندوزان فاسد را از تمام زیرمجموعه های مختلف دولتی بیرون بریز و به دستگاه قضایی معرفی کن، اینجوری ملت تا ابد دعا گویت خواهند بود و خودت را هم فدا نکرده ای .
  • محسن نوروزی IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    5 0
    علی برکت الله ...
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    1 1
    مردم می خواهند بروی و رفتار حاکمان اقلیت را به نفع مردم عوض کنی . تو رفتی با تفاهم با انها مردم را عوض کردی ؟
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    1 1
    دقیقا همینطوره.!!!
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    6 0
    خدایا تو رو جون هر کی دوس داری فردا بشه سال 1400.. اصلا جون خودت خواهش می کنم..
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    5 0
    برای اثبات ادعایت برو مرز سوریه برای دفاع اونوقت خونت هم ریخت میشه گفت قربانی شدی.!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس