ظریف - نمایه

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار امروز خود با فعالان فضای مجازی به موضوع خلاف واقعی اشاره کرد که با واکنش مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی و از فعالان رسانه‌ای کشور، مواجه شد.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف ، چند سال پیش طی سخنانی در جمع دانشجویان دانشگاه تهران در دفاع از عملکرد خود در مدیریت پرونده هسته‌ای ایران و در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان، گفته‌ بود:که «غربی‌ها از چهار تا تانک و موشک ما نمی‌ترسند» و از دانشجوی منتقد خود پرسیده‌بود: «آیا شما فکر کرده‌اید آمریکا که با یک بمبش می‌تواند تمام سیستم‌های نظامی ما را از کار بیندازد، از سیستم نظامی ما می‌ترسد؟»

دانلود

این اظهارات در آن زمان با واکنش‌های بسیاری مواجه شد و مواضع منفعلانه ظریف به باد انتقاد گرفته شد.

پس از آن و برای فرار به جلو، ظریف مدعی شد که سخنانش در آن زمان در خبرگزاری فارس تحریف شده است و اضافه کرد که در یک نشست مشترک به همراه سردار جعفری فرمانده وقت سپاه، ایشان در حضور مدیران رسانه‌ای کشور، اظهار داشته است که آقای ظریف همان حرف ما را زده است!

این در حالی است که در همان هنگام سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده وقت سپاه در مراسم «انقلاب اسلامی در برابر استکبار جهانی» در دانشگاه امام صادق (ع) طی سخنانی، اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان در جمع دانشجویان دانشگاه تهران را نادرست خوانده بود.

فرمانده سپاه تاکید کرده بود که ظریف را دیپلمات مجرّبی می‌دانیم ولی او در حوزه دفاعی تخصصی ندارد و گفته‌هایش در دانشگاه تهران درباره مقایسه توان نظامی ایران و آمریکا درست نبوده‌است.

وزیر امور خارجه امروز در دیدار با فعالان فضای مجازی بار دیگر ادعای خود در آن زمان را تکرار کرد و گفت: سردار جعفری فرمانده وقت سپاه پس از تحریف سخنم در یکی از خبرگزاری‌ها درباره توان دفاعی ایران به مدیر این رسانه گفت آقای ظریف که همان حرف ما را زده است!

بیان این موضوع از سوی ظریف و تکرار ادعای کذب، همچنین واکنش مهدی محمدی، کارشناس مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای را به همراه داشت.

وی در توئیتی نوشت: آقای ظریف خوب می داند که مدیرعامل وقت خبرگزاری فارس هرگز جمله مرعوبانه او درباره قدرت نظامی موهوم امریکا را تحریف نکرد. جمله را از روی متن خواند و نقد کرد. آنچه تحریف شده بود ابعاد قدرت ملی ایران در ذهن آقای ظریف بود که با اظهارات اخیر معلوم می شود هنوز هم اصلاح نشده.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    15 0
    هرکسی نقش خود بیند دراب. اقای ضعیف با یک تشر امریکا کل سیستم دفاعی و سیستم اعصاب مرکزی اش بهم می ریزد لذا فکر کرده با یک بمب هم سیستم دفاعی ایران رو میشه نابود کرد.
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      3 0
      احسنت.
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    0 0
    آمریکا ما ایرانی ها که صد در صد هراس داره، ولی از شما نمی دونم آقای ظریف.!!!!
  • بهزاد IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    0 0
    ظریف دچار روان پریشی شده ،طوریکه چند روز پبش ادعا کرده بود یکی از برندگان جایزه نوبل ایشون بوده اند ،که واقعا در حد یه جوک خیلی خنده دار بود.
  • حسن جعفری نیا IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    0 0
    جناب محمدی سلام لطفا از این نظر که مردم ایران را قدرتمندخوانده که امریکا از این ملت می هراسد نگاه کنید در ضمن به نظر من بعضی اوقات باد به استین دشمن بد نیست چون دشمن به خود بزرگ بینی می افتد واز انجا که حساب نمیکند سیلی میخورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس