کد خبر 1001901
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
خدمات ۸۲۰۰ دستگاه اتوبوس به زائران اربعین حسینی / تمهیدات راهداری در ۳۹۰ کیلومتر از جاده‌های منتهی به مرز‌های عبوری زئران اربعین

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: به دلیل تقاضای بالای زوار اربعین در سال جاری، امروز تصمیم گرفتیم در روزهای ۲۵ تا ۲۸ مهرماه، ۱۰۰درصد ناوگان اتوبوسی کشور به زوار اختصاص دهیم.

به گزارش مشرق، مهران قربانی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اظهار داشت:‌ واقعه اربعین یک واقعه بی‌نظیر در دنیا است و هیچ نمونه‌ از سفر ‌در دنیا نداریم که در یک دوره ۱۵ الی ۱۶ روزه، بیش از ۳.۵ میلیون زائر از کشور خارج شوند و بخواهند در یک دوره چهار تا پنج روزه، همه به کشور برگردند. 

بیشتر بخوانید:

اعزام ۶۰ دستگاه اتوبوس از مرز چذابه به عراق

وی افزود: به همین دلیل برنامه‌ریزی حمل و نقل برای این تعداد زائر، نوعی برنامه‌ریزی پیچیده و دقیقی باید باشد تا در زمان بازگشت زوار و اوج سفرهای برگشت، به دلیل محدودیت‌های ظرفیت راه‌ها و ناوگان، اختلالاتی پیش نیاید.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه تا پیش از این ۷۰ درصد ناوگان اتوبوسی کشور در اختیار جابه‌جایی زوار اربعین بود، افزود: سفر زیارتی اربعین یک افتخار ملی - اسلامی محسوب می‌شود و برای آنکه بتوانیم بهترین خدمات را به زائران اباعبدالله در زمان سفرهای بازگشت ارائه کنیم،‌ تلاش کردیم رقم ۷۰ درصد ناوگان اتوبوسی که تا پیش از این قرار بود به سفرهای اربعین اختصاص یابد، به عدد ۱۰۰ درصد ناوگان افزایش یابد. 

وی اضافه کرد: بدین ترتیب فقط در تاریخ‌های پنج‌شنبه ۲۵ مهرماه تا یکشنبه ۲۸ مهرماه، در یک دوره چهار روزه، ۱۰۰ درصد اتوبوس‌های‌ناوگان اتوبوسی موجود در کشور، برای بازگشت زوار اربعین اختصاص می‌یابد.

وی افزود: از همه هم‌وطنان تقاضا داریم در این چهار روز از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و اگر ناگزیر به سفر هستند، از سایر مدهای حمل و نقل نظیر مدل ریلی یا سواری کرایه بین شهری، مینی‌بوس و یا خودروی شخصی استفاده کنند تا بتوانیم در سفرهای برگشت، خدمات مناسبی به زوار اربعین ارائه دهیم.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: همچنین از روز آینده زائرانی که از پایانه مهران وارد کشور می‌شوند، ابتدا توسط ناوگان شاتلی به سه پایانه معین اندیشمک، کرمانشاه و یا همدان، بسته به مقصد نهایی خود، جابه‌جا می‌شوند و از آنجا به مقصد خود منتقل خواهند شد؛ این کار موجب می‌شود ظرفیت عملکردی ناوگان ما به دلیل استفاده از الگوی سرویسی-شاتلی افزایش یابد و ظرفیت عملکردی ناوگان تا ۵۰ درصد بیشتر شود.

وی با بیان اینکه ناوگان داخلی کماکان در کشور عراق هم به جابه‌جایی زوار مشغول است، گفت: نقش این ناوگان در واقع کمک‌کننده و همچنین تنظیم‌کننده نرخ‌ها در کشور عراق است تا بخش خصوصی عراق نتواند در افزایش تقاضا، قیمت‌ها را افزایش دهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس